Pituutta lisää

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Olen nytte 15-vuotias ja olen noin 178 cm pitkä. kasvan vielä ehkä 2-3 senttiä.

Onko mitään keinoa millä voisi maksimoida pituuskasvun että kasvaisi vaikka vielä 10 cm?

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

Tuskin kasvat vanhempiasi pitemmiksi ellei sitten piirteet vivahda naapurin setään...
Olet muuten ihan hyvän mittainen ikäiseksesi, joten keksi jotain tärkeämpää kohdetta kehittyä. Tämä ei ollut leikkiä. Kasva nyt henkisesti. Siihen voit vaikuttaa.

Vierailija
tietää
Tuskin kasvat vanhempiasi pitemmiksi ellei sitten piirteet vivahda naapurin setään...
Olet muuten ihan hyvän mittainen ikäiseksesi, joten keksi jotain tärkeämpää kohdetta kehittyä. Tämä ei ollut leikkiä. Kasva nyt henkisesti. Siihen voit vaikuttaa.

juu kiitos. mutta tuo ei kyllä ollut vastaus kysymykseeni.

Ei taida pituuskasvu jatkua ihan kummiskaan 19-20 vuotiaaksi.

Vierailija
tietää

Kyllä minä vain kasvoin isäänikin pidemmäksi pari senttiä, vaikka en mikään postinkantajan poika olekkaan

Vierailija

Useimmat lapset ovat vanhempiaan pidempiä nykyaikana.

Esimerkki tosielämästä: äiti 178 cm, isä 180 cm -> kaksi lasta: tytär 181 cm, poika 190 cm.

Pituuskasvu pojilla jatkuu ad 20v, mutta ei niin kovin nopeasti eikä kovin paljon enää kasvuspurtin jälkeen.

Vierailija
MD

Esimerkki tosielämästä: äiti 178 cm, isä 180 cm -> kaksi lasta: tytär 181 cm, poika 190 cm.

Pituuskasvu pojilla jatkuu ad 20v, mutta ei niin kovin nopeasti eikä kovin paljon enää kasvuspurtin jälkeen.

Tarkoitat varmaan että joidenkin pituuskavu VOI jatkua 20 vuotiaaksikin.. yleensähän se loppuu 17 vuoden iässä.??????

Vierailija

Mulla toi pituuskasvu loppui kun olin 15v. Sen jälkeen en ole kasvanut muuta kuin leveyttä.

...pitää syödä hyvin että kasvaa isoksi.

Vierailija
MD

Tuota en ihmettele lainkaan sillä tuo äiti 178cm on jo naiseksi
sangen hujoppi, joten sieltä se pituus periytyy, jollei sitten....

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005
Molotov
MD

Tarkoitat varmaan että joidenkin pituuskavu VOI jatkua 20 vuotiaaksikin.. yleensähän se loppuu 17 vuoden iässä.??????

Yksilölliset poikkeamat ovat suuria. Itse olin 8. luokan lopussa luokan toiseksi lyhyin poika. Kuitenkin 9. luokan lopussa toiseksi pisin! (ja, en jäänyt luokalleni, mutta menin kyllä jo 6-vuotiaana kouluun - lähes vuoden ennen muita siis)

Olen yli 10 cm pidempi molempia vanhempiani. Pikkusiskoni taas on molempia vanhempia hieman lyhyempi.

Vierailija
Molotov

Onko mitään keinoa millä voisi maksimoida pituuskasvun että kasvaisi vaikka vielä 10 cm?

Sulla on jo nyt 5cm liikaa, optimi pituuteen
Kyllä tälläsenä hieman yli 170cm on vaan mukavaa, mahtuu pieneenkin tilaan, eikä tipu korkealta.

Vierailija
MD
Varmasti kasvat ainakin viisi cm lisää. Poikien pituuskasvu jatkuu aina 19-20 vuotiaaksi.

No ei kyllä mitenkään varmasti jatku, itse kasvoin 14-vuotiaasta lähtien 20-vuotiaaksi tasan 1,6cm, eli kasvu lähes pysähtyi jo 14-vuotiaana

Vierailija
Syfilis
Molotov

Sulla on jo nyt 5cm liikaa, optimi pituuteen
Kyllä tälläsenä hieman yli 170cm on vaan mukavaa, mahtuu pieneenkin tilaan, eikä tipu korkealta.

Itse olen alle 170cm :] ja aivan oiva pituus ainakin omiin harrastuksiin, parkouriin, trickziin, akrobatiaan, käsinseisontaan jne. Kehon hallinta ja motoriikka on luontaisesti helpompaa lyhyemmällä kuin pidemmällä. Tietty kääpiökasvuiset ovat asia erikseen. Voin jopa leuhkia tasaponnistuksella omalle hartiakorkeudelle, vaakatasolla puolapuissa ja etunoja-asennolla jalat ilmassa. Kevyelle pienelle miehelle ne tuottavat huomattavan vähän vaivaa verrattuna pitkään mieheen :]

Vierailija
Molotov

Älä ainakaan ala tupakoimaan.

P.S. Tykkään sun sigusta.

Vierailija
tietää

Miksipä ei voisi kasvaa? Itse olen 185cm, eikä kumpikaan vanhemmistani tai kukaan sisaruksistani ole yli 170cm. Melkein kaikki muutkin sukulaiset ovat melko tappeja verrattuna itseeni. Eikä ole naapurinsedän piirteitä. Isoisäni oli hieman pidempi, pituusgeenit on näemmä hypänneet sukupolven yli. Mitenhän omille lapsilleni käy, jos sellaisia joskus saan...

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat