Luontaistuotteet ja niiden perinteet

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

En tarkoita laihduttavia jne. "ihmelääkkeitä", joita mainostaa USA:laiset professorit tai vastaavat, vaan niitä perinteisiä: pihkavoide, kalanmaksaöljy....

Tiedättekö jotain oikeasti auttavaa perinteistä luontaistuotetta? Kertokaa siitä ja omista kokemuksistanne.

Minä kerron tässä ensimmäisenä pihkavoiteesta.
Se vaikuttaa suoraan haavalle laitettuna tulehduksia ehkäisevänä ja parantavana, parantumista nopeuttavana tuotteena. Se lopettaa jopa happohaavojen aiheuttaman jomotuskivun lyhyessä ajassa. Tämän olen kuullut Englantilaiselta ystävältäni, joka kokeili pihkavoidetta hapon aiheuttamiin haavaumiin. Omasta kokemuksestani se on paras mahdollinen (kivuton) tapa puhdistaa haava (ja pitää se puhtaana). Olen käyttänyt sitä pikkutytöstä lähtien lähes jokaiseen haavaan. Varsinkin jos haava alkaa jomottaa, olla punerva, vihertävä tai kuuma; olen pihkavoidetta haavalle laittanut ja se on parantunut keskimäärin viikossa.

Täällä Saksassa on paljon luontaistuotteita apteekin hyllyillä lääkeaineiden vierellä. Esimerkiksi Gelo Myrtol on todistautunut minulle ja miehelleni hyväksi tavaksi ehkäistä nuhan jälkeinen poskiontelon tulehdus ja näin välttää antibioottikuuri. Mikäli jotain täältä Saksasta Suomeen saisin tuoda, se olisi tietous luontaistuotteista. Varsinkin tämän mainitsemani lääkkeen kohdalla hyöty olisi varmasti lukemattomille nuhaisille ja/tai herkästi poskiontelontulehduksen saajille iso.

Kommentit (3)

DedMoroz
Seuraa 
Viestejä18367
Liittynyt16.3.2005

Kalanmaksaöljyä A- ja D-vitamiinilisälähteekseen harkitsevan kannattaa huomioida sellainen seikka, mikä ei ihan heti tule ko. tuotteen kohdalla mieleen, että se ei sovi pähkinä- tai soija-allergisille.

I usually give people more chances than they deserve but once I'm done, I'm done.

Vierailija

Kasvisöljyt sisäisesti nautittuna auttaa kuivaan ihoon kuin myös pähkinät.
Valkosipuli auttaa tulehduksiin. Laimea valkosipuliliuos myös ulkoisiin tulehduksiin tulehduspaikan päälle siveltynä.

Ei varsinaisia luontaislääkkeitä vaan ihan normitavaraa päivittäin.

EDIT: Maissin karvoista keitetty tee auttaa virtsarakon tulehdukseen.

Vierailija

Pikiöljyä pantiin ennenvanhaan kaikkiin haavoihin ja ruhjeisiin. En tiedä auttoiko se vai paraniko muuten vaan luonnollisesti.

Vanhaan aikaan kansanlääkintä kulki perintönä. Esim. kun itse putosin betonilattialle parin metrin korkeudesta, äitini koitteli jalkaani ja totesi, että pokki ei ole. Eikä ollutkaan. Lyijyvesikääreessä makasin pari päivää ja pian jo nilkutin ja juoksin.

Uusimmat

Suosituimmat