Mihin aikaan kirjoitellaan?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Alunperin tein tämän(kin) ihan harjoijtuksen vuoksi, mutta ajattelin laittaa sen myös tänne näytille

Tein PHP+MySQL+GDLib yhdistelmällä sivun, jonka avulla voi tarkastella, että mihin aikaan tänne näitä viestejä oikein kirjoitellaan. Itse sivu on tässä:

http://msdos464.no-ip.com/php/gdlib/jakauma.php

Jos haluat nähdä jostain threadista (ts. topickista / aiheesta ) tilastot, niin menet sen kyseisen threadin ensimmäiselle sivulle. Tällöin selaimen osoitteesta on helposti nähtävillä kyseisen threadin id. Sinun tarvitsee vain antaa tuo id tekemääni lomakkseeseen, niin scripti hakee threadin jokaiselta sivulta tiedot viestien kellonajoista.

Sanamato threadin lukemiseen meni noin 20 minuuttia, jostain syystä se ei edennyt läheskään maksimi nopeutta. Tilastot (threadin lähes 10000 viestistä) on nähtävissä täällä:

http://msdos464.no-ip.com/php/gdlib/jakauma.php?picid=3198

Ei tuo kuvaaja ihan sini aallon muotoinen ole, johtuen varmaan lounas tauoista

Sivut

Kommentit (18)

salai
Seuraa 
Viestejä7264
Liittynyt17.3.2005

Hienoa msdos464, että olet vielä mukana kuvioissa.
Vasta eilen ajattelin, lienetkö mahdollisesti kehitellyt jotain uutta.

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

Vierailija
salai
Hienoa msdos464, että olet vielä mukana kuvioissa.
Vasta eilen ajattelin, lienetkö mahdollisesti kehitellyt jotain uutta.

Tuota inttiä on vielä 9 HSL päivää korvaamatta, sen jälkeen ehtii värkkäillä paremmin.. Lisään tuohon huomenissa vaihtoehdon, että voi katsoa, että mihin aikaan joku tietty käyttäjä kirjoittelee! Odotan mielenkiinnolla..

Vierailija
tiäremiäs
voi kirjottaa vaikka ohjeetkin miten härvelit toimii.

Oi anteeksi.. huomasin tämän viestin vasta nyt.

Eli valitaan ensiksi jokin threadi (eli topicki eli aihe eli viestiketju), ja mennään sen ensimmäiselle sivulle. Mitä enemmän threadissa on viestejä, sitä kivempi jakauma tulee.

Esimerkiksi otin psykologia osastolta threadin "Miten aivot voivat synnyttää tietoisuuden?"

Sen osoite on siis http://www.tiede.fi/keskustelut/viewtopic.php?t=13269

Tuo t=13269 kertoo threadin id:n, eli tuo numero pitää antaa tuolle jakauma.php sivulle.

Sivu tarkistaa, että onko tuosta threadista laskettu tilastoja jo aiemmin. Halutessasi voit päivittää tilastot, tai sitten katsoa edellisistä tilastoista jakauman.

En ole ihan 100% varma, että päivämäärät tulevat oikein tuohon 01:00 paikkeille...

Vierailija

Minä vielä lisäisin: riippuu ehkä selaimesta?

Minä saan ID nro:n kun vien kursorin ketjun nimen kohdalle: esim tässä: muut tiedeaiheet: ID=14. Näkyy alapalkissa.

Vierailija
MD
Minä vielä lisäisin: riippuu ehkä selaimesta?

Minä saan ID nro:n kun vien kursorin ketjun nimen kohdalle: esim tässä: muut tiedeaiheet: ID=14. Näkyy alapalkissa.

Ööh... tuolla on tarkoitus kyllä käsitellä ihan viesti ketjuja, ei aihe alueita. Tuolla tulee varmaan odottamattomia tuloksia, jos menee vääriä id:itä antamaan

Jos antaa id:ksi tuon 14, niin se katsoo viestit tältä sivulta: http://www.tiede.fi/keskustelut/viewtopic.php?t=14

Tuolla näkyy olevan threadi "Kaikuluotaus ja merinisäkkäät"...

Mutta juu.. voit laittaa kursorin jonkin threadiin vievän linkin päälle, jos haluat.

Joka tapauksessa, aina pitää osoitteesta katsoa kohta "t=jotain"

Vierailija

Aha...minä en sitten tiedä mistä ID löytyy.

Näin kun vastaan, se näkyy URL-palkissa.

Ok, löytyi. Eli viestiaiheen päälle, ei kun on jo jossain viestiketjussa sisällä.

Vierailija
MD
Aha...minä en sitten tiedä mistä ID löytyy.

Näin kun vastaan, se näkyy URL-palkissa.

Ok, löytyi. Eli viestiaiheen päälle, ei kun on jo jossain viestiketjussa sisällä.

Siis nimen omaan pitää olla viestiketjussa sisällä

Eli valitaan ensiksi jokin threadi (eli topicki eli aihe eli viestiketju), ja mennään sen ensimmäiselle sivulle.

Tämä tapahtuu siis esim. siten, että klikkaa tuosta vasemmalta "keskusteluissa" alapuolelta jonkin threadin otsikon kohdalta. Näin päästään sivulle, jonka url on muotoa http://www.tiede.fi/keskustelut/viewtopic.php?t=xxxx jossa xxxx kohdassa on n määrä numeroita.

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005
msdos464

Tuota inttiä on vielä 9 HSL päivää korvaamatta...

Joutuuko "hösseli"-päivät nykyään korvaamaan? Siis, että ne pidentäisivät palvelusajan kestoa?

Vierailija
Volitans
msdos464

Tuota inttiä on vielä 9 HSL päivää korvaamatta...

Joutuuko "hösseli"-päivät nykyään korvaamaan? Siis, että ne pidentäisivät palvelusajan kestoa?

Kyllä vain.. Onneksi olin yht. 4 päivää "velvillä"

Olin fyssa olympialaisissa, sattui menemään juuri päällekkäin intin ekojen päivien kanssa. Muut tyypit menestyi sielä vähän paremmin joten, hommasivat sen 9 päivää komennukseksi (ei tarvi korvata).

nimim. 4 "kinkkua" 180 päivän aikana.

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005

Komennukset kotiin ovatkin parhaimmat loman muodot - jos vain keksii miten niitä saadaan Etuna on, että intti maksaa matkatkin.

nimim. komennuksella kotona ollut

Vierailija

[quote="msdos464Siis nimen omaan pitää olla viestiketjussa sisällä

Eli valitaan ensiksi jokin threadi (eli topicki eli aihe eli viestiketju), ja mennään sen ensimmäiselle sivulle.

Tämä tapahtuu siis esim. siten, että klikkaa tuosta vasemmalta "keskusteluissa" alapuolelta jonkin threadin otsikon kohdalta. Näin päästään sivulle, jonka url on muotoa http://www.tiede.fi/keskustelut/viewtopic.php?t=xxxx jossa xxxx kohdassa on n määrä numeroita.

Ymmärrän, ymmärrän. Tarkoitin, että jos minä nyt, kun olen täällä viestissä sisällä, vaikka näin kirjoittelemassa, vien kursorin kohtaan: muut tiedeaiheet, näkyy nro 14. Mikä lieneekään, joku f=14?

Mutta, kun klikkaan esim. muut tiedeaiheet ja sitten vien kursorin jonkun aiheen kohdalle, ID näkyy. Tai vaikkapa tuonne vasemmalla näkyvien ketjujen päälle.

Toivottavasti muut ovat fiksumpia, etten sekoita heitä.

Juu, ei olisi pitänyt sekaantua lainkaan.

Vierailija
Volitans
Komennukset kotiin ovatkin parhaimmat loman muodot - jos vain keksii miten niitä saadaan Etuna on, että intti maksaa matkatkin.

nimim. komennuksella kotona ollut

Kotihoito on toinen hyvä vaihto ehto, jos ei ole kovin kipeä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat