Vitamiinit katoamassa suomalaisista marjoista?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Äsken soitteli joku puhelin myyjä, joka möi jotain vitamiini valmisteita. Jossain vaiheessa myyntipuhetta myyjä kertoi, että suomalaisista marjoista on hävinnyt johonkin vitamiineja ja että marjoissa olisi nykyään enää 10% vitamiineja siitä määrästä mitä niissä on joskus ollut.

Tämä jäi häiritsemään minua. Mihin muka vitamiinit olisivat voineet kadota?

Sivut

Kommentit (23)

salai
Seuraa 
Viestejä7264
Liittynyt17.3.2005

Kaipa ne vitamiinit on imetty puhtaassa muodossa niihin pillereihin, mitä se myyjä sinulle kauppasi.

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

Vierailija

Puhelinmyyjiltä voi aina tiedustella heidän numeroaan ja sitten kysellä voinko jakaa sen kavereille ja sitten voidaanko soitella ja myydä kaikenlaista krääsää heille? Jos kieltäytyvät, voi kysyä, miksi hän sitten soittelee? Tai paremminkin, miksi hän viitsii ja kehtaa soitella, kun ei kerta itsekään suvaitse moista. Sitten voi kehoittaa etsimään oikean työn ja lopettamaan ihmisten kiusaamisen.

Vierailija

Täyttä potaskaa.

Kannattaisi ennemmin lisätä kotimaisten marjojen syöntiä 90% päivässä. Saattaisi tulla desilitra täyteen

Vierailija
Leuka
Täyttä potaskaa.

Kannattaisi ennemmin lisätä kotimaisten marjojen syöntiä 90% päivässä. Saattaisi tulla desilitra täyteen

Hehheh aivan totta :] Ei tarvitse ryhtyä kovinkaan kummoiseen ruokavalion muokkaukseen niin hyvinvointi paranee. Marjojen, hedelmien ja vihannesten käyttö alkaa olla katoavaa perinnettä

Vierailija

Suomalainen naudanliha on mystisesti menettänyt suurimman osan proteiineistaan johonkin. Onni onnettomuudessa on, että satun myymään korkealaatuista proteiinivalmistetta. Tilauksia voi lähetellä YV:nä.

Vierailija

On muuten aika älytöntä kuinka vapaasti moista skeidaa saa levittää. Tuli heti mieleen legendaarinen Lappeenrannan huumepoliisin valistussivu Jos joku muu saa moisen puhelun, pyytäkää lisää informaatiota ja kunnon uhkailut päälle jos käy ilmi, että tuo vitamiiniväite ei perustu mihinkään tutkimuksiin :] rosikseen rosikseen

Vierailija

Vähän ajattelinkin etteivät ne vitamiinit mihinkään ole kadonneet.

Olisi pitänyt keskustella asiasta enemmänkin kyseisen myyjän kanssa, mutta hänellä tuntui olevan niin paljon asiaa, etten millään raaskinut takertua tälläiseen pikkuseikkaan.

Armitage
Puhelinmyyjiltä voi aina tiedustella heidän numeroaan ja sitten kysellä voinko jakaa sen kavereille ja sitten voidaanko soitella ja myydä kaikenlaista krääsää heille? Jos kieltäytyvät, voi kysyä, miksi hän sitten soittelee? Tai paremminkin, miksi hän viitsii ja kehtaa soitella, kun ei kerta itsekään suvaitse moista. Sitten voi kehoittaa etsimään oikean työn ja lopettamaan ihmisten kiusaamisen.

Eipä kyseisellä myyjällä ollut tuntematon numero toiminto käytössä, että jos satut tuntemaan ihmisiä joilla olisi jotain myytävänä voin lähettää numeron YV:nä

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005
Armitage

Ai. Minkä takia haluaisit häiritä jonkun piruparan työntekoa? Jos puhelinmyyjät ärsyttävät sinua, aloita kampanja ko. firmoja vastaan. Jätä muutenkin pienillä tuloilla ja paskamaisella ammatilla sinnittelevät raukat rauhaan.

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

Vierailija

Mun mielestä se on ihme että puhelinhäiriköinnistä kukaan suostuu maksamaan palkkaa. Tiedän olevani turhan julma ja kokevani turhan suuria antipatioita puhelinmyyjiä kohtaa, vaimokin ollut joskus nuorempana sellainen, mutta miksi ihmeessä minun täytyisi ilmoittaa erikseen johonkin instanssiin, että en halua puhelinmarkkinointia? Miksi minun pitää vaivata itseäni asiasta? Eikö heidän pitäisi ensin anoa lupaa toimia kuten toimivat, jokaiselta erikseen, tai sitten jokaisen pitäisi ilmoittautua johonkin soittolistaan.

Ei kellään ole mielestäni oikeutta soitella minulle taloudellinen hyöty mielessään, ja vielä virallisesti. Luulevatko ne myyjät että olen älykkyydeltäni niin alhaisella tasolla, etten itse osaa mennä kauppaan ja ostaa tarvitsemiani tuotteita? Millä oikeudella he loukkaavat kunniaani? häh? Kysyn sinulta Aweb ainoastaan sitä, että miksi heillä on tähän oikeus, ja miksi minun pitäisi ryhtyä toimenpiteisiin estääkseni sen?

Haluaisitko että ikkunoiden rikkojia vastaan pitäisi erikseen soittaa johonkin numeroon, ja ilmoittaa, ettei halua ikkunoitaan rikottavan? Olisiko sinusta näillä rikkojilla oikeus tehdä näin? Puhelinmyyjät suotta rikkovat ikkunoiden sijaan yksityistä rauhaani, muuta eroa en toiminnalla näe, enkä alistu heidän takiaan soittelemaan jonnekin ja kieltämään etteivät saa soittaa. Haluan korvausta jokaiselta menettämältäni minuutilta ja kieltäytymiseltä, jokaisesta ajatuksesta, jonka nämä soitot ovat katkaisseet, jokaisesta tunnelmasta, jonka ne ovat pilanneet. Ja mielestäsi heillä on oikeus tähän, ja minä olen se paha ihminen kun haukun heitä?

Annappa numerosi niin soitan sinulle joka viikko ja kysyn haluatko ostaa käytetyt kalsarini.

Vierailija
Tero
Vähän ajattelinkin etteivät ne vitamiinit mihinkään ole kadonneet.

Olisi pitänyt keskustella asiasta enemmänkin kyseisen myyjän kanssa, mutta hänellä tuntui olevan niin paljon asiaa, etten millään raaskinut takertua tälläiseen pikkuseikkaan.

Armitage

Eipä kyseisellä myyjällä ollut tuntematon numero toiminto käytössä, että jos satut tuntemaan ihmisiä joilla olisi jotain myytävänä voin lähettää numeron YV:nä

Niin, edellisen isnpiroimana, voisin muutaman melko kuluneen kalsariparin myydä 10 eurolla, kun ei nuo ruskea läikät niistä meinaa enää pesussa irrota. Eli pistä vaan numeroa. noh vitsi vitsinä, en jaksa todellisuudessa ilkeillä niin paljoa, mutta kyllä aina pistää vähän vihaksi, en mahda mitään.

Monelle puhelinmyyjät saattavat olla piristys päivään, ja niitähän he saalistavatkin, hieman kalkkiksia yksinäisiä ihmisiä, jotka luulevat hetken verran, että joku ajattelee heitä, ja sitten samaan rakoon myyjä iskee ja saa liikuttuneen mummon ostamaan vaikka mitä.

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005

Armitage kirjoitti:
Luulevatko ne myyjät että olen älykkyydeltäni niin alhaisella tasolla, etten itse osaa mennä kauppaan ja ostaa tarvitsemiani tuotteita?

Jotkut ihmiset ihan oikeasti tykkäävät siitä, että saavat palvelun puhelimitse kotiinsa. Etenkin jossain korvessa, jossa ei ole supermarketteja lähellä.

Ja:
Millä oikeudella he loukkaavat kunniaani?

Heillä ei voi etukäteen olla aavistustakaan siitä, että asenteesi on noin vihamielinen. Kyseessä ei siis ole kunnianloukkaus vaan erehdys.

Ja:
Kysyn sinulta Aweb ainoastaan sitä, että miksi heillä on tähän oikeus,

Koska laki sallii suoramarkkinoinnin. Eikä sitä tehtäisi, jos se ei toimisi.

Ja:
Haluan korvausta jokaiselta menettämältäni minuutilta ja kieltäytymiseltä, jokaisesta ajatuksesta, jonka nämä soitot ovat katkaisseet, jokaisesta tunnelmasta, jonka ne ovat pilanneet.

Noh, en minäkään puhelinmyyjistä pidä, mutta olen minä pari kertaa sellaiselta Tiede-lehden halvalla tilannut.

Eikä kukaan esim. estä sinua lyömästä välittömästi luuria korvaan, jolloin heistä ei oikeastaan ole mitään harmia, vaikka minun mielestäni heille ihmisarvoinen kohtelu kyllä kuuluukin.

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

Ding Ding
Seuraa 
Viestejä9031
Liittynyt16.3.2005

Viljellyistä kasviksista on viimeisten vuosikymmenien aikana kyllä hävinnyt maksimissaan jopa puolet tietyistä ravinteista, koska maaperä köyhtyy ja jalostus vähentää ravinnepitoisuutta. Mutta metsien marjoissa luulisin että ravinteet ovat samat kuin ennenkin.

Aslak
Seuraa 
Viestejä9177
Liittynyt2.4.2005

Ding Ding kirjoitti :Viljellyistä kasviksista on viimeisten vuosikymmenien aikana kyllä hävinnyt maksimissaan jopa puolet tietyistä ravinteista, koska maaperä köyhtyy ja jalostus vähentää ravinnepitoisuutta. Mutta metsien marjoissa luulisin että ravinteet ovat samat kuin ennenkin.

Aslakki
Se vain nyt sattuu olemhan niin että , tehomettätalous on rajusti köyhyttäny maaperrää , niin että ei mikhän ihme jos vitamiinit marjoista vähenevät.
Sitä se tekkee ku ravinhet maanmuokkauksien jälkhin pääsevät
kulkumhan veen matkassa.

Ehkä niitä vitamiineja senthän mettämarjoissa vielä on jäljellä.

Stinger
Seuraa 
Viestejä4719
Liittynyt18.2.2006

Itsekin olen sellaista kyllä kuullut, että ihan normaaleista viljelykasveista ne ravintoainemäärät ovat laskemassa, koska kasvi ei saa maaperästä nykyisillä viljelymenetelmillä sitä vertaa niitä ravintoaineita mitä ennen saatiin. Varmaankin teolliset lannoitteet ovat osaltaan hyviä kuten nykyaikainen viljelystapakin, mutta toisaalta entisaikoina suoritettu viljelystapa oli ehkä enemmän tekemisissä luonnon kanssa. Tästä johtuen sitten ehkä viljelyskin tehtiin sen tyyppisesti, että tiettyjä kasveja kasvatettiin tiettyinä vuosina yms. joten eri vuosina tehdyt viljelmät verottivat maasta eri aineita. Tällöin ei sitten syntynyt sitä ongelmaa, että samaa kasvia viljellen se kasvilaji verottaisi vain tiettyjä aineita maaosasta tavallaan köyhdyttäen maan ravintoarvoja.

Massatuotannolla on aina ne omat haittapuolensa myös näin perinteisellä elinkeinoalalla...

”Tietämättömyys antaa ihmiselle paljon luultavaa.”
-George Eliot

Sepi
Seuraa 
Viestejä3262
Liittynyt16.3.2005

Vitamiinien katoon suomalaisista marjoista en usko. En myöskään ymmärrä murhanhimoista suhtautumista puhelinmyyjiin. Työtään he tekevät eivätkä suinkaan piruillessaan soittele. Tuntuu siltä, että puhelinmyyjiä vihaavat ihmiset ovat nyhveröitä, jotka eivät kasvokkain uskalla inistä kenellekään vastaan. Anonyymi, usein kokematon ja nuori puhelinmyyjä on otollinen syntipukki ja kusitolppa, johon voi vaaratta purkaa oman elämänsä turhautumia...

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat