Tyttöystävääni vainoava sekopää

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Minulla ja tyttöystävälläni on ongelma: eräs paikallinen tunnettu mielenterveystapaus alkoi kuvitella noin puoli vuotta sitten että tyttöystäväni on haluamassa parisuhteeseen hänen kanssaan. Tyttöystäväni suhtautui asiaan niin kuin pitikin, eli ilmaisi hänelle puhelimitse heti alusta alkaen ”ei kiinnosta” sekä sanallisesti että tekstiviestillä. Syksyllä tyttöystäväni lopetti reagoimisen kontaktiyrityksiin kokonaan.

Mutta mies oli kuitenkin ilmeisen hidasälyistä sorttia, sillä tästä huolimatta hän ilmoitti loppusyksystä tekstiviestillä että on ostanut tyttöystävälleni kihlat! Tyttöystäväni suhtautuminen tällaiseen kosintaan oli tietysti samanlainen kuin jokaisella normaalilla yksilöllä (lieneekö tämä ollut ratkaiseva virhe), eli kun ks. ääliö soitti, niin tyttöystäväni vastasi ja haukkui hänet pystyyn. Muutamia viikkoja tämän jälkeen oli suh’t hiljaista, mutta pari päivää sitten viesteily ja soittelu alkoivat uudestaan: nyt vuorossa ovat jo suoranaiset tappouhkaukset. Tässä vaiheessa tyttöystäväni informoi minua asiasta.

Varsinaiset kysymykset kuuluvat:

1) Onko muilla vastaavia kokemuksia tuonkaltaisista sekopäistä sekä
2) Miten asiaan pitäisi suhtautua jatkossa.

Muutaman uhkausviestin voisi tietenkin säilöä ja marssia niiden kanssa laitokselle, mutta on kokonaan toinen asia pystyvätkö viranomaiset tekemään asialle mitään koska mitään ei ole vielä tapahtunut. Toinen vaihtoehto olisi tietenkin jatkaa ”häntä ei ole olemassakaan” linjalla, mutta ajatus meitä väijyvästä pakkomielteisestä hullusta ei kuulosta pitkällä tähtäimellä houkuttavalta.

Kommentteja?

Sivut

Kommentit (29)

Vierailija

Kannattaa vaihtaa puhelinnumero ja salaiseksi. Sillä siitä pääsee eroon.

Ei ole kokemusta mielenvikaisista, mutta "rakastuneista" häiriköistä kylläkin. Eikohän rakastuminen ole aika lailla samanlainen olotila alkuvaiheessa kuin mielenvikaisuus. En nyt viitsi kertoa montako kertaa olen puhelinnumeroni vaihtanut.

Vierailija

Asia kuulostaa jo sen verran vakavalta että ottakaa yhteys poliisiin ja hakekaa lähestymiskieltoa.
Tappouhkaukset kannattaa varmuuden vuoksi ottaa vakavasti.

Vierailija

Ihmettelen miten ko henkilö on saanut tyttöystäväsi puhelinnumeron?
Öhhh...onko tyttöystäsi antanut sen hänelle? Typerää todellakin, jos näin on.
Kysypä häneltä.
Jos pelkästään numerotiedustelusta, numeronvaihto ja sen salaiseksi muuttaminen ratkaisee ongelman.

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005
elba
Asia kuulostaa jo sen verran vakavalta että ottakaa yhteys poliisiin ja hakekaa lähestymiskieltoa.
Tappouhkaukset kannattaa varmuuden vuoksi ottaa vakavasti.

Olen samaa mieltä. Kaverin maaninen sinnikkyys kuulostaa huolestuttavalta.

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

Vierailija
MD
Kysypä häneltä.
Jos pelkästään numerotiedustelusta, numeronvaihto ja sen salaiseksi muuttaminen ratkaisee ongelman.

Syy miksi ks. henkilö tietää tyttöystäväni numeron on yksinkertaisesti se, että heillä sattuu olemaan yhteinen tuttu - tai itse asiassa parikin. Lisäksi tämä kaiffari tietää kadun jossa asumme, joten tilanne on hieman monimutkaisempi. Numeronvaihdosta(kaan) ei siis ole periaatteessa mitään hyötyä.

Itse ajattelin nyt vain odotella ja katsoa miten tilanne kehittyy.. emme kuitenkaan ole joulun aikana "maisemissa", joten siinä mielessä mitään vaaraa ei ole.

H
Seuraa 
Viestejä2622
Liittynyt16.3.2005
Snipu
Varsinaiset kysymykset kuuluvat:

1) Henk.koht. ei rakastumisesta, mutta hulluista. Yksi kuvittelee, että olen vääryydellä saanut hänelle "kuuluvan" työn. En tiedä kuka hän oikeasti on, mutta hän häiriköi sähköpostilla ja puhelimella, myös kotiin ja työpaikalle. Sitä on jatkunut jo vuosia. Aluksi hän oli hyvin aktiivinen. Ositain omaa syytä, sillä yritin selittää ja auttaa häntä sähköpostitse. Kun hän alkoi soitella kotiin, vaimo säikähti. Nykyään meillä on salaiset numerot. Enää hän herää keväisin ja antaa kuulua itsestään pari kertaa. En regoi mitenkään.

2) Opiskelu aikana kaverin tyttöystävään rakastui yksi hullu. En halua pelotella, mutta tämä tapaus kuulostaa samanlaiselta. Siinä ei auttanut paikkakunnan vaihto eikä salaiset numerot. Kun he olivat naimisissa, hullu ilmestyi yllättäen ovelle ja kävi vasaran kanssa kimppuun. Onneksi ei käynyt pahemmin. Nyt he asuvat ulkomailla.

Ottakaa uhkailuista yhteyttä poliisiin.

Vierailija
Snipu
MD
Kysypä häneltä.

Syy miksi ks. henkilö tietää tyttöystäväni numeron on yksinkertaisesti se, että heillä sattuu olemaan yhteinen tuttu - tai itse asiassa parikin. Lisäksi tämä kaiffari tietää kadun jossa asumme, joten tilanne on hieman monimutkaisempi. Numeronvaihdosta(kaan) ei siis ole periaatteessa mitään hyötyä.

Itse ajattelin nyt vain odotella ja katsoa miten tilanne kehittyy.. emme kuitenkaan ole joulun aikana "maisemissa", joten siinä mielessä mitään vaaraa ei ole.

Ilmoita asiasta poliisille tai jos ko henkilö on laitoksessa, laitoksen johtajalle.
Tottahan toki murhauhkaukset ovat ovat vakavasti otettavia ja oikeudellisesti velvoittavia ilmoitusasioita viranomaisille.

Herää kyllä jälleen kysymys, miksi ihmeessä kaiffarit ovat antaneet tyttöystäväsi numeron "psykopaatille" ja lisäksi kadunnimen, jolla hän asuu.

Vierailija

Eipä tuossa tilanteessa voi laillisesti paljon mitään tehdä muuta kuin odotella hullun iskua. Poliiseja ei riitä kaikkien hullujen vartijoiksi. Parasta olisi ottaa hullu kiinni parin kaverin kanssa, kommandopipot päässä, ja kyyditä äijä Kainuun korpeen pitkän metsäautotien päähän. Mutta niinhän ei saa tehdä, ei missään tapauksessa.

Vierailija
MD
Herää kyllä jälleen kysymys, miksi ihmeessä kaiffarit ovat antaneet tyttöystäväsi numeron "psykopaatille" ja lisäksi kadunnimen, jolla hän asuu.

No tuota. Kyllä nämä kahelit urkkivat numeron haltuunsa jotain kautta, olipa se sitten salainen tai ei.

Ilmoitus virkavallalle on harkinnassa, mutta odottelemme nyt joulunpyhien yli ja katsomme miten tilanne kehittyy.

Arnold: olen samaa mieltä.

Vierailija

Mä kannatan suoraa palautetta.

Meette mimmin kans sen kämpille, soitatte ovikelloo ja kun se avaa, kysyt sun mimmi kainalossas, että hei, mitä sä et tässä yhtälössä tajuu?

Jotain tollasta tekisin itse.

Vierailija
Snipu

1. Henkilökohtaista kokemusta ei kyllä tuollaisesta tilanteesta ole eli mutu tuntumalla mennään.

2. Ehkä tämän tyypin tapaaminen teidän kolmen kesken voisi olla paikallaan. Puhutte suoraan mitä mieltä olette tälläisestä häiriköinnistä ja pyydätte kyseistä henkilöä jättämään teidät rauhaan. Kannattaa ehkä myös samalla tehdä selväksi että elleivät tappouhkaukset ja häiriköinti lopu niin otatte yhteyttä poliisiin.
Luulisi sen nyt ymmärtävän viimeistään tässävaiheessa että kannattaa asian antaa olla.
Samantien jos poliisille ilmoitat niin asiasta saattaa kehkeytyä vain entistä suurempi juttu jos kyseessä on tosiaankin pahempikin "mielenterveystapaus".
Enpä tiedä. Tehkää niinkuin viisaaksi näette

Vierailija

Suosittelisin viranomaisten puoleen kääntymistä. Tappouhkauksia lateleva häiskä on mitä todennäköisimmin mielenterveysongelmista kärsivä ja/tai jonkin sortin päihteistä riippuvainen.

Tuskin tyttöystäväsi ja sinä olette ainoita jotka kärsitte tai olette kärsineet kyseisen tyypin vainoamisesta.

Ja jos jätätte asian vain tähän niin on varsin todennäköistä että häirikkö kokee saavuttaneensa tavallaan voiton.

Hän on onnistunut ulkoistamaan omat ongelmansa. Hän kokee että uhkailulla saavutetaan tavoitteet; siinä sitten ollaan valmiit menemään pitemmälle niissä uhkailuissa.

Ole Snipu hyvä ja käänny viranomaisten puoleen.

Kyllä sieltä edes neuvoja tulee jos ei mitään muuta.

Vierailija
Snipu
MD
Kysypä häneltä.

Meillä oli kotopuolessa kanssa näitä kaiffareita, joilta puuttui pari ruuvia päästä, kyllähän ne osaavat tuttujen ja muiden kylänmiesten kautta hankkia niitä numeroita ja osoitteita. Jos on osastotapaus, joka kuitenkin kulkee vapaana, niin kyllä aina löytyy tuttavapiiristä naisia ja tyttöjä, joihin ihastua. Eikä sitä se hullun oma tuttavapiiri huomaa, että kaverilla ei ole kaikki kotona. Joidenkin kohdalla tepsi, kun niistä alkoivat nämä häirinnän kohteet levittää juoruja siinä tuttavapiirissä, että ovat sekopäitä. Loput erotti sitten rakastumisen kohteesta virkavalta, jos sekään.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat