Mitä perkelettä?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Jumankeikka!
Pikku summan takia mieheltä menee nyt maine, varat ja pahimmassa tapauksessa tulevaisuus. Ja minkä takia?
Nipullisesta taskurahaa...Ei saatana!

Jippiin johtajille syyte törkeästä sisäpiirintiedon väärinkäytöstä

Keskiviikko 20.12.2006 klo 12:26 Kauppalehti Online

JARNO JUUTI/IL

Helsingin käräjäoikeudessa puidaan tapaus Jippiitä loppukevääseen saakka.

Syyttäjä syyttää yhdeksää entisen internetoperaattorin Jippiin johtohenkilöä törkeästä sisäpiirintiedon väärinkäytöstä.

Aamulla julkiseksi tulleen haastehakemuksen mukaan törkeästä sisäpiiritiedon väärinkäytöstä joutuvat käräjille muun muassa entinen toimitusjohtaja Harri Johannesdahl, silloinen Saksan maajohtaja Panu Lehti sekä hallituksen jäsenet Matti Roto ja Tarmo Hahto.

He, samoin kuin silloisen hallituksen muut jäsenet, muun muassa Petteri Järvinen, Arto Karila ja Ilpo Kuokkanen, saavat syytteet myös kirjanpitorikoksesta, tiedottamisrikoksesta ja törkeästä kurssin vääristämisestä.

Johannesdahlin lasketaan hyötyneen osakemyynneillään perusteettomasti 171 00 euroa.

Jippiiltä eli nykyiseltä Saunalahdelta syyttäjä vaatii 800 000 euron sakkoa.

Jippiin johdon saamat syytteet ovat ensimmäinen kerta, kun pörssiyhtiön johtoa syytetään törkeästä kurssin vääristämisestä. Rikoksesta tuomitaan vähintään neljä kuukautta ja enintään neljä vuotta vankeutta.

Jutun oikeuskäsittely alkoi Helsingin Käräjäoikeudessa valmisteluistunnolla. Juttua puidaan maaliskuun alusta aina toukokuun loppuun saakka. Syytettynä on yhteensä 17 Jippiin entistä johtajaa.

Kauppalehti Online

Pekka Nykänen
pekka.nykanen@kauppalehti.fi
+358-10-665 101

Kommentit (6)

Vierailija

Tutkittavaa riittää noissa it-kuplaan liittyvissä veivauksissa ensi vuosituhannelle asti. Tuokin tuntui silloin varmasti ihan hyvältä idealta..

Taitaa näiden kavereiden ympyröissä olla pienehkö tuomio ihan hyväksyttävissä oleva katu-uskottavuutta lisäävä seikka.

Vierailija

Ahah, Maukan mielestä 17100 € on taskurahaa. Heitäpä Maukka minulle tuo summa, jos se on mielestäsi pikkusumma, minun mielestäni ei ole.

Vierailija
tyson
Ahah, Maukan mielestä 17100 € on taskurahaa. Heitäpä Maukka minulle tuo summa, jos se on mielestäsi pikkusumma, minun mielestäni ei ole.

Jokainen tienaa omat "taskurahat".
Noissa piireissä tuo on vain kuukauden palkka.

Oon joskus omasta tahdostani kyllä antanut rahaa tarpeeseen ja hyvään tarkoitukseen.

Vierailija

Miksi tuota rahasummaa pitäisi verrata niihin piireihin jossa herra pyörii. Oletko samoilla linjoilla piia-nooran kanssa, että rikkaalle ja köyhälle samassa suhteessa varallisuuteen nähden?

Vuosi kuritushuonetta ja talo pakkolunastukseen tuollaisila velmuilta.

Vierailija
iisti
Miksi tuota rahasummaa pitäisi verrata niihin piireihin jossa herra pyörii. Oletko samoilla linjoilla piia-nooran kanssa, että rikkaalle ja köyhälle samassa suhteessa varallisuuteen nähden?

Vuosi kuritushuonetta ja talo pakkolunastukseen tuollaisila velmuilta.

Enhän minä kaveria puolustele, kusetus on kusetus. Sääliksi vaan käy jos rapsahtaa noin pienestä.

Vierailija

Pientä päivitystä tilanteeseen.

Syyttäjä vaatii Jippii-miehiltä 1,4 miljoonaa euroa

[Jenni Laurila 20.12.2006, 12:43]

Helsingin kihlakunnan syyttäjä vaatii internetoperaattori Jippiin entisiltä johtajilta 1,4 miljoonan euron korvauksia, kertoo Suomen Tietotoimisto.

Korvausvaatimus vastaa summaa, jonka entiset johtajat ovat saaneet useista epäillyistä törkeistä talousrikoksista.
Syyttäjä esittää Jippiille eli nykyiselle Saunalahdelle myös 800 000 euron yhteisösakkoa.

Entisiä johtajia epäillään muun muassa törkeästä sisäpiiritiedon väärinkäytöstä sekä törkeästä osakekurssin vääristämisestä taloudellisen hyödyn saamiseksi. Epäillyt rikokset sijoittuvat vuoteen 2001.

Oikeudenkäynti alkoi eilen Helsingin käräjäoikeudessa. Syytteisiin vastaa oikeudessa kaikkiaan toistakymmentä entistä jippiiläistä, muun muassa Arto Karila ja Petteri Järvinen.

Uusimmat

Suosituimmat