aminohappo

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

elimistöhän tarvitsee proteiineja, jotka koostuvat erilaisesista aminohaposta.

minkälaista hyötyä saa L-arginiinia ottamisesta päivittäin, terveysvaikutuksia jne.

Kommentit (4)

Vierailija

Aikuisen ihmisen elimistö syntetisoi itse arginiinia, joten en oikein tajua, miksi sitä markkinoidaan niin terveellisenä. Olen kyllä itsekin kuullut, että mm. rukiin terveellisyyttä perustellaan runsaalla arginiinilla.

Heksu
Seuraa 
Viestejä5463
Liittynyt16.3.2005

Herää pikemminkin kysymys, miksi nimenomaan kyseistä aminohappoa pitäisi ylipäänsä ottaa päivittäin? Wikipedian artikkelin mukaan arginiinia kun saa melkein mistä vain peruselintarvikkeista ja keho muodostaa sitä itsekin. Artikkelin mukaan ko. aminohappo vaikuttaa positiivisesti erektiohäiriöihin (eikö seiso?) ja lisää kuolemanriskiä sydänpotilailla.

Vierailija

potenssin kanssa ollut propleemia, osittain siksi ostin arginiinia, vaikuttais siltä että jotenkin verenkierto olisi parantunut ja tuntuma "pikku-veljeen" parempi, (haittavaikutuksena - en täysin varma johtuuko L-arg.) olen 35v, pärstässä ilmennyt jokusia kivuliaita finnejä, jotka poistuu kun jätän ottamatta pari päivää. hankin myös siksi että olen dieetillä (käyn kunto salilla), eli aineenvaihdunna vilkastamiseksi sekä sitten yleisen hyvinvoinnin vuoksi, joudun paniikkikohtausten vuoksi ottamaan lääkkeitä.
(propral, alprox)

Vierailija
Heksu
lisää kuolemanriskiä sydänpotilailla.

Jaa-a, lieventynyt verenpaine lisää kuolemanriskiä sydänpotilailla ?

Uusimmat

Suosituimmat