Kaksivirittiminen tallentamaton digiboksi

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Onko ym. vehkeitä olemassa. Tarkoitushan olisi voida samanaikaisesti katsoa toista kanavaa ja nauhoittaa toista kanavaa ulkoiselle VHS tai DVD-tallentimelle. Kovalevyä en boksissa siis tarvitsisi lisähintaa tuomassa.

Kommentit (14)

Vierailija

Tiedossani ei ole moisia, mutta en toisaalta tiedä skenen uusimmista tuulista mitään. Järjestään vaikuttaisi kaikissa tuplavirittimellisissä olevan myös tuo kohtuuttoman kallis kovalevy mukana.

Vierailija

Elä hyvänen aika ala turaamaan minkään dvd:n/vhs:n kanssa. Ostin pari kuukautta sitten topfieldin 160gt levyllä ja ei ole kaduttanut yhtään! Ohjelman nauhoittaminen on äärimmäisen helppoa. Ja itse olen pitänyt erityisesti pause mahdollisuusdesta. Ja muitakin erittäin käteviä toimintoja löytyy pitkä liuta...

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005
1+1=3
Elä hyvänen aika ala turaamaan minkään dvd:n/vhs:n kanssa. Ostin pari kuukautta sitten topfieldin 160gt levyllä ja ei ole kaduttanut yhtään! Ohjelman nauhoittaminen on äärimmäisen helppoa. Ja itse olen pitänyt erityisesti pause mahdollisuusdesta. Ja muitakin erittäin käteviä toimintoja löytyy pitkä liuta...

Pääseekös siitä topfieldistä siirtämään tallennettuja Ethernet-liitännän välityksellä tietokoneelle?

Vierailija

Ymmärrän kyllä jos ei ylimääräistä rahaa ole laittaa mihin tahansa, mutta mikäli nyt kuitenkin parisataa euroa sattuisi pyörimään taskun pohjalla, niin kyllä kovalevyllinen digiboksi on mielestäni aika hyvä ostos, varsinkin jos paljon on tapana tallentaa ohjelmia.Ei siinä rahat aivan kankkulan kaivoon mene, varsinkin jos vaihtoehtona on VHS-tallennus.

Käytettävyys ja kuvanlaatu tekevät mielestäni laitteen hankinnan arvoiseksi, mikäli ylimääräistä rahaa sattuu löytymään. Jos laitteen ostaminen tarkoittaa kuukauden näkkäri-dieettiä, niin siinä vaiheessa harkitsisin kyllä tarkkaan.

Vierailija
Volitans
1+1=3

Pääseekös siitä topfieldistä siirtämään tallennettuja Ethernet-liitännän välityksellä tietokoneelle?

Topfieldissä on USB-liitäntä, jolla siirto onnistuu molempiin suuntiin.

Netistä löytyy myös käyttäjien koodaamia ohjelmistoparannuksia (tap), joita voi laitteeseen latailla. Topfield toistaa myös mp3:t, joten sitä voi käyttää myös jukeboksina, johon tarkoitukseen toki tietokone on vähintään yhtä kätevä.

Aslak
Seuraa 
Viestejä9177
Liittynyt2.4.2005

Joko non keksinhet semmosen tallentavan dikipoxin, joka polttas sitte
halutut nauhotetut ohjelmat dVd levylle ?
Vai pittääkö se sitte dikipoxilta syöttää tietokonhelle ja siellä polttaa ?
Ainaki minulla alkaa tietokonhen , ja televisijon seutu olemhan
yhtä helvetin piuhaviidakkoa .
Sekasin niitten kans mennee minuaki viishampi , sati sitte mie.
Paremminki se pitäs alkaa pääsemhän erhon nuista romuista, ku
se että ostelis uusia . Saateri son kaukosäätimiäki pöyvällä ku
jossaki helvetin sääjinkaupassa.

Vierailija
Aslak
Joko non keksinhet semmosen tallentavan dikipoxin, joka polttas sitte
halutut nauhotetut ohjelmat dVd levylle ?
Vai pittääkö se sitte dikipoxilta syöttää tietokonhelle ja siellä polttaa ?
Ainaki minulla alkaa tietokonhen , ja televisijon seutu olemhan
yhtä helvetin piuhaviidakkoa .
Sekasin niitten kans mennee minuaki viishampi , sati sitte mie.
Paremminki se pitäs alkaa pääsemhän erhon nuista romuista, ku
se että ostelis uusia . Saateri son kaukosäätimiäki pöyvällä ku
jossaki helvetin sääjinkaupassa.

Pioneerilla taitaa nykyisin olla sellainen malli, jossa on tuo tallentava DVD:kin mukana. En ole lainkaan tutustunut kyseiseen vehkeeseen, joten varsinaisesti suositella en voi. Hintaa oli muistaakseni suolaiset n. 800 euroa.

EDIT: Kaivelin nyt varmuuden vuoksi vielä Pioneerin kotisivuja. Tässä linkkiä kyseisiin laitteisiin:

DVR-545HX-S

DVR-540HX-S

EDIT2: Ainakin nopealla selauksella jäi sellainen vaikutelma, ettei noissa laitteissa ole kuin yksi viritin. Jos se pitää paikkansa, niin noilla ei voi tallentaa yhtä kanavaa samalla kun katsoo toista, mikä on mielestäni aika iso miinus.

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005
Olen

Pitäisi löytää tallentava boxi ethernetillä. Nimittäin on valmis kaapelointi tuolle. USB:llä pidemmät etäisyydet eivätä helpolla onnistu.

Joku ethernet liitännällä oleva boxi on, mutta kun en nyt muista mikä. Tietääkö kukaan?

Vierailija
Volitans
Olen
Pitäisi löytää tallentava boxi ethernetillä. Nimittäin on valmis kaapelointi tuolle. USB:llä pidemmät etäisyydet eivätä helpolla onnistu.

Joku ethernet liitännällä oleva boxi on, mutta kun en nyt muista mikä. Tietääkö kukaan?

Osta joku halpa (käytetty?) läppäri ja kytke se kiinni digiboksiin. Wake on LAN:illa läppäri käyntiin tarvittaessa ja esim. Remote Desktopilla pystyy hallitsemaan etänä.

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005
ilesoft
Osta joku halpa (käytetty?) läppäri ja kytke se kiinni digiboksiin. Wake on LAN:illa läppäri käyntiin tarvittaessa ja esim. Remote Desktopilla pystyy hallitsemaan etänä.

Kiitos - eipä tullut mieleen. Täytyy harkita. Jos vaikka saisi jonnekin sopivasti jemmaan vanhan lapparin - toisaalta vanha TV-taso on tehnyt mieli jo korvata uudella, ajattelin tehdä itse juuri mittoihin sopivan

Tosin USB 2:nen ilmeisesti pitää löytyä? Mahtaako nuo USB:lla toimivat digi-tv-kortit viedä palkonkin prossutehoa?

Vierailija
Volitans
Olen

Pienen surffauksen jälkeen törmäsin tällaiseen laitteeseen:

DigitAllWorld WEB-T2000 Combo Box

Näyttäisi Verkkokauppa.com ainakin myyvän laitetta reilun parinsadan euron hintaan: http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=0348

Tuossa tosin puhutaan vain internet-yhteydestä ethernet-liitännällä, joten en tiedä sitten siitä tiedostojen tietokoneelle siirrosta. Luulisihan sen onnistuvan, mutta ei noista ikinä tiedä.

EDIT: Tajusinpa tässä saman tien ettei tuossa mitään kovalevyä olekaan. Olisihan se pitänyt jo hinnasta huomata. Sori vaan.

Vierailija
Volitans

No nyt sain vielä sellaista vihiä, että Reelbox ja Dreambox voisivat olla taikasanoja tähän asiaan. Dreamboxista ei tähän hätään tarkempaa tietoa löytynyt. Reelboxin ainoa ongelma kuulemma taas on, ettei siinä ole varsinaista tukea YLEn tekstityksille. Ohjelmisto on kuitenkin kuulemma aika lailla muokattavissa ja netistä pitäisi löytyä jonkun ohjelmoima tuki YLEn käyttämille tekstityksille. Vaatii ilmeisesti jonkinmoista säätöä, mutta voipi olla että apukin on lähellä. Google?

EDIT: Näyttäisi dvdplazalla olevan keskustelua aiheesta: http://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?t=23771

EDIT2: Tässä vielä linkkiä Reelboxin mallistoon: http://www.reel-multimedia.com/english/ ... elbox.html
Vaikuttaisivat olevan aika kaikenkattavia paketteja, ja hinnat sen mukaisia (Lite-versiokin maksaa jo tonnin!)

Vierailija
Olen
Pienen surffauksen jälkeen törmäsin tällaiseen laitteeseen:

DigitAllWorld WEB-T2000 Combo Box

Näyttäisi Verkkokauppa.com ainakin myyvän laitetta reilun parinsadan euron hintaan: http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=0348

Tuossa tosin puhutaan vain internet-yhteydestä ethernet-liitännällä, joten en tiedä sitten siitä tiedostojen tietokoneelle siirrosta. Luulisihan sen onnistuvan, mutta ei noista ikinä tiedä.

EDIT: Tajusinpa tässä saman tien ettei tuossa mitään kovalevyä olekaan. Olisihan se pitänyt jo hinnasta huomata. Sori vaan.

DVD Plazassa on keskusteltu tuosta laitteesta. Tuosta puuttuu ainakin kiintolevy ja toinen viritin. YLEn tekstitysten toimimisesta ei ole näkynyt juttua, joten sen voi kai olettaa toimivan.

Volitans
ilesoft
Kiitos - eipä tullut mieleen. Täytyy harkita. Jos vaikka saisi jonnekin sopivasti jemmaan vanhan lapparin - toisaalta vanha TV-taso on tehnyt mieli jo korvata uudella, ajattelin tehdä itse juuri mittoihin sopivan

Tosin USB 2:nen ilmeisesti pitää löytyä? Mahtaako nuo USB:lla toimivat digi-tv-kortit viedä palkonkin prossutehoa?

Tarkoitin siis että liittää läppärin USB-kaapelilla kiinni ihan oikeaan digiboksiin, joka voi sitten olla ihan normaalisti telkkarissa ja stereoissa kiinni. Läppärillä saisi sitten siirrettyä kamaa boksin kiintolevyltä läppärille ja edelleen verkkoon.

USB2 pitää löytyä koneesta, jotta sillä pystyy digiTV:tä vastaanottamaan. Minulla oli reilun vuoden käytössä Nebulan USB-malli. Se toimi mainiosti, kunnes taloyhtiö hankki kaapelin Myin sen sitten koulukaverille, jolla se toimii nyt hyvin pöytäantennilla vastaanottaessa. Tuohon Nebulaan saa 150e:lla toisen virittimen ketjutettua, jolloin voi sitten tallentaa tai katsoa kahden eri kanavanipun ohjelmia yhtäaikaa. Laite on ns. aktiivinen, eli se kuormittaa tietokoneen prosessoria vähemmän kuin passiiviset tikkumalliset virittimet.

EDIT: Oho. Olenpa hidas kun Olen ehti jo kirjoittaa kaiken ennen minua.

Uusimmat

Suosituimmat