BLACK SABBATH : Sabbath Bloody Sabbath (Arviointi)

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Mikä on arviointinne kyseiselle albumille?

Kommentit (10)

Vierailija

Yksi aikain parhaimmista, ellei paras! Itse kuuntelen kys. albumia unimusiikkina. Sabbra Cadabraan tultaessa olen yleensä jo taju kankaalla.

Vierailija

Näyttää siltä, ettei täällä ole muita BS-faneja*. Musikaalisesti en osaa albumia arvioida, koska en ole kovin musikaalinen henkilö. Mielestäni se on ehdottomasti Black Sabbathin paras albumi. Se ei sisällä mitään hittibiisejä, mutta on kokonaisuutena mielestäni täydellinen.

Kansikuvaan levy-yhtiö oli laittanut pelottavan näköisen painajaismaisen kuvan ja 666-luvun. Albumin nimessä on myös käytetty SS-merkin S:iä. Nämä olivat kuulemma levy-yhtiön oma päähänpisto, eikä bändi itse halunnut senkaltaista julkisuutta. En ole aivan varma, oliko tämä albumi ensimmäisiä, joka aloitti heikkohermoisten ihmisten yhdistävän hard-rock-musiikin ja saatananpalvonnan tjms:n. Ozzyn mukaan noitasapatti-nimi tuli hänen peikko & maahisfantasioistaan, eli kaveri taisi olla jokin tolkien-fani enemmän kuin kristinuskoisten kauhu. Tällainen imago kuitenkin myi hyvin ja se jäi ehkä siksi päälle.

* Tässä yhteydessä (B)lack (S)abbath

Vierailija

En itse pidä Ozzyn äänestä juuri muissa biiseissä kuin Paranoidissa ja tuon Sabbath Bloody Sabbathin nimibiisissä, ja olenkin puolueellinen Ronnie James Dion aikaiselle musiikille. Heaven and Hell taitaa olla tuon ajan paras albumi - tehty muuten minun syntymävuotenani eli 1980.

Omistin joskus sekä Paranoid että Sabbath Bloody Sabbath-vinyylit, mutta myin ne rahantarpeessani. Nyt harmittaa.

Vierailija

Kuulemma ihan hyvä levy. En voi osallistua äänestykseen, kun en ole koskaan kuullut. Vilkaisin wikipedialta levyn tiedot. Ei ollut yhtään kappaletta, jonka muistaisin kuulleeni. Sinänsä kiinnostava havainto, koska olin kovassa rockvaiheessa levyn ilmestyessä ja olen populaarimusiikkia tahkonnut muutaman vuosikymmenen, ja etenkin tällä vuosikymmenellä olen kuullut, että kyseessä olisi jotenkin merkittävä rockyhtye. Väite olisi muuten ollut aika erikoinen vielä 80-luvun alkupuolella.

Sen perusteella mitä olen bändiä kuullut, en usko että olen kovin kiinnostunut vastaisuudessakaan levystä. Tämä ei tarkoita, että bändi olisi huono. Tarkoitin vain sanoa, että oma fanitus ei tarkoita, että asia olisi yleisesti mielenkiintoinen. Esimerkiksi äänestykseen asti.

Miksi muuten kutsutaan ihmistä, joka ihailee muutaman vuosikymmenen takaisia radikaaleja?

Konservatiiviksi.

Kaikki kunnia bändille ja Ozzylle. Sympaattinen hahmo ja selvästi lahjakas kaveri.

Vierailija

Kelpo levyhän tuo ja kyllä se "oikea" black sabbath on Iommi, Osbourne, Butler ja Ward.

Pakko peesata Isoa Jussia ja hehkuttaa sitä Master of Reality:ä

My name it means nothing ,My fortune is less...

Vierailija
Espi000
Kelpo levyhän tuo ja kyllä se "oikea" black sabbath on Iommi, Osbourne, Butler ja Ward.

Ei se alkuperäinen kokoonpano ole automaattisesti paras. Varmaan tunnetuimpana hevi-puolelta on Iron Maiden.

Uusimmat

Suosituimmat