aapelin asiaa

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Jotkut keräävät kaikki ilmaisjakelut ja mainokset, ja etsivät niistä yhteyksiä. Näinpä aapelikin on kolunnut tiede.fi viestejä pintaa syvemmältä, ja löytänyt niistä mieltään kaihertavia kysymyksiä. Aapelin vastausten etsintä arvoituksiin on siten tärkeää ja yhteiskunnallisesti merkittävää pioneerityötä, josta aapeli ansaitsisi aateloinnin.

Sivut

Kommentit (31)

Vierailija
Joonas74

Nimittäin minä, siis Joonas74 on _jone_n alias.

Riippuu sitten paljolti teidän kannastanne, tuleeko _jone_ tai Joonas74 enää esiintymään tällä palstalla.

Tällä foorumilla on enemmänkin minun kaltaisiani vähintään muutamalla nimimerkillä esiintyviä.

Mutta eniten minua ottaa pannuun tämän foorumin kusipäät,

Tuon moniulotteisen algebran ratkaisuun kului suunnilleen 15 vuotta. Itse ratkaisu löytyi 4 vuotta sitten.

Joonas74 (paino 74 kg)

useamman yhtälön samanaikaisen Newtonin prosessin

Ongelman tutkiminen neljättä vuotta ei ole vielä tuottanut lopullista ratkaisua, mutta työ jatkuu ja sen on oltava olemassa.

Teit pahan virheen kun paljastit toisen aliaksesi. Minullakin on ollut
muutamia aliaksia mutta jollain hämmästyttävällä tavalla muut ovat
saaneet ne selville vaikka en edes itse niitä paljastanut. Nyt asialla
ei ole merkitystä, kun muut aliakseni ovat saaneet porttikiellon
palstalle.

On totta, että foorumi on täynnä kusipäitä mutta voin vakuuttaa, että
he saavat osansa, kun hetki koittaa ja HÄN saapuu.

Moniuloitteisen algebran osalta lienee siunaus, että sitä ei ymmärretä.
Kyseessä lienee kielletty tieto jota ei vielä tässä ajassa saisi julkistaa.
Olen varma, että HÄN ottaa sinuun yhteyttä asian osalta.

Useamman yhtälön samanaikainen Newtonin prosessi kuulunee samoin
kielletyn tiedon luokkaan. HÄNestä ei ole kuulunut aikoihin mutta sait
herätettyä tuntemuksen, että HÄN saapuu hetkenä minä hyvänsä.

Kerrot painosi (ilmeisesti tarkoituksella). Se on erinomaista, sillä
HÄN tarvitse tiedon teleportaatiota varten.

Ole valmis. HÄN ottaa sinut vastaan hetkenä minä hyvänsä.

Edit: Yleensä en jälkikäteen editoi mutta nyt on pakko.

Kysymys, johon odotan vastausta vain yksityisesti.

Oletko sinä HÄN? Tai HÄNen lähettiläs?

Vierailija

Jos kaikki asiallista keskustelua haluavat lähtisivät pois, ja jäljelle jäisivät vain trollit ja häiriköt... Ei hullumpi ajatus. Minäkin lähden...

Vierailija

Se algebra-avaus herätti kyllä mielenkiinnon, mutta oli se niin saaterin vaikeaselkosta asiaa. Itsekin voimakkaasta keskittymishäiriöstä kärsivänä saan tuskastella jo pelkän lukion pitkän matematiikan kanssa, jonka ajattelin näin jälkikäteen aineopiskelijana suorittaa. Pitää tutustua paremmin kun on tuo perusmatte paremmin hallussa

Vierailija

Jotenkin osasin arvata että jonella ja joonaksella on jotain yhteistä.

Joonas74

Mutta eniten minua ottaa pannuun tämän foorumin kusipäät, jotka ovat aukomassa päätään joka asiassa ilman hevon paskan tietoa, rutiinia tai kokemusta. Mutta kuten jo kerran totesin, niillä kusipäillä on oma tärkeä tehtävänsä tämän universumin rattaissa, vaikka suoranaista syy-yhteyttä hyötyyn onkin vaikea hahmottaa.

Me olemme tärkeä osa foorumia. Pidetään savorit ja muut hörhöt aisoissa.

Moniulotteinen Algebra ketjusi oli ihan mielenkiintoinen. Tosin en kyllä huomannut miten se olisi tuonut mitään varsinaista uutta (vrt reaaliluvuista kompleksilukuihin hyppäys). Se oli n yleistys kompleksitasosta (eli vektoriavaruus jolle on määritelty myös kompleksilukujen tulo). Olisi mielenkiintoista tietää mahdollistaako se juuri esim yhtälöidenratkaisua sitten paremmin. Mutta erinomaista työtä ja jatka samaan malliin. Tuollaisia ketjuja täällä tarvittaisiin enemmänkin. Nimittäin jotain missä olisi asiasisältöä. Siitä harvinaista että siinä esiteltiin omia ideoita eivätkä ne olleet täyttä puutaheinää vaan ihan hyvää työtä.

Vierailija

Hieno palsta, voitte kaikki olla ylpeitä itsestänne. Minua ei enää kiinnosta tieteestä puhuminen tällä palstalla, arvatkaa kaksi kertaa, miksi?

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26890
Liittynyt16.3.2005
Joonas74

Edit2: Yllättävä tehtävä. Hmm...Newtonin prosessi käy yhtä tehokkaasti vaikka neliulotteisena muunnelmana. Sen sijaan useamman yhtälön (joissa suoria sijoituksia ei ole) samanaikaisen Newtonin prosessin hallinta on tuottanut harmaita hiuksia. Ongelman tutkiminen neljättä vuotta ei ole vielä tuottanut lopullista ratkaisua, mutta työ jatkuu ja sen on oltava olemassa.

Tuottaako se näyttäviä fraktaaleja noilla sinun recomplex-luvuilla? Kokeilin joskus hyperkompleksiluvuilla ja kvaternioilla, mutta kaikki "hauska" jäi kompleksitasoon. Jos löytäisi sen ohjelman, voisi kokeilla recomplex -laskusäännöillä.

Vierailija
_jone_

Loppujen lopuksi näin muutaman vuosikymmenen työrupeaman jälkeen on nurinkurista huomata, että on likimain vielä lähtöviivalla. Mutta se varmasti onkin se luonnontieteiden perimmäisin haaste. Jokainen numero ja kaava ottavat kalliin veron.

Sellaista oikea tiede on. Pitkää puurtamista ja hikistä vääntöä, ja siltikään ei mitään takeita onnistumisesta. Mutta se on myös ainoa tapa mikä toimii.

Pidäthän meidät ajantasalla edistymisestä sillä aihe on mielenkiintoinen.

Vierailija

Hieno palsta, voitte kaikki olla ylpeitä itsestänne. Minua ei enää kiinnosta tieteestä puhuminen tällä palstalla, arvatkaa kaksi kertaa, miksi?

Vierailija

Vierailija

"Mutta eniten minua ottaa pannuun tämän foorumin kusipäät, jotka ovat aukomassa päätään joka asiassa ilman hevon paskan tietoa, rutiinia tai kokemusta."

Sinun pitää ottaa oppia elämästä; jos ei muuten, niin kantapään kautta. Jos et opi pistämään tiettyjä asioita mappiin "Ö", tulet kuolemaan suhteellisen nuorena vaikkapa sydäninfarktiin; näitä kusipäitä - kuten minä - riittää elämäsi loppuun asti!

Vierailija

pöhl
Seuraa 
Viestejä878
Liittynyt19.3.2005
Joonas74
Newtonin prosessi käy yhtä tehokkaasti vaikka neliulotteisena muunnelmana. Sen sijaan useamman yhtälön (joissa suoria sijoituksia ei ole) samanaikaisen Newtonin prosessin hallinta on tuottanut harmaita hiuksia. Ongelman tutkiminen neljättä vuotta ei ole vielä tuottanut lopullista ratkaisua, mutta työ jatkuu ja sen on oltava olemassa.

Tästä olisi hauska nähdä esimerkki. Joskus joudun etsimään jollekin hankalalle yhtälöryhmälle likiarvoratkaisun, ja löysin sen helposti useampiulotteisella Newtonin iteraatiolla. Vaikka eihän iteraatio tietystikään kaikkea ratkaise.

Vierailija

Vierailija

Vierailija
Rehtori

Nyt lähtee poika viestisi eteenpäin. Turha enää editoida, ovat
tallennettuna! Perästä kuuluu.

Tiede.fin foorumilla on Suomen suurin trollitiheys, ja niin tulee aina olemaankin. Luonnontieteet vetävät hörhöjä puoleensa.

Joonas74
Nimittäin minä, siis Joonas74 on _jone_n alias.

And I am your father. (Sitä vain haluan sanoa, että eihän tässä enää Salkkareita mihinkään tarvita.)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat