Moderaattoreille ja ylläpidolle

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

PPT-viestiketjun poistaminen ei sanottavasti parantanut asemianne. Osuiko arkaan paikkaan? Muistin virkistämiseksi vielä kerran:

ylläpitäjä
[size=150:1zfe35q7]Tiedoksianto:[/size:1zfe35q7]

ylläpitäjä

[size=150:1zfe35q7]Moderaattori itse näiden sivujen päähäirikkö? [/size:1zfe35q7]

hekku
Malttia, malttia. monet asiat selviävät aika pian. Sain tänään (tarkemmin sanottuna eilen, kun vuorokausi ehti juuri vaihtua) kaksi puhelinsoittoa koskien näitten sivujen häiriköintiä.

Toinen soittajista ehdotti ryhmäkannetta sivuston moderaattoria vastaan, siis tarkoittaen että moderaattori itse olisi näiden sivujen päähäirikkö. Aika kauhistuttava ajatus, mutta tarkemmin ajatellen ei sekään mahdollisuus ole täysin pois suljettava. Sellaiseen ryhmäkanteeseen osallistumisesta kuitenkin kieltäydyin.

Henry Haapalainen

http://www.tiede.fi/keskustelut/viewtop ... ht=#348840

Edit. Poistettu tekstiä. Nimimerkillä "ylläpitäjä" ei ole mitään tekemistä palstan ylläpidon/moderoinnin kanssa. -moderaattori

http://www.tiede.fi/keskustelut/viewtopic.php?t=13481

Jos todella olet ylläpitäjä, on hyvä, että tulit myös itse mukaan tähän keskusteluun. (Oma nahkani kestää kaiken, on nimittäin pyöritelty tervassa ja höyhenissä, mutta sen vatvominen ei nyt ole oleellista.) Oleellista on se, että omalla nimellään tai omalla kuvallaan esiintyviä kohtaan on esitetty äärimmäisen törkeitä kunnianloukkauksia, joihin moderaattorit eivät ole puuttuneet journalistisella ammattitaidolla.

Onko se sitten niin hauskaa, huvittavaa ja viihdyttävää, että sellaiseen ei ole nähty syytä puuttua? Minun omantuntoni mielestä sellaiseen pitäisi puuttua välittömästi, ja ko. häiriköijä tulisi poistaa nopeasti.

Tämä on se teidän ongelmanne ja ristiriitanne. Vastuu on siinä mielessä ikävä taakka, että sen joutuu kantamaan itse, eikä kukaan tule auttamaan.

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija
Does not compute
Vastineeksi:

Mielestäni aivan oikea ratkaisu. Kaikki tällainen hölynpöly nyt taakse jätettäkööt

Jep. Vihdoin rauha palstalla. Toisaalta kaipaisin kuitenkin vastinetta
myös Henry Haapalaiselta. Häneltä kuitenkin poistettiin noin sata
viestiä!

Vierailija
Does not compute
Vastineeksi:

Mielestäni aivan oikea ratkaisu. Kaikki tällainen hölynpöly nyt taakse jätettäkööt

Minun mielestä ratkaisu oli väärä. Sananvapaus on yksi Suomalaisuuden kulmakiviä. Jos asiallinen viestiketju poistetaan siihen kohdistuvan häiriköinnin vuoksi, niin sellainen on itse asiassa järjetön ratkaisu.

Oikea ratkaisu olisi ollut se, että viestiketjusta olisi poistettu kaikki häirikköviestit, sekä niihin liittyvät vastakaneettikommentit. Tämän jälkeen moderaattorit tai mieluummin itse päätoimittaja olisi painottanut omassa argumentissaan, että kaikki uudet häiriköijät lentävät saman tien foorumilta ulos.

Tiedettä tehdään väittelemällä ja uusilla aspekteilla, ei substanssien sensuroinnilla. Mitä mieltä Tiede-lehden päätoimittaja on tästä näkökohdasta?

David
Seuraa 
Viestejä8875
Liittynyt25.8.2005

Jep, tämä oli jo toinen ketju, joka poistettiin kokonaan muutaman häiriköijän aikaansaannosten takia. Minulta ainakin loppui mielenkiinto palstaa kohtaan 100%:sti. Olin tämänkin poistetun ketjun osalla kahlannut melko paljon netissä, löytääkseni oikeaa tietoa keskustelun pohjaksi. Manticore voi onnitella itseään onnistuneesta manööveristä. Olen tehnyt päätökseni, poistun tiede-foorumilta.

Vierailija

Näin aion minäkin poistua palstalta lopullisesti. PTT:ssä jäi ihmetyttämään se, että viimeisin hekkuun liittyvä häiriköintiasiattomuus annettiin olla. Sen sijaan minun kovasanaisemmat viestit häiriköijille poistettiin ja sensuroitiin pikavauhtia.

Sellaisesta menettelystä voi vetää tietynlaisia johtopäätöksiä, jotka sotivat arkijärkeä vastaan. Edelleen Mouhin ja Manticoren sensurointiin liittyvät "viisaudet" ja ivat saivat jäädä aitiopaikoilleen. Käsittääkseni häiriköijillä ei ole varsinaista sanomaa ja mielipidettä mihinkään asiaan. Heiltä luonnistuu vain suunsoitto, koska muuta osaamista ja taitoa heillä ei ole.

Säälittävää tämän foorumin imagon kannalta suunsoittajien suosiminen ja suojeleminen. Ainakaan itse en aio enää Tiede-lehteä ostaa, ellei ylläpidon puolesta ruveta radikaaleihin toimenpiteisiin.

Tällä hetkellä vaikuttaa siltä - niin valitettavaa kuin se onkin - että ainakin yksi moderaattoreistanne kirjoittelee aliaksellaan myös häiriköintiviestejä. Onko kysymyksessä sitten keskenkasvuinen teekkarinulikka, mene ja tiedä.

Tämä on minun kannaltani vakava ja harkittu syytös ylläpitoanne vastaan, mutta nimi on alla. Toivon kernaasti haastetta postiluukustani, koska faktat ovat minun puolellani.

Vierailija

That's it, I'am off!
Tämä on viimeinen viestini tälle foorumille ja aion pitää sanani.

Jo on helvetti, jos kovistelee vastauksia sellaiselta jolla niitä pitää olla.
Mitä vitun järkeä on ihastella näytelmää, jos esirippu on vedettynä kiinni[size=150:hg3k75by] ?[/size:hg3k75by]

Se, että esittelee tolkuttomia ajatuksia ja kieltäytyy syvällisistä perusteluista, ansaitsee tulla lytätyksi. Vaikka nimimerkki viestin loppuun kirjoittaisi Stephen Hawking:in nimen, niin käsittely on yhtäläinen, jos sisältöä ei ole.

mouhille on turha valittaa, oma tyylini sen sijaan on aina ollut kieliposkella provosointia.

Vierailija

Hyvät ihmiset. Miksi ottaa niin kamalat pultit jostain yhdestä pienestä säikeestä ja sen poistosta? Se oli redusoitunut muutenkin jo osoittelemiseen. Säikeen aloittaja oli lopettanut jo aikoja sitten kysymyksiin vastaamisen.

Tämä on kuitenkin vain pieni nettifoorumi. Ei mistään täällä tapahtuvasta voi ottaa nokkiinsa. Täällä kränäys on pieni ylimääräinen huvi elämässä.

Itse olisin hyvinkin harmistunut jos täältä tosiaan lähtee pois näin paljon ihmisiä. Ja varsinkin fysiikasta keskustelevia. Motiivini ovat täysin itsekkäät. Tämän jälkeen sekä aiheiden että keskustelun määrä fysiikkaosiolla todennäköisesti vähenisi. Tämä tarkoittaisi sitä että palstalta löytyisi huomattavasti vähemmän kiinnostavia asioita.

Trollauksiinkin pitää suhtautua huumorilla. Sitä on monta kertaa naureskellut näytön takana hyville heitoille mitä keskustelun välissä tulee. Huumoriahan se vain on.

Sinällään harmittaa säikeen poisto että olisin halunnut tietää mitä niistä 'oikeusjutuista' olisi oikeasti seurannut.

Itse en lähde täältä kulumallakaan.

Vierailija

Olisi tietysti mukava tietää miksi ketju poistettiin.
H.H.:n pyynnöstä, moderoijan omasta aloitteesta,
vai jostain muusta syystä?

Clarkki
Seuraa 
Viestejä438
Liittynyt1.11.2006
_jone_
Tällä hetkellä vaikuttaa siltä - niin valitettavaa kuin se onkin - että ainakin yksi moderaattoreistanne kirjoittelee aliaksellaan myös häiriköintiviestejä. Onko kysymyksessä sitten keskenkasvuinen teekkarinulikka, mene ja tiedä.

Tuo ylläpitäjä-nimimerkillä kirjoittava henkilö tuskin on moderaattori. Tästä kommentoitiin sinulle jo aikaisemminkin. Nyt sekin viestiketju tosin on kadonnut bittien taivaaseen; kuten on kaikki "ylläpitäjän" kirjoituksetkin.

Davidille ja Raivomielelle iso kiitos kiinnostavasta väittelystä. Tällä kertaa viestit ovat onneksi tallessa; jotain sentään opin viime kerrasta.

Vierailija

Jonkunhan tätä palstaa joskus on moderoitava. Ja kyllä moderoijatkin minun mielestäni saa foorumilla kirjoittaa. Olisi tietenkin rehellisempää jos moderoitsijat olisi avoimia. mutta asia on nyt niin kuin se on. Hymyilkää ja jatkakaa kirjoittamistanne kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. Elämä jatkuu edelleenkin....

Vierailija

Suoraan sanoen kummastelen suuresti, että minun viestejäni pidetään niin sopimattomina kuin täällä nyt mesotaan. Manticore tähän jo viittasikin. Hän käytti mielestänikin hyvin provosoivaa terminologiaa.
Itseasiassa minun henkilöön kohdistunut kritiikkini oli hyvin vähäistä, ja johtuu vain siitä että kysymyksiin ei vastattu kunnolla vaan ylimielisesti tai ne ohittaen.
Yhtäkaikki, se oli turhaa minulta ja sitä pyysin julkisesti hekkulta anteeksikin ja lopetin keskustelun ko. ketjussa syystä että se ei johtanut mihinkään.
-Täytyy muistaa se, että henkilön toiminnan arvostelu mm. tieteen piirissä ei ole tämän kunniaa loukkaavaa. Ja siitähän tässä loppujen lopuksi oli kyse, eikö niin?

Vierailija

Otan osaa suruunne. Teoistanne oli kuitenkin paljon hyötyä, osittain kunnia menee myös hekulle. Moderaattori on nimittäin ruvennut oikeasti toimimaan. Kaksi asiatonta viestiketjua on suljettu ja kolmas hävisi nyt muutaman minuutin viiveellä. Juuri näin asioiden pitää toimia. Kiitoksia teille kaikille.

Vierailija
Echi
Otan osaa suruunne. Teoistanne oli kuitenkin paljon hyötyä, osittain kunnia menee myös hekulle. Moderaattori on nimittäin ruvennut oikeasti toimimaan. Kaksi asiatonta viestiketjua on suljettu ja kolmas hävisi nyt muutaman minuutin viiveellä. Juuri näin asioiden pitää toimia. Kiitoksia teille kaikille.

Viralliseen valitukseeni on vastattu ja nyt palstalle on saatu ryhtiä.
Tästä eteenpäin voidaan puhua tieteellisistä asioista ilman häiriköintiä.

Vaari
Seuraa 
Viestejä3330
Liittynyt22.3.2005

Sanankäänteet ja -jalat johtavat edelleen onnistuneen teekkarijäynän jäljille. Mikä tekee ”virallisesta valituksesta” virallisen? Mikä lopulta oli Putoavan Pilan ketjussa se ”argumentointi” joka teki ketjusta niin paheksuttavan? Luin ketjun ehkä pikaisesti, mutta väitän silti että siitä syntynyttä polemiikkia on joidenkin hassuttavien tahojen toimesta polemisoitu aivan selvästi kieli poskella. Etenkin Rehtorin ilmestyminen näyttämölle oli kuin draamankaaren oppikirjasta. Saatan olla oikeassa siinä missä väärässäkin. Yhtä kaikki hauskoja piirteitä tällä palstalla, näemmä yhä.

"Jos sanon olevani väärässä siinä että Jumala on olemassa, väitän samalla Jumalan olevan väärässä, mitä hän taas ei voi olla. Olen siis oikeassa m.o.t." (LivingHeart)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat