Sivut

Kommentit (43)

Imagine
K. K.
Ei taatusti kirjoita Haloskakaan itse, kysy vaikka !
No kysyn: Kuka kirjoittaa ja suunnittelee suomessa presidentin uudenvuodenpuheen?

Mahdollisesti lehdistöpäällikkö Maria Romantschuk tai joku muu presidentinkanslian kabinetin jäsenistä.
Ihanko tosissaan meinaatte, että joku kirjoittaa presidentin puheen ja lykkää papaerit eteen vähän ennen lähetystä ja vielä neuvoo, että "lue sitte ihan rauhallisesti, ne on kirjoitettu 14 fontilla, pitäis näkyä.."

Saattaa ne joku puhtaaksi kirjoittaa, mutta kyllä Suomessa presidentti ihan itse puheensa suunnittelee, korkeintaan kysyy johonkin aisaan tarkennusta.

K. K.
Imagine
K. K.
No kysyn: Kuka kirjoittaa ja suunnittelee suomessa presidentin uudenvuodenpuheen?

Mahdollisesti lehdistöpäällikkö Maria Romantschuk tai joku muu presidentinkanslian kabinetin jäsenistä.
Ihanko tosissaan meinaatte, että joku kirjoittaa presidentin puheen ja lykkää papaerit eteen vähän ennen lähetystä ja vielä neuvoo, että "lue sitte ihan rauhallisesti, ne on kirjoitettu 14 fontilla, pitäis näkyä.."

Saattaa ne joku puhtaaksi kirjoittaa, mutta kyllä Suomessa presidentti ihan itse puheensa suunnittelee, korkeintaan kysyy johonkin aisaan tarkennusta.

Ja vieläkö joku ihmettelee, että kirjoitin vasemmistolaisten tyhmyydestä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
reino
K. K.
Imagine
K. K.

Ja vieläkö joku ihmettelee, että kirjoitin vasemmistolaisten tyhmyydestä!
No kertokaa sitte joku joka tietää, miten se puhe tehdään. Kuka kirjoittaa ja onko presidentti millään tavalla mukana ko. prosesissa? Sen kyllä ymmärrän, että hän tarkistuttaa asioita. Vaikea kuvitella, että esim. Mauno Koiviston puheet olisi joku muu kirjoitanut.

Minäpä ehdotan. Jokainen presidentin ohella piiriin kuuluva kirjoittaa oman palansa. - Kun presidentti ikäänkuin joutui vastaamaan, osio ihmiskunnan suuren osan köyhyydestä ja kurjuudesta oli hänen omaansa.
Vanhusten huollosta ja palveluista kirjoitti SDPn puolusihteeri, se ikäänkuin oli hänen alaansa, kun kohta on vaalit. Äänestämään kehoitti Mies SAKsta.Maahanmuuttajat toivotti tervetulleeksi tiedotuspäällikkö Romantsuk. Tällä kertaa ulkoministeriä ei päästetty kirjoittamaan mitään, puheessa ei ollut mitään Venäjän demokratian tilasta. Presidentin perheessä Pena ei kirjoittele vaimonsa puheeseen yleensä mitään. Viraltaanhan hän on lainsäädäntöneuvos. Jos olette sanoneet jotakin hyvin sopimatonta, hän kyllä ottaa yhteyttä tai tekee rikosilmoituksen. Ei suinkaan SKP.

Palaset liimattiin yhteen, mutta presidentin oma teksti oli melko keulilla.
Juuri se, mitä minä kommentoin.

Uskokaa mitä nyt sanoin tai olkaa sitten uskomatta. En minä täälläkään uskontoa levitä, päinvastoin. Eikä levittänyt uskontoa presidenttikään.

Ehkä on syytä muistaa eli toistaa, että se presidentin puheen oma osio
maailman hädästä ja kurjuudesta oli samaa kuin minun, eli minä ikäänkuin kirjoitin sitä kohtaa puhetta. - Tarkkaan ottaen minä en tietenkään voi sanoa, kuka tahi itse presidenttikö kirjoitti puheen sen pitoasuunsa.

Hyvin monet tahot kuitenkin ovat osallistuneet puheen sanoman syntymiseen, minäkin, vaan ei tällä kertaa liene ulkoministeri vanhaherra Erki.

SKP noudatti joulun tienoissa vahvaa pakanallista möröpukkiperinnettä uudella vahvalla tavalla. Suurin Mörö on ArKos itse, jolla peräti on kätyreitä, joiden kanssa yhdessä on pyrkimässä valtaan. Niin, peräti olen saanut sanomaani presidentin, SKPn kannalta nyt entisen vasemmistolaisen ja kohtako maksetun naisen, puheeseen. - Täytyy
kuitenkin huomauttaa, että kyseessä on vasta yksi arvonannon osoitus, voi ehkä johtua joulun herkistyneestä mielestä, ja yleiseltä kannalta siis on tilapäinen.

Tuo poliittisilla möröillä pelottelu, senhän myö SKP on lainannut Opposition johtopuolueelta kokoomukselta, ja sitä erikoisesti
käytettiin Uus-SKPnkin iso- ja esi-isiä vastaan, suuren sodanjälkeisen SKPn väkeä vastaan.

Onhan myös Uus-SKP unohtanut vanhan vasemmistolaisuuden, ja päinvastoin peloittelee kuten ennen oikeisto möröillä, etutilalla Suuri Mörö
ArKos itse. - Vaan kyllähän se työväen aristokraateille urakkoja maksettaessa otetaan huomioon.

K. K.
babun
K. K.

Suomella on hyvä presidentti.

Ihan hyviä puheita osaa kyllä pitää, kun on niitä valmistellut. Väittelyssä/haastatteluissa auttamattoman huono kuten edellisissä presidentinvaaleissa nähtiin.
Jaa. Kumma kun minä en muista sellaista. Toisekseen, ei hän kovin huono voinut olla koska voitti ne vaalit. Vaalikeskustelujen väittelyissä harvemmin on voittajia tai häviäjiä, koska jokainen ehdokas puhuu oman poliittisen näkemyksensä ja arvojensa pohjalta. Kannattajat äänestävät sitä ehdokasta, joka vastaa parhaiden heidän arvomaailmaansa.

1. Sinulla täytyy olla saaterin huono muisti.

2. Vaalien voittaminen ei tee ehdokasta hyväksi

3. Kannattajat hyvin harvoin tietävät politiikasta saati presidenttiydestä tarpeeksi pystyäkseen arviomaan kuka olisi tehtävään paras

Does not compute
K. K.
babun
K. K.

Suomella on hyvä presidentti.

Ihan hyviä puheita osaa kyllä pitää, kun on niitä valmistellut. Väittelyssä/haastatteluissa auttamattoman huono kuten edellisissä presidentinvaaleissa nähtiin.
Jaa. Kumma kun minä en muista sellaista. Toisekseen, ei hän kovin huono voinut olla koska voitti ne vaalit. Vaalikeskustelujen väittelyissä harvemmin on voittajia tai häviäjiä, koska jokainen ehdokas puhuu oman poliittisen näkemyksensä ja arvojensa pohjalta. Kannattajat äänestävät sitä ehdokasta, joka vastaa parhaiden heidän arvomaailmaansa.

1. Sinulla täytyy olla saaterin huono muisti.

2. Vaalien voittaminen ei tee ehdokasta hyväksi

3. Kannattajat hyvin harvoin tietävät politiikasta saati presidenttiydestä tarpeeksi pystyäkseen arviomaan kuka olisi tehtävään paras

Mielestäsi siis vaalitapa eli kansanäänestys on väärä tapa valita maalle presidentti? Mikä olis parempi tapa?

K. K.
Tasavallan presidentin uudenvuodenpuheen kirjoittaa ja pitää yleisimmin presidentti itse.
Näin tietää Wiki

Turhaa täällä trolleilta kyselen. Sieltähän se selvisi.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Tasavallan_presidentin_uudenvuodenpuhe[/quote]

"Yleensä", sanoo jumalainen "Wikipediasi", "tietosanakirja", jonne
kuka hyvänsä voi kirjoittaa mitä hyvänsä. Tuo teksti lienee pressan
lehdistöavustajalta. En väitä, ettei presidentti osaa kirjoittaa, mutta
harvoin hänellä siihen kaikkien kissanristiäisten ja popparien
halaamisen ohessa aikaa liikenee.

BUSHMAN, long time no see
K. K.
Tasavallan presidentin uudenvuodenpuheen kirjoittaa ja pitää yleisimmin presidentti itse.
Näin tietää Wiki

Turhaa täällä trolleilta kyselen. Sieltähän se selvisi.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Tasavallan_presidentin_uudenvuodenpuhe

"Yleensä", sanoo jumalainen "Wikipediasi", "tietosanakirja", jonne
kuka hyvänsä voi kirjoittaa mitä hyvänsä. Tuo teksti lienee pressan
lehdistöavustajalta. En väitä, ettei presidentti osaa kirjoittaa, mutta
harvoin hänellä siihen kaikkien kissanristiäisten ja popparien
halaamisen ohessa aikaa liikenee.[/quote]Myönnä nyt, että hävisit tämänkin jutun. "Yleensä" tarkoittaa, että poikkeukset ovat hyvin harvinaisia tässä traditiossa. Suomessa presidentti kirjoittaa ja pitää uudenvuodenpuheen ja piste.

Näin puhetta arvioi Iltalehdessä Jyrki Lehtola:

Värikynäpuhe
3.1.2007 20:37

Kansalaiset, retoriikka on vaikea yksilölaji.

Miten pitää puhe, joka saa sydämen lyömään 13 minuutin aikana moneen eri tahtiin? Miten käsitellä yhteisiä pelkoja, miten tuoda esiin yksilön toiveet? Miten käyttää tasavallan presidentti Tarja Halosen tavoin ilmaisua "panna merkille mieltymyksellä" vaivautumatta ja antamatta humanistiselle ajattelutavalle työttömän sirkuspellen kasvoja?

Panin uudenvuoden aattona 11.50 merkille mieltymyksellä, kuinka Helsingin keskustassa liikkui paljon kulkijoita, joiden askeleet eivät kiiruhtaneet, vaikka presidentti oli juuri sanomassa koko kansalle hyvää päivää kirvesvartta.

Kulkijat ymmärsivät, että uudistettu perustuslaki ja presidentin retorinen kyvykkyys tulisivat tarjoamaan 13 minuuttia puhetta, jonka rinnalla Jyrki Katainen vaikuttaa taidokkaan vinoihin vertauskuviin erikoistuneelta yksilölliseltä ajattelijalta.

Tasavallan presidentin uudenvuodenpuhe alkaa hahmottua, kun avustajat kirjoittavat fläppitaululle sellaisia sanoja kuin "vanhukset", "Suomi" ja "globalisaatio".

Sanoja kirjoitetaan kahdella värikynällä. Jos vanhukset näkyvät sinisellä, vanhuksia kannatetaan. Jos sana näkyy punaisella, me ei ehkä aleta.

Tässä vaiheessa avustajat lähettävät hahmotelman sidosryhmille. Sidosryhmissä kokoonnutaan eilisen pullan ääreen toteamaan, että täälläkin pidetään äänestysikäisistä vanhuksista, mutta jos saatte mainittua, että kaikki muukin hyvä on hyvää, se olisi hyvä.

Seuraavaksi avustajat miettivät, miten presidentin tulisi viitoittaa puheenaiheidensa tulevaisuutta.

Nyt tulevat apuun nuolet. Jos puheenaiheesta lähtee sininen nuoli, se tarkoittaa, että hyvälle asialle tulee tehdä hyviä asioita. Jos aiheesta lähtee punainen nuoli, huonolle asialle tulee tehdä hyviä asioita, jotta huono muuttuisi hyväksi.

Lopuksi puheeseen ripotellaan sellaisia retorisia potkuhousuja kuten "me kaikki", "jokapäiväinen elämämme", "yhteinen asia" ja "yhteisen maailmamme arkipäivä", jotta kenellekään ei jäisi epäselväksi, että presidentin kansliasta ei löydy kirjoitustaitoisia ihmisiä.

Näin on valmis uudenvuodenpuhe, jossa ollaan sitä mieltä, että:

Vanhusten arvostus edellyttää käytännön tekoja. (Ei siis, toisin kuin luulimme, Suurta Teoriaa vanhuudesta.)

Vanhojen ihmisten elämänkokemus on arvokas lahja meille kaikille. (Presidentti tuli juuri eläkeikään.)

Apua tarvitsevista lähimmäisistä on huolehdittava. (Kiitti hei tiedosta! Nyt loppui maassa makaavien potkiminen.)

Itsensä kehittäminen kehittää itseä. (Ei vieläkään presidentillistä viestiä siitä, ettei millään ole mitään väliä, viettäkää loppuelämänne tekemällä hidasta itsemurhaa television ääressä.)

Siirtolaisetkin ovat ihmisiä. (Meillä on viisas presidentti.)

http://www.iltalehti.fi/kolumnistit/200 ... 4_ko.shtml

K. K.
Suomessa presidentti kirjoittaa ja pitää uudenvuodenpuheen ja piste.

Siinä mielessä tuon voi uskoakin, kun puheensa ei sisältänyt mitään
muuta kuin vasemmistolaisten nuoleskelua. Ja hyvinhän tuo upposi
näköjään sinuunkin. Mikä ihme siinä on, että kommunistinen,
ex-SETA täti vetää puoleensa. Hyi helvetti sanon minä!

Minun puolestani istuvaa presidenttiä saa haukkua niin paljon ja niin terävästi kun kykenee. Niinhän on aina tehty - Kekkosen jälkeen. Joka tapauksessa hänet on useita vuosia valittu suoralla kansanäänestyksellä, joten ei valtion johdossa siinä mielessä ole väärää ihmistä nähty. Halosella on viimeinen kausi ja kannattaa alkaa spekuloida seuraavasta presidentistä, joka ei ole Halonen. Tuskin hänenkään puheensa kaikille kyynikoille kelpaavat. Mutta varmaan ja toivottavasti hänkin kirjoittaa uudenvuodenpuheensa itse omien näkemystensä mukaan.

K. K.

Sehän se vielä puuttuisi, että myönnettäisiin muiden kirjoittavan Tarjan puheet.

reino

Siinä mielessä tuon voi uskoakin, kun puheensa ei sisältänyt mitään
muuta kuin vasemmistolaisten nuoleskelua. Ja hyvinhän tuo upposi
näköjään sinuunkin. Mikä ihme siinä on, että kommunistinen,
ex-SETA täti vetää puoleensa. Hyi helvetti sanon minä!

Eiköhän Halosen neuvonantajista löydy vielä Tarjaa rankempiakin punakaartilaisia.

Kyllä Tarja kertoo millaisen puheen hän haluaa pitää ja tarvittaessa silppuaa valmistellun puheen apurinsa edessä (johtajuustutkimuksen perusteella), jos ei jälki miellytä. Siitä huolimatta hän ei puheitansa raapusta.

K. K.
Minun puolestani istuvaa presidenttiä saa haukkua niin paljon ja niin terävästi kun kykenee. Niinhän on aina tehty - Kekkosen jälkeen. Joka tapauksessa hänet on useita vuosia valittu suoralla kansanäänestyksellä, joten ei valtion johdossa siinä mielessä ole väärää ihmistä nähty. Halosella on viimeinen kausi ja kannattaa alkaa spekuloida seuraavasta presidentistä, joka ei ole Halonen. Tuskin hänenkään puheensa kaikille kyynikoille kelpaavat. Mutta varmaan ja toivottavasti hänkin kirjoittaa uudenvuodenpuheensa itse omien näkemystensä mukaan.

NIIN, on tietenkin hyvä muistaa tämä, hänet valittiin vapailla
vaaleilla kahdesti presidentiksi. Kansanvalta on outoa aina ja kaikkialla.
USA:ssa valittiin Bill Clinton kahdesti ja sama kansa valitsi
George W. Bushin kahdesti. Kestettävähän Tarjaa on vuoteen 2012,
näin sanoo homma nimeltä "demokratia". Seuraaja ? HS pilasi
päiväni spekuloimalla Erkki Tuomiojaa. "Erkku" tai jokin sinnepäin
Mansesta vei yöunetkin ehdottamalla Tanjaa. Äiti ammuja halaava
alusvaatemalli ? Nyt alkoi Tuomiojakin jo näyttää houkuttelevam-
malta vaihtoehdolta... Onhan Tanja tietenkin paljon kauniimpi
kuin Eki, Georgekin, jos vielä vallassa olisi, antaisi varmaan kohen-
taa pen....siis kravattiaan karkuun lähtemättä .

K. K.

K. K.

ArKos itse

Tarja-tädin puhe näyttipä ihan erilaiselta, riippuen siitä, kuka mitenkin sitä kommentoi.

TV1n viiden uutisissa presidentti oli kiinnittänyt huomiota maahanmuuttajien asemaan, suhtautumaan heihin ihmisinä.

Eli minun esittämäni kohta nälän ja kurjuuden maailmasta olisi ollut vain sinänsä ohitettava perustelu.

Ja niin sitten kävi, että toimimaton terveydenhuolto ja vähäosaisten
huono kohtelu myös rahoituksellisesti johti myös ArKos itsen kuolemaan.

Mutta maahanmuuttajat nehän ne ovat niitä tärkeimpiä.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat