kummalliset käytöstavat

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Pitää nyt tällainenkin laittaa tänne ajankuluksi. Olen seurannut hieman omaa käyttäytymistäni, ja tehnyt huvittavan havainnon. Aina, kun puhun puhelimeen, vaeltelen ympäri taloa. aina, kun laitan mikroon ruokaa lämpelemään, odotellessani kiertelen keittiö - olohuone väliä. En kuitenkaan usko, että kävelyni johtuu mistään mielisairaudesta, vaan haluan uteliaisuuttani kysyä, toimiiko joku muu samalla tavalla?

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija
tyson
Pitää nyt tällainenkin laittaa tänne ajankuluksi. Olen seurannut hieman omaa käyttäytymistäni, ja tehnyt huvittavan havainnon. Aina, kun puhun puhelimeen, vaeltelen ympäri taloa. aina, kun laitan mikroon ruokaa lämpelemään, odotellessani kiertelen keittiö - olohuone väliä. En kuitenkaan usko, että kävelyni johtuu mistään mielisairaudesta, vaan haluan uteliaisuuttani kysyä, toimiiko joku muu samalla tavalla?

Kuulostaa erittäin tutulta.. Noilla oireilla olet sieltä terveimmästä päästä (etenkin tiedefoorumilaisista)
Eiköhän valtaosa meistä ala jotakin asiaa odotellessaan touhuamaan jotakin "järjetöntä" tai ainakin tarpeetonta.

Vierailija

Sama täällä. Tene sitä myös aina ajatellessani kipriä asioita.

Se teki kotiporukkani hulluksi ja nyt se tekee vaimoni hulluksi.

Vierailija

Erikoisia käyttäytymismaneereja on täälläkin. Samoin itse usein kännykkään puhuessani haahuilen pitkin kämppää. Tämän lisäksi minulla on muutama voimakas pakkomielle:

Aina kun laitan cd- tai dvd-levyn koteloonsa, sen on aivan pakolla oltava ns. suorassa koteloon nähden. Eli vaakatasoon keskitetty kanteen nähden. Jos näen jonkun laittavan levyn 'vinosti' koteloon, se jää häiritsemään todella voimakkaasti.

Aina kun laitan kännykän herätyskellon herättämään, tai yleensäkin syötän jonkun summan tai luvun tuolla tavalla vapaasti päätettävän ( esim. syötän mikroon lämmitysajan ), syötän aina viimeiseksi luvuksi parittoman luvun. Joka ikinen kerta. Esim. herätysaika 06:31 on normaali herätysaika töihin.

En pysty laittamaan asunnon ulko-ovea kiinni, jos en näe avaimia kädessäni. Vaikka kuinka tarkistan ennen oven avaamista, että ne ovat taskussa, ne on pakolla otettava käteen aina ennen kuin suljen oven. Siis asunnosta poistuttaessa luonnollisesti :]

Muita hämmentäviä ja merkittäviä yleisiä tapoja:

Aivan valtavan moni ihminen perustaa faktoja mututietoon. Joskus jostain kuultu juttu tai asia saattaa pinttyä täydeksi todeksi mieleen, vaikkei asiasta muutoin tietäisi lainkaan.

Osa ihmisistä valitsee kumppanin ulkonäön perusteella, kun toiset luonteen perusteella jne.

Ihminen on kovin erikoinen eläin.

Vierailija

Minulla on tapana suuttua esineille. Jos esimerkiksi lyön pääni kaapinoveen toivoisin sen olevan elävä jotta voisin rangaista sitä. Pelkän oven kurittaminen on aika typerää vaika on sitäkin tullut harrastettua.

Vierailija
Echi
Minulla on tapana suuttua esineille. Jos esimerkiksi lyön pääni kaapinoveen toivoisin sen olevan elävä jotta voisin rangaista sitä. Pelkän oven kurittaminen on aika typerää vaika on sitäkin tullut harrastettua.

oletko ikinä lyönyt tietokoneen näyttöäsen antaessa virheilmoituksen? minä olen, eli meissä on samaa vikaa

Vierailija

Tuo vaeltelujuttu on itselleni erittäin tuttua, mutta jotenkin tuntuu että se aika suoraan korreloi stressin määrään:
Välillä kun on "levollinen" olo, voi ihan rauhassa rötköttää sohvalla ja puhua luuriin mutta jos yhtään enemmän painetta päässä, sitä helposti huomaa kävelleensä ympyrää kymmenisenkin minuuttia.

Pikku Gen
Seuraa 
Viestejä3210
Liittynyt2.6.2005

Itse ainakin koen ajattelevani paremmin kun kävelen. Haahuilen siis pitkiäkin lenkkejä sisällä kapula kädessä kun "puhun politiikkaa" kavereiden kanssa. Pitäisiköhän hankkia juoksumatto tähän näpyttimenkin eteen...

Ja voi kyllä, elottomille esineille suuttuminen... Siteeraten suomalaista sananpartta: "Kyä se harmitta kun kualuk kapine teke kiussa." Sitä toden teolla toivoo että "kuolleen kapineen" voisi vielä tappaa...

Eiköhän niitä pakkotoimintoja ole vähän kaikilla. Ja itsensäkieltämistä niillä jotka väittävät etteivät sellaisia omista...

"Ubi est actio hic?" Missä täällä on säpinää?

Vierailija

Olen huomannut käyttäytyväni kaikkilla samalla tavalla, tietenkin jos tilanteeseen sopii vain olla paikoillaan niin sitten, mutta esimerkiksi bussipysäkillä pyörin ympäriinsä ja parhaillaan unohdan jopa olevani julkisella paikalla.

Vierailija

Liikkeet ja eleet ovat kytköksissä tunteiden kanssa. Jos ei muuten niin silmien liikkeet kertovat mitä päässä tapahtuu.
Mitä suurempi tunnelataus on sitä suuremmat liikkumistarpeet se aiheuttaa, kuten ns. pakoreaktio. Hyvin ahdistellut ihmiset yleensä joudutaan sitomaan kiinni agressioiden tai pakohalun vuoksi. Tuossa siis ääriesimerkkinä.
Esineiden kiroilu ja lyöminen on hyvin yleinen tressinpurkamistapa. Sitä jopa suositellaankin terapiana. Nyrkkeily-säkin hakkaaminen tai taistelulajit käyvät tästä. Kova liikunta tyynnyttää mieltä ja aiheuttaa jopa hormonalisen vaikutuksen kautta mielihyvän tuntemuksia.

Joillakin ihmisillä on luontainen halu ilmaista itseään liikkuen. Useimmat huonot esiintyjät liikkuvat taitavampiaan enemmän, kuten laulajissa helposti huomaa.
Mustat ihmiset näyttävät pistävän tanssiksi aina kun tapahtuu jotain joka aiheuttaa tunteenlatauksen.
Kouluissa ja ym. laitoksissa edellytetään että ihmiset ovat paikoillaan. Se on jopa hallitseva piirre, vaikkei se edistäisi esim. oppimista.

Vierailija

Minullakin on tapana vaellella puhelimen kanssa pitkin kämppää. Siitä syystä on mukavampi puhua kännykkään, kun lankapuhelimen kanssa on sidottuna neliömetrin aluelle.

Vierailija
Echi
Kyllä usein tulee tarjottua nyrkkiä tai potkaisua esineille jota aiheuttavat äkillistä kipua, tai muuten ovat jotenkin haitaksi. Kerran korjailin pesukonetta. Tilaa oli käsille vähän ja ruuvi joka piti kiertää paikoilleen tipahteli tämän tästä. Oli pakko nousta ja potkaista pesukonetta ja samalla päästellä pitkä liuta perkeleitä. Heti helpotti ja seuraavalla yrittämällä ruuvi meni paikoilleen Minusta tuollaisessa ei ole mitään luonnotonta. Tai no, silminnäkijöitä ei välttämättä tarvita

Vierailija

K.K. Tänään tiskasin kattilaa. Nostin päätäni, joka kopsahti kuivauskaapin reunaan. Samantien "kostin" sille kaapille antamalla sille vasemman suoran - tyson kun olen.

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005
Echi

Heh Itselläni on muutamakin herätyskello kokenut liikaa G-voimia, kun ovat herättäneet väärään aikaan. Enää en omista herätyskelloa - parempi antaa jonkun muun herättää.

Vierailija
Volitans
Heh Itselläni on muutamakin herätyskello kokenut liikaa G-voimia, kun ovat herättäneet väärään aikaan. Enää en omista herätyskelloa - parempi antaa jonkun muun herättää.

No minä taas suosin juuri samaisesta syystä herätyskelloa. Jos herätys oikein tosissaan **tuttaa, voi vihan purkaa herätyskelloon paiskaamalla sen vaikka lattiaan. Samaa en viitsisi omalle äidilleni tehdä...

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat