Silmiin katsominen ja kosketus

Seuraa 
Viestejä47
Liittynyt15.6.2005

Uutenavuotena se nyt sitten taas nähtiin. Seitsemän tyttöä ja minä talossa. Tytöiltä tuli kyllä aloitetta, mutta en vain pysty siihen. En pysty katsomaan ihmisiä silmiin, tunnen sen niin ahdistavaksi ja jopa pelottavaksi. En myöskään pysty koskettamaan tai muutenkaan osoittamaan mitään. Mitenkähän tälläisestä voisi päästä yli? Luulisin johtuvan ujoudesta.

Kommentit (5)

Vierailija

Suurten toiveiden luomat paineet saavat aikaan lukkiutumisen tai pakoreaktion. Pitää hakeutua luonnollisiin tilanteisiin ja arkisten asioiden käsittelyn kautta luoda tuttuus ja sitä käutta kiintymystä, joka pitää olla molemminpuolista. Siten pääsee helpoimmin lähelle.
Klassinen moka on mennä sönkkäämään jännittyneenä liian avointa ehdotusta. Vastapuoli pakenee varmasti ja voi sanoillaan loukatakkin vaikka pelkkä ilme sattuu.

Jos olet lapsena kokenut normaalisti hoivaa ja hellyyttä, eikä sinua ole kuritettu ylenmäärin, niin oletan ettei sinulla ole kuin yliyrittämisen luoma lukko päällä.Tietysti jos asia herättää sinussa katkeruutta ja vihantunteita, se ei enää ole normaalia.
Lukkoon voi menä kuka tahansa, riippuen ketä yrittää. Minutkin saa eräs nainen koska tahansa.

Niin, tuosta katseesta. Luota siihen ja sen voimaan. Ensimmäinen kosketus tapahtuu sillä. Kun katset pitenevät ja sävy on lämmin, se antaa mahdollisuuden yrittää enemmän, yrittämättä liikaa. Jos hän "pakenee", niin anna mennä.

Vierailija
Roori
Uutenavuotena se nyt sitten taas nähtiin. Seitsemän tyttöä ja minä talossa. Tytöiltä tuli kyllä aloitetta, mutta en vain pysty siihen. En pysty katsomaan ihmisiä silmiin, tunnen sen niin ahdistavaksi ja jopa pelottavaksi. En myöskään pysty koskettamaan tai muutenkaan osoittamaan mitään. Mitenkähän tälläisestä voisi päästä yli? Luulisin johtuvan ujoudesta.

kuinka sinä jouduit yksin seitsemän tytön kanssa, vai oliko siellä muitakin urospuolisia mukana. Minulle tulee mielikuva Lumikista ja seitsemästä kääpiöstä käänteisenä.

Vierailija

Roori

Ujoudelleen ei aina mitään voi. Iän myötä saattaa olla niin että ujous kasvaa hieman pois, pienemmäksi.

Vai olit 7 tytön lähettyvillä? No joo, kyllä sekin aika vielä tulee sinullekkin että uskallat koskettaa jotain "tykkäämääsi" tyttöä ja katsoa häntä silmiin.

Valitettavasti en osaa mitään erikoista neuvoa sinulle antaa. On vaikeaa jaella neuvojaan vieraille joista ei tiedä yhtään mitään.

Vierailija

Bentsodiatsepiinit varmaa auttaa. Multa ne poistaa estot ja kaikki jännitteet sekottamatta päätä muulla tavalla.

Vierailija

Sinulle ei tapahdu mitään pahaa, jos katsot ihmisiä silmiin. Ihmisten koskettaminen on luonnollinen osa läheisyyttä ja koskettaminen vie yhteisen kanssakäymisen uudelle tasolle, jos olet ujo, niin kokeile jutella ensin palvelualan työntekijöille kuten myyjille ja vastaaville, he osaavat käsitellä ujoja ihmisiä ja kun olet oppinut olemaan heidän kanssaan, niin voit olla myös muiden kanssa luonnollisemmin.

Tärkeintä on käytäntö, joten perse ylös penkistä ja ulos. Mie olen itse huomannut, että lenkillä on paljon kivempaa olla toisen ihmisen kanssa kuin yksin ja lenkkeilijöitä riittää aina seuraksi, jos menee sopivaan aikaan ulos.

Ota pieniä askeleita kerrallaan, voit vaikka aloittaa naapureiden tervehtimisestä.

Uusimmat

Suosituimmat