Ulkonäön merkitys työelämässä

Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Taitaa naiset noissa hommissa, missä ei tarvi tietotaitoa, esimerkiksi kaupankassalla ulkonäöllä mennä ohi mieshakijoista, kun kuviakin
piti lähettää työhakemuksen mukana.

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Varmaan ulkonäkö vaikuttaa asiaan, mutta onko se työelämän sääntöjen mukaista, että vaaditaan kuva jo hakemuksen yhteyteen.

Onneksi makuja on monenlaisia työhönottajillakin.

Huomattava ylipaino ei ainakaan ole eduksi. Syrjintää on monenlaista.

Vierailija

No totta munassa on, hyvännäkönen myy paremmin, sen tietää tyhmäkin. En toisaalta tiedä kuinka paljon jossain kaupan kassalla myyntiin vaikuttaa, ehkä lähinnä ajattelisin jotain ruokapaikkaa tms.

Vierailija

Työnhakijoita voi asettaa järjestykseen koulumenestyksen, arvosanojen, työkokemuksen, älykkyyden, fyysisen voiman jne. mukaan. Miksein myös ulkonäön? Vai onko se liian subjektiivinen arviointiperuste? Työnantaja saa kuitenkin subjektiivisesti valita sen tyypin, joka vaikuttaa mukavalta omasta mielestä.

Vierailija

Varsinkin kaupoissa asioidessa ratkaisee palvelun miellyttävyys, jos asiantuntemus ei ole merkittävä vaatimus.
Kaunis ja miellyttävästi käyttäytyvä myyjä vetää asiakkaita. Heille muodostuu kassoillakin pitemmät jonot.
Hapannaamoja vältellään jos voidaan. Kumma kyllä, heitäkin palkataan tuollaisiin tehtäviin. Ehkä sukulaisuussuhteilla yms.

Vierailija
tiäremiäs
Eli naisvaltaisille aloille ei kannata hakea töihin, kun naiset aina valitaan.

olen myöskin 15 kertaa hakenut siivoojan paikkaakin, mutta en ole päässy.

Jos et sovellu edes siivoojaksi, voi vika olla muuallakin kuin naisvaltaisuudessa. Pärstäkertoimesi esim. voi olla liian alhainen.

Vierailija
tiäremiäs
Siivoustyö on ihan hyvä väliaikanen joppi, missä ei tarvi hirveästi ajatella mitään.

Laita se hakemus tanne niin katotaan mika siina on ollu vikana.

Vierailija

Nelonen ja Viivi A. aloittivat buumin, nyt on joka kanavan urheilu-uutisten toimittajana nuori nainen, usein aika nättikin. Katsokaapa. Eikä ne muutkaan kuuluttajatkaan mitään susirumia ole. Mutta ns. hyvännäköisellä on parempi itseluottamus ja siksi pääsee framelle helpommin muita.

Vierailija
tiäremiäs

Sinulla ei ole kokemusta siivoomisesta ja olet nuori mies. Naisilla tuo siivoaminen on vähän luontevampaa, eikä ne firmat mitä tahansa kavereita ota hommiin vaikka niin kuvitellaan. Siivouspaikoista tulee aika pian palautetta ja ne vaihtavat firmaa jos eivät ole tyytyväisiä. Tiedän kun vaimo on käynyt joskus välillä siivoamassa ja muitakin tunnen, miehiäkin.

Kannattaa käydä amis. Amiksen, 3-2 v jälkeen pääsee heti töihin ja tienaa enemmän kuin joku maisteri, sillä kun menee lukioissa ja yliopistoissa aikaa vuosia ja lainaa pitää ottaa ja maksaa kun sinä käytät painokonetta jo kuudetta vuotta. Työvoimapula on suorastaan huutava perinteisillä miesten aloilla ja se johtuu ammattikoulun aliarvostuksesta. Siellä on perjantaikin vapaa. "Itseopiskelua"... 16-vuotias varmaan opiskeleekin metallioppia perjantaina yksin kotonaan.

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005
Asimov
tiäremiäs

Sinulla ei ole kokemusta siivoomisesta ja olet nuori mies. Naisilla tuo siivoaminen on vähän luontevampaa, eikä ne firmat mitä tahansa kavereita ota hommiin vaikka niin kuvitellaan. Siivouspaikoista tulee aika pian palautetta ja ne vaihtavat firmaa jos eivät ole tyytyväisiä. Tiedän kun vaimo on käynyt joskus välillä siivoamassa ja muitakin tunnen, miehiäkin.

Kannattaa käydä amis. Amiksen, 3-2 v jälkeen pääsee heti töihin ja tienaa enemmän kuin joku maisteri, sillä kun menee lukioissa ja yliopistoissa aikaa vuosia ja lainaa pitää ottaa ja maksaa kun sinä käytät painokonetta jo kuudetta vuotta. Työvoimapula on suorastaan huutava perinteisillä miesten aloilla ja se johtuu ammattikoulun aliarvostuksesta. Siellä on perjantaikin vapaa. "Itseopiskelua"... 16-vuotias varmaan opiskeleekin metallioppia perjantaina yksin kotonaan.

Olen käynyt amiksen eikä sekään takaa kyllä töitä, jos ei ole työkokemusta.

Ei suomessa ole työvoimapulaa, olen kaksi kertaa yrittänyt päästä työvoimakoulutukseen metallialalle, toisella kerralla pääsin haastatteluun astin ja toisella kerran en päässy edes niin pitkälle.

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005
Asimov
Nelonen ja Viivi A. aloittivat buumin, nyt on joka kanavan urheilu-uutisten toimittajana nuori nainen, usein aika nättikin. Katsokaapa. Eikä ne muutkaan kuuluttajatkaan mitään susirumia ole. Mutta ns. hyvännäköisellä on parempi itseluottamus ja siksi pääsee framelle helpommin muita.

Itseluottamuus on kauniimmilla naisilla parempi, siitä on tehty tutkimuskin. Mikä todistaa asian.

Vierailija

Olin kerran koehenkilönä yhdessä tutkimuksessa jossa otettiin pään mri-kuvat, ja olen ajatellut, että jos joskus tulevaisuudessa minun pitää liittää kuva johonkin hakemukseen, lähetän kuvan omista aivoistani todisteeksi pätevyydestä! Kertonee osaamisesta enemmän kuin naama, vaikkei siinäkään ole mitään vikaa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat