Uuden vuoden lupauksia

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Nyt voi jo alkaa suunnittelemaan Uuden Vuoden lupauksia. Perinteisesti sellainen on lupaus tupakanpolton lopettamisesta, joka ennen loppiasta sitten on rikottu. Oma lupaukseni on vuosikausia ollut: en tee uudenvuoden lupausta.

Nyt teen. Ja toteutan sen myös. kimmokkeen lupaukseeni sain (entiseltä?) YLEN Lontoon kirjeenvaihtajalta, olikos se Erkki Toivanen, joka töllössä kertoi Reilun Kaupan tuotteista. Tuli todella hyvä ja lämmin olo, kun kuunteli, kuinka hyvin hän oli perehtynyt asiaan ja omistautnut sille.

Lupaan, että vuonna 2007 ostan vain Reilun Kaupan kahvia.

Jo pitkään olen ostanut vain Reilun Kaupan banaania - se toinen on ihan out! Hintaero on mitätön. Kahvi on selvästi tusinakahveja kalliimpaa, mutta mun maailma ei siihen kaadu, että maksan lisähhinnan. Mistä? Tästä: http://www.reilukauppa.fi/

Kertokaa omia Uuden Vuoden lupauksianne.

Kommentit (8)

Euphemos
Seuraa 
Viestejä793
Liittynyt16.3.2005

Lupaan, etten osta vuonna 2007 mitään kahvia, kuten en aiempinakaan vuosina ole ostanut paria yksittäistä kertaa lukuun ottamatta.

Nervus rerum

Vierailija

Uuden vuoden lupauksia??

Ei, en tee koskaan sellaisia. Kun haluan muuttaa jotain itsessäni tai tehdä jotain, teen päätöksen silloin kun siihen on tarve. Eli minun ei tarvitse varta vasten uutena vuotena keksiä lupauksia. Lupauksia voi tehdä muulloin, siis silloin kun on haluja tehdä lupauksia.

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005
Ayla
Uuden vuoden lupauksia??

Ei, en tee koskaan sellaisia. Kun haluan muuttaa jotain itsessäni tai tehdä jotain, teen päätöksen silloin kun siihen on tarve. Eli minun ei tarvitse varta vasten uutena vuotena keksiä lupauksia. Lupauksia voi tehdä muulloin, siis silloin kun on haluja tehdä lupauksia.

Kuulostaa sellaisen ihmisen vastaukselta joka ei koskaan lupaa mitään, tai ainakaan pidä lupaustaan...

Itse ajattelin hillitä ryyppäämistä, jotta voin kesään mennessä vaihtaa kämppää. Tai lisätä, jolloin kämpän vaihto käy helpommin.

Vierailija

Lupaan että käytän päihteitä aina kun mieli tekee ja jos joku hankaloittaa elämääni, rankaisen häntä tuntuvalla fyysisellä väkivallalla.

Vierailija
CE-hyväksytty
Ayla
Uuden vuoden lupauksia??

Kuulostaa sellaisen ihmisen vastaukselta joka ei koskaan lupaa mitään, tai ainakaan pidä lupaustaan...

Miksi helvetissä pitää juuri uudenvuoden attona niitä lupauksia tehdä??? Vain siksikö että se on vanha tradition tehdä niin?

Noo minä en aina vanhan perässä "juokse". En ole mikään vanhoja traditioneita yllä pitävä indiviidi. En vietä edes joulua enkä juuri mitään muutakaan vanhaa. Niin miksi tekisin uudenvuoden lupauksia?

Lupauksia ja parannuksia elämäänsä voi tehdä muulloinkin. Niihin en tarvitse jotain erikoista päivää kuten uudenvuoden aatto.

Minulla on kaikki vuoden päivät avoinna tehdä lupauksia ja parannuksia elämääni. En jätä sitä uudenvuoden attoon. Teen sen silloin kun on tarve ja halu.

Menikö perille????

Stinger
Seuraa 
Viestejä4719
Liittynyt18.2.2006

En viitsi luvata mitään, koska en ole lupauksen pitämisestä varma. Miksi pitää yleensäkin luvata mitään ja kenelle luvataan? Parempi olla oma epätäydellinen itsensä ja yrittää vaikka pienissä asioissa mitään sanomatta parantaa sitten päivittäistä elämäänsä...

”Tietämättömyys antaa ihmiselle paljon luultavaa.”
-George Eliot

Uusimmat

Suosituimmat