Tesla Roadster, sähköauto

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

(Tämä ei ole sitten aivan kaikkein köyhimpien auto.)

Tesla Roadster Specifications*

Style 2-seat, open-top, rear-drive roadster
Drivetrain Electric motor with 2-speed electric-shift manual transmission with integral differential
Motor 3-phase, 4-pole electric motor, 248hp peak (185kW), redline 13,500 rpm, regenerative "engine braking"
Chassis Bonded extruded aluminum with 4-wheel wishbone suspension
Brakes 4-wheel disc brakes with ABS
Acceleration 0 to 60 in about 4 seconds
Top Speed Over 130 mph
Range 250 miles EPA highway
Battery Life Useful battery life in excess of 100,000 miles
Energy Storage System Custom microprocessor-controlled lithium-ion battery pack
Full Charge As short as 3.5 hours

http://www.teslamotors.com/

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

50000 taalaa kun maksat saat auton jo vuonna 2008 helmikuussa!

Premium Buyer
$50,000 reservation payment
I would like the next available Tesla roadster slot. Current delivery estimate is February 2008.

Patient Buyer
$30,000 reservation payment
I understand that premium buyers will be placed ahead of me on the list. Current delivery estimate is on or before the fourth quarter of 2008.

(sivun BUY-nappulan takaa)

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005

Kivan tuntuinen auto. Mutta valitettavasti siitä ei taida olla tänne pohjoisiin olosuhteisiin. LiIon akku kun hyytyy kylmässä. Pitäisi olla lämmitys akuille, joka taas kuluttaa akkuja.

Vierailija
Volitans
Kivan tuntuinen auto. Mutta valitettavasti siitä ei taida olla tänne pohjoisiin olosuhteisiin. LiIon akku kun hyytyy kylmässä. Pitäisi olla lämmitys akuille, joka taas kuluttaa akkuja.

varsinainen namupala.

Hirvittävän paljon dataa - kai sitten liikaa kun en löytänyt melutasoa (sähköautoissa kiinnostavaa). Löytääkö kukaan?

http://www.teslamotors.com/index.php

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005
babun
Mäkin katoin jossain vaiheessa et olipa aika kivat speksit tossa

Paitsi ne akut. Ne kuluvat ja ne pitää uusia. Eivätkä LiIon-akut ole mitään edullisia. Akkujen kulumisen huomioon ottaen valmistajan 1c/maili lupaukset ovat aikamoista linsiin viilausta.

LiIon akkujen eräs huono puoli on, että niiden varauskyky heikkenee käytti niitä tai ei - Kehitystä tällä saralla on kuitenkin tapahtunut ja tapahtunee jatkossakin.

LiIon-akut hyytyvät kylmässä. Mutta ovat suhteellisen keveitä ja ne latautuvat nopeasti, eikä niissä ole ns. muisti-ilmiötä.

Vierailija
Volitans

Paitsi ne akut. Ne kuluvat ja ne pitää uusia. Eivätkä LiIon-akut ole mitään edullisia. Akkujen kulumisen huomioon ottaen valmistajan 1c/maili lupaukset ovat aikamoista linsiin viilausta.




Kyllä tuo luvattu 100 000 km kuulostaa minusta enemmän kuin kohtuulliselta.

Volitans

LiIon akkujen eräs huono puoli on, että niiden varauskyky heikkenee käytti niitä tai ei - Kehitystä tällä saralla on kuitenkin tapahtunut ja tapahtunee jatkossakin.




Voisko olla niin että se heikkenee olennaisesti vasta 100 000 km jälkeen? Tietysti firmat yleensä haluavat positiivisesti markkinoida tuotettaan, mutta minä puhuinkin vain hienoista spekseistä.

"Even with the demands of charging and discharging the battery pack on a daily basis, the batteries in the Tesla Roadster will give you more than 100,000 miles of peak performance driving. After that point, the battery will see only gradual drops in performance over time."

Volitans

LiIon-akut hyytyvät kylmässä. Mutta ovat suhteellisen keveitä ja ne latautuvat nopeasti, eikä niissä ole ns. muisti-ilmiötä.

Nojoo, en mä oikein ajatellutkaan että se suomen talvi-olosuhteisiin sopiva auto olisi

Vierailija
babun

Nojoo, en mä oikein ajatellutkaan että se suomen talvi-olosuhteisiin sopiva auto olisi :)

Voisi olla tuulilasi melekosen huurussa. Ei taho aina nykyisissä dieselikoneissakaan riittää lämpö etulasiin..

Vierailija
babun
Nojoo, en mä oikein ajatellutkaan että se suomen talvi-olosuhteisiin sopiva auto olisi
Mikäs tässä talvessa niin poikkeaa jenkkien talvesta? Ei tartte vastata, muistutin ilmastonmuutoksesta vaan. Jatkakaa-

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005
babun
Volitans

Paitsi ne akut. Ne kuluvat ja ne pitää uusia. Eivätkä LiIon-akut ole mitään edullisia. Akkujen kulumisen huomioon ottaen valmistajan 1c/maili lupaukset ovat aikamoista linsiin viilausta.




Kyllä tuo luvattu 100 000 km kuulostaa minusta enemmän kuin kohtuulliselta.

Kuullostaa kyllä, mutta auto on kallis ja suuri osa sen hinnasta on akuissa. Paljonko maksaa uudet akut? Kun akkujen hinnan ottaa huomioon, niin lupaukset edullisista maileista joutuvat aivan uuteen valoon.

Vierailija
Vastaaja_s24fi
babun
Nojoo, en mä oikein ajatellutkaan että se suomen talvi-olosuhteisiin sopiva auto olisi
Mikäs tässä talvessa niin poikkeaa jenkkien talvesta? Ei tartte vastata, muistutin ilmastonmuutoksesta vaan. Jatkakaa-

Nosiis, eihän tuossa tarvi edes ottaa huomioon sitä auton sähköisyyttä. Onko mielestäsi yleensä matalarakenteinen urheiluauto sopiva suomen olosuhteille?

Vierailija
Volitans
babun
Volitans

Paitsi ne akut. Ne kuluvat ja ne pitää uusia. Eivätkä LiIon-akut ole mitään edullisia. Akkujen kulumisen huomioon ottaen valmistajan 1c/maili lupaukset ovat aikamoista linsiin viilausta.




Kyllä tuo luvattu 100 000 km kuulostaa minusta enemmän kuin kohtuulliselta.




Kuullostaa kyllä, mutta auto on kallis ja suuri osa sen hinnasta on akuissa. Paljonko maksaa uudet akut? Kun akkujen hinnan ottaa huomioon, niin lupaukset edullisista maileista joutuvat aivan uuteen valoon.

Paljonko perinteisen auton arvo tippuu 100 000 km ajon jälkeen?

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005
Vastaaja_s24fi
babun
Nojoo, en mä oikein ajatellutkaan että se suomen talvi-olosuhteisiin sopiva auto olisi
Mikäs tässä talvessa niin poikkeaa jenkkien talvesta? Ei tartte vastata, muistutin ilmastonmuutoksesta vaan. Jatkakaa-

Meinaatko nyt tosissasi, että Californian ilmasto olisi jotenkin Suomen ilmaston kaltainen lämpötilojen suhteen?

Vierailija
Volitans
Vastaaja_s24fi
babun
Nojoo, en mä oikein ajatellutkaan että se suomen talvi-olosuhteisiin sopiva auto olisi :)
Mikäs tässä talvessa niin poikkeaa jenkkien talvesta? Ei tartte vastata, muistutin ilmastonmuutoksesta vaan. Jatkakaa-



Meinaatko nyt tosissasi, että Californian ilmasto olisi jotenkin Suomen ilmaston kaltainen lämpötilojen suhteen?
En

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005
babun

Paljonko perinteisen auton arvo tippuu 100 000 km ajon jälkeen?

Riippuu autosta tietenkin. Mutta 100 000 km:n jälkeen monessakaan autossa ei tarvitse tehdä oleellisia korjauksia. Sen sijaan muutaman kymppitonnnin akuston vaihto voi kirpaista - akkujen hinta on vain arvailua, kun sitä ei sivustolta löydy, mutta hintaa voi haarukoida hieman kun tarkastelee kännykkäakkujen hintoja. Tuon Teslamotorsin akusto koostuu käsittääkseni aivan normaaleista kännykkäakuista.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat