Ihmisen ja simpanssin hybridi

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Onko aiheesta olemassa näyttöä? Periaatteessahan risteymä on mahdollinnen koska ihmisen ja simpanssin genomiat ovat hyvin lähellä toisiaan (98%-99%) Oliver simpanssiahan aikoinaan epäiltiin hybridiksi mutta epäily todistettiin vääräksi.

Sivut

Kommentit (28)

Vierailija

Mitenköhän kristityt suhtautuisivat kyseiseen "eläimeen", olisiko sillä oikeus taivaspaikkaan? Tulisiko sen ottaa Jeesus sydämmeensä?

Vierailija

G W Bush on hybridi.

Dolly-lampaan geenejä tullaan käyttämään ensi vuosisadalla Bushin sukulaisten palauttamiseksi ihmis-sukuun.

Vierailija
Syfilis
Mitenköhän kristityt suhtautuisivat kyseiseen "eläimeen", olisiko sillä oikeus taivaspaikkaan? Tulisiko sen ottaa Jeesus sydämmeensä?

Kristityt tietysti toteaisivat että kyseessä on ihmisten manipuloima juttu. Raamattu ei sisänsä näitä käsittele. Osoittaa vain että kaikki lisääntyy lajinsa mukaan. Jos tiedemiehet sotkee geenejä, ei kyse ole evoluutiosta eikä sattumasta vaan tuottamuksellisuudesta. Aika näyttää mitä näistä kokeista syntyy...

Vierailija
teijoster

Kristityt tietysti toteaisivat että kyseessä on ihmisten manipuloima juttu. Raamattu ei sisänsä näitä käsittele.

Kristityillä on käsittääkseni ollut kuitenkin aika selvä linjaus taivaspaikkojen suhteen, eli että paratiisi on ainoastaan ihmisen paikka?
Tätä teologista ongelmaa vasten voisi miettiä että pääsiskö tämä hybridi sitten vain puoliksi taivaaseen ja jos se on syntinen niin joutuisiko se helvetin tilalta vaikkapa nokia missionin jumalanpalvelukseen?

Vierailija
Syfilis
teijoster

Kristityt tietysti toteaisivat että kyseessä on ihmisten manipuloima juttu. Raamattu ei sisänsä näitä käsittele.

Kristityillä on käsittääkseni ollut kuitenkin aika selvä linjaus taivaspaikkojen suhteen, eli että paratiisi on ainoastaan ihmisen paikka?
Tätä teologista ongelmaa vasten voisi miettiä että pääsiskö tämä hybridi sitten vain puoliksi taivaaseen ja jos se on syntinen niin joutuisiko se helvetin tilalta vaikkapa nokia missionin jumalanpalvelukseen?

Eipä ole kuitenkaan kristittyjen päätettävissä tuo asia, että sikäli turhaa spekuloit.

Pikku Gen
Seuraa 
Viestejä3210
Liittynyt2.6.2005

Niinno... mitään taivasta kun ei ole. Me olemme toisillemme sekä taivas että helvetti - jo ihan tässä ainoassa elämässä.

"Ubi est actio hic?" Missä täällä on säpinää?

Vierailija
Syfilis

Tätä olen muuten itsekin miettinyt. Ev. lutkukirkko kun ei kiistä evoluutiota niin missähän kehitysvaiheessa ihmiselle sitten on tullut sielu ja henki? Kyllähän tälläisiä "hybridejä" oli 8 miljoonaa vuotta sitten. Oliko syanobakteerilla sielu 3,7 miljardia vuotta sitten? Miksei enää ole?

Nyt Jumala varmaan tappaa minut.

Vierailija
Asimov
Syfilis

Tätä olen muuten itsekin miettinyt. Ev. lutkukirkko kun ei kiistä evoluutiota niin missähän kehitysvaiheessa ihmiselle sitten on tullut sielu ja henki? Kyllähän tälläisiä "hybridejä" oli 8 miljoonaa vuotta sitten. Oliko syanobakteerilla sielu 3,7 miljardia vuotta sitten? Miksei enää ole?

Voihan olla että Ev. lutkirkko on väärässä

Jokatapauksessa menee taas tämäkin keskustelu aika pahasti ohi aiheen.

Vierailija
Asimov

Tuostapa en tiedä, mutta nykyisen sielun saa ilmeisesti väliaikaisesti hävitettyä voitelemalla aivoja riittävästi etanolilla. Silloin mennään vaiston varassa ja puhtaan eläimellisesti. Jumalan kuvasta puhuminen olisi pahemman luokan rienausta.

Älä huoli, helvettiinhän me kaikki. Lasketaankohan muuten Jumalaan uskomiseksi se, että arvelee Hänen olevan olemassa mutta haistattaa pitkät?

Vierailija
DeepBlue

Aiheen?

No vakavasti puhuen, tästä on keskusteltu jo useasti, hakua saa käyttää, siinä voi sanan katkaistakin tähdellä. Simpanssilla ja ihmisellä on eri kromosomimäärä, kyllä niitä olisi muuten jo, niitä risteytyksiä luulen mä.

Vierailija
Asimov
DeepBlue

Aiheen?

Niin eli ymmärsin että tarkoitus oli keskustella Ihmisen ja simpanssin yhdistelmästä, eikä siitä mitä mieltä kristityt ovat asiasta...

Vierailija
Asimov
Simpanssilla ja ihmisellä on eri kromosomimäärä, kyllä niitä olisi muuten jo, niitä risteytyksiä luulen mä.

Myös hevosella ja aasilla on eri kromosomimäärä, ja hyvinhän noiden jälkeläistuotanto onnistuu.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat