Kostaminen

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Minulla ainakin on kostofantasioita silloin kun tuntee tulleensa kaltoin kohdelluksi. Monta kertaa, kun minulle on mielestäni tehty tai sanottu ilkeästi, en ole reagoinut ainakaan omasta mielestäni juuri kuinkaan, joskus kyllä reagoin, mutta yleensä hyvin tuntemalleni henkilölle, josta ei seuraa sen enempää.

Mielestäni työstän näitä vaikeita asioita mielessäni tällä tavalla ja poistan vähitellen lokeroon, ei tärkeät muistettavat. Koskaan en ole fantasioitani toteuttanut, enkä ihan heti aiokaan.

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

Loukkaus voi olla provosoivakin joten kannattaa hillitä itsensä ja miettiä, onko voittomahdollisuuksia. Samalla estyy vastaamasta tahattomiin loukkauksiin, jotka ovat ehkä väärinmkäsityksen tulosta.
Joskus voi suuttua leikkisästä kiusoittelustakin, jonka tarkoitus ei ole loukkaus.
Jos kokee loukkauksia saman henkilön taholta eikä ole pakko asioida hänen kanssaan kannattaa vaihtaa maisemaa, eikä alkaa nahistelemaan.
Suku on taas pahin tässä asiassa. Välttely ei aina onistu ja loukkaaja tietää mikä eniten satuttaa.

Nuo kostofantasiat rasittavat turhaan mieltä ja elimistöäkin. Senhän tunee oikein kehossaankin ja se on turha rasitus. Kannattaa miettiä onko loukkaaja sen vaivan arvoinen, vai voiko hänet pyyhkiä pois tunnekartaltaan.

Vierailija

Olen kanssasi enimmäkseen samaa mieltä, mutta ana ei jaksa ajatella pelkästään positiivisesti.

kosto on alhainen vaisto, mutta inhimmillinen. Sitä toteutetaan myös maailmanlaajuisesti. Esim. Bushin sotapolitiikka. En ole sen kannalla, enkä ole koston kannalla, vaan tarkoitin sen heikkouden käsittelemistä arkitasolla, koska se todellakin tuhlaa voimia, mutta tukahdutettuna voi saada aikaan räjähdyksen.

Vierailija
Joker
Pura se vihan tunne heti siihen ihmiseen, joka loukkasi sinua. Näin se ei kasaannu sisääsi.

Kiitos vinkistä! Enpä kuitenkaan lähde kokeilemaan.

Vierailija
liis@

Selitin tämän hieman virheellisesti, tärkeintä on kuitenkin olla menemättä lukkoon ja antamatta toiselle sitä vallantunnetta, joka tulee kun osuu ihmisen arkaan paikkaan.

Vierailija

Rikolliset NAURAVAT laeillemme, kunnon VERIKOSTO uhrin
sukulaisten toimesta estäisi monta murhaa ja pahoinpitelyä !

Vierailija
Joker
liis@

Selitin tämän hieman virheellisesti, tärkeintä on kuitenkin olla menemättä lukkoon ja antamatta toiselle sitä vallantunnetta, joka tulee kun osuu ihmisen arkaan paikkaan.

Niin sekin on taitolaji ja ainakin hiukan opeteltavissa oleva. Jos on tarpeeksi taitava, voi kääntää keskustelun kulun ihan muihin asioihioihin ja antaa tällä tavalla ilkimyksen ymmärtää, että osui, mutta ei uponnut.

Toope
Seuraa 
Viestejä23166
Liittynyt23.7.2006
liis@
Minulla ainakin on kostofantasioita silloin kun tuntee tulleensa kaltoin kohdelluksi. Monta kertaa, kun minulle on mielestäni tehty tai sanottu ilkeästi, en ole reagoinut ainakaan omasta mielestäni juuri kuinkaan, joskus kyllä reagoin, mutta yleensä hyvin tuntemalleni henkilölle, josta ei seuraa sen enempää.

Mielestäni työstän näitä vaikeita asioita mielessäni tällä tavalla ja poistan vähitellen lokeroon, ei tärkeät muistettavat. Koskaan en ole fantasioitani toteuttanut, enkä ihan heti aiokaan.

Olen elämäni aikana tavannut aika paljon kusipäisiä ihmisiä. Harvoin on kuitenkaan tullut kostettua heille. Liian kiltti, ehkä. Kostosta on ehkä tullut haaveiltua, mutta kun joskus toteuttaa sen, ei se jälkeenpäin tunnukaan niin hyvältä, mitä aluksi kuvitteli.

On olemassa ihmistyyppi, joka nauttii siitä, että voi, varsinkin julkisesti, nöyryyttää toisia. Itse en tuota ymmärrä. En minä ainakaan tarvitse tämänkaltaisia ystäviä. Mieluummin jätän heidänkaltaiset ihmiset omaan arvoonsa. Kiusatkoon muita ihmisiä, minä en heidän kanssaan keskustele.

"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

Peili olisi se keksintö, jota arabialainen ja islamilainen maailma tarvitsisi. He voisivat sen kautta nähdä syyllisen siihen, miksi omat yhteiskunnat eivät toimi.

http://tinyurl.com/jbs6kqp

Vierailija
liis@
Minulla ainakin on kostofantasioita silloin kun tuntee tulleensa kaltoin kohdelluksi.

Kostamisen halu, vaikkakin vain fantasiassa??? En ole tullut ajatelleeksi kostamista. Olen sellainen että suutun äkkiä ja lepyn äkkiä. Jotta en taida ehtiä ajatella kostoa, lepyn liian nopeaan.

liis@
Monta kertaa, kun minulle on mielestäni tehty tai sanottu ilkeästi, en ole reagoinut ainakaan omasta mielestäni juuri kuinkaan, joskus kyllä reagoin, mutta yleensä hyvin tuntemalleni henkilölle, josta ei seuraa sen enempää.

Miksi et reagoitse? Vai annatko menneä menojaan? Juu mitäs suotta aikaansa kuluttamaan turhilla riidoilla. Niihin menee vain aikaa ja energiaa.

Ja useinhan se taitaa olla niin että kun katsomme tulleemme ilkeästi kohdelluksi, niin se on vain mielipiteemme, tunteemme ehkä tekee meille kepposet. Joskus voi loukkaantua niin turhasta että se toinen ei edes tiedä loukanneensa. Ja kaikki on niin paljon tulkinnan varassa. Kaikki mitä kirjoitamme tänne, tai puhumme reaalissa elämässämme, on aina tulkittavissa. Myös me itse tulkitsemme muitten puheita ja kirjoituksia. Kun tulkitaan, niin silloinhan usein sattuu erehdyksiä niissä tulkinnoissa.

Vierailija

Kumma kyllä, on ihmisiä, jotka nauttivat (narsistiako?) toisten kiusaamisesta ja he eivät häpeä mitään. Näitä saattaa olla työyhteisössä, eikä siinä tilanteessa halua joutua k.o. ihmisen hampaisiin. Välttely on silloin lähes ainoa keino. Sen lisäksi ovat sukulaiset kälyneen ja lankoineen. Silloin tällöin on ihan pakko olla tekemisissä, koska on yhteisiä asioita esim. jakamaton kuolinpesä.

Monilla on kokemukseni mukaan tämäntyyppisiä ongelmia. Onhan niitä suurempiakin ja itse olen tässä suhteessa varmaankin hiukan heikko.

Asiasta toiseen. Täällä on kamala myrsky ja minun kroppani on jokapaikasta kipeä, enkä saa unta, vaikka olen ottanut vahvoja särkylääkkeitä pitkin yötä.
Sairauskin vaikuttaa, että tulee miettineeksi enemmän negatiivisia asioita, koska yöllä ei aina saa nukutuksi ja sitten päivällä on ihan naatti.

lierik
Seuraa 
Viestejä4922
Liittynyt31.3.2005
BUSHMAN, long time no see

Tuossa olet väärässä, taas kerran. Hammurabin laki "Silmä silmästä, hammas hampaasta" kaikessa julmuudessaankin, kehitti tuo Hammurab nimen omaan sen vuoksi, jotta hallisemansa yhteiskunta pääsisi eroon verikoston kierteestä. En olisi uskonut, että olet romanien puolella tässä verikostoideologiassa. Tosin sen nykyään kiistävät hekin.

Miten "verikosto" toimii veronkavaltajille ja muille talousrikollisille? Ym. rikosten skaala on laajennut sitten Hammurabin aikojen. Uotikin sai linnatuomion konkurssirikoksista vihdoin.

Lierikki Riikonen

Vierailija
lierik
BUSHMAN, long time no see

Tuossa olet väärässä, taas kerran. Hammurabin laki "Silmä silmästä, hammas hampaasta" kaikessa julmuudessaankin, kehitti tuo Hammurab nimen omaan sen vuoksi, jotta hallisemansa yhteiskunta pääsisi eroon verikoston kierteestä. En olisi uskonut, että olet romanien puolella tässä verikostoideologiassa. Tosin sen nykyään kiistävät hekin.

Miten "verikosto" toimii veronkavaltajille ja muille talousrikollisille? Ym. rikosten skaala on laajennut sitten Hammurabin aikojen. Uotikin sai linnatuomion konkurssirikoksista vihdoin.

Verikosto toimii veronkavaltajille ja muille talousrikollisille niin, että takavarikoidaan kaikki omaisuus vaatteineen kaikkineen. Jalkapuu (7vrk ja ruoaksi ainoastaan löysää kauravelliä) ja heitetään sen jälkeen alasti ulos (mieluiten tammi-helmikuun vaihteessa). Ei mitään tukia, ei työpaikkaa loppuelämäksi ja panta jalkaan, ettei pääse karkaamaan maasta. Uskoisin että tuo toimisi paremmin kuin nykyajan päänsilittelyt.

PS:Itse olen "silmä silmästä, hammas hampaasta" kanssa samoilla linjoilla.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat