Ajattelmisen aihetta

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Ajatella, että tämä olisi voinut ihan oikeasti tapahtua OIKEASSA elämässä!

http://prisonplanet.com/articles/decemb ... hreads.htm

Kommentit (5)

Vierailija

Henkilökojtaisesti pisti silmään, koska olen Prison Planet sivuston päivittäinen käyttäjä(tosin selaan sen vain lyhyesti läpi niinkuin monet muutkin sivustot, kuten esim Finanvial Timesin. Tehokkaampaa, nopeampaa, ja kaikin puolin myös HALVEMPAA kuin tv-uutisten katsominen!)

Ja mitä taas itse aiheeseen tulee, niin itseäni ainakin vaivaa, kuinka jo noinkin kehittymättömät ihmiset(siis ihmiskunta ennen vuotta 1985)omasi sellaisen TUHOVOIMAN! Se on todella MYKISTÄVÄÄ, mutta silti uskon, että ihmiskunta olisi selvinnyt ydinsodasta. Itse olen laskeskellut, että sodasta olisivat peräti hyötyneet sellaiset maat kuten mm Ruotsi, Australia ja Japani, kun taas Esim Kiina ja Intia mitä ilmeisemmin olisivat taantuneet, ja Eurooppa puolestaan(miljoonien kuoltua)kokenut "renesanssin" Niin täi näin, niin asiahan ei MINULLE mitenkään kuulu(en tottapuhuen edes ole Suomalainen)Tuo vain pisti silmään kyseisellä sivustolla, kun olen muutenkin sellainen historianörtti

Itse koen, että elämä on haaste! Kyllä olisi kaikille varmaan ollut "helpompaa" jos hysteeriset ja vainoharhaiset "supervallat" (siis oikeammin SUPERÖYKKÄRIT ) olisivat painaneet nappia. Veikkaan, että Suomessa esim vuonna 1993(noin kymmenen vuotta "ison pamauksen" jälkeen)pienin murheista olisi ollut "joukkotyöttömyys" Nykymaailma kuitenkin perustuu yksilön päätöksille eikä siihen, mitä jotkut vainoharhaisen sekopäät päättävät bunkkereissaan. Ne ajat ovat jo ohi! Se on vaan kaikille parasta että hyväksyy sen! Kukin on entistä enemmän vastuussa omista tekemisistään, eikä voida loputtomiin syyttä muita. Me elämme entistä enemmän yksilöllisessä maailmassa. Näin se vaan on! Tuo "läheltä piti" taisi olla se viimeinen hetki, jolloin parin(sekopäisen) yksilön päätös vielä olisi voinut toden teolla vaikuttaa ihmiskuntaan, ja itseasiassa kyllä hyvin moni ihminen olisi yhä kyennyt(jopa Suomessa) elämään suhteellisen hyvää elämää. En usko siihen, että parikymmentä tuhatta ydinkärkeä olisi todella voinut lopettaa elämää maapallolla, tai edes sitä seuraavat ns "proxisodat" Eli Suomeksi sanoen;ei kannata liikaa kaivella luurankoja kaapeista, koska ei siellä enää muuta ole kuin tomua

Vierailija

Ööh...mitenköhän esim Ruotsi olisi hyötynyt tuollaisesta tilanteesta, kun täysimittainen ydinsota johtaa ydintalveen, ydintalvi johtaa viljasatojen menettämiseen, satojen menetys johtaa nälänhätään. Ympäri maailmaa!

Ydinsodasta ei hyödy kukaan, paitsi ehkä torakat.

Vierailija

No, en tiedä, kuinka paljon tuo ns "ydintalvi" olisi pitänyt paikkansa. Voidaanko todistaa, että kaikki se pöly todella olisi riittänyt peittämään Auringon? No, Ruotsi "periaatteessa" hyötyisi, koska se mitä ilmeisemmin ei joutuisi ydiniskun kohteeksi. Näin siis TEORIASSA! Tuota "ydintalvea" en kyllä ollut ottanut huomioon. No, ainakin Australia olisi hyötynyt

Uusimmat

Suosituimmat