Sivut

Kommentit (146)

Volitans
Does not compute
Volitans

Jos kiinnostaa, niin tuolla on asiasta asiallisempaa juttua, kuin tarkoitushakuisilla ufo-sivustoilla, joiden ainoa tarkoitus on höynäyttämällä kerätä lisämyyntiä julkaisuilleen:

http://www.skepsis.fi/ihmeellinen/roswellin_tapaus.html

Enköhän ole aivan alusta asti puhunut juuri sen puolesta, että tietoa tulisi hakea neutraaleista lähteistä? Kommentoin vain täällä esitettyyn näkemykseen.

Ehkäpä osoittaisit sitten jonkin virheen tuosta mainitsemastani lähteestä, kun kerran vihjailet, että se ei olisi neutraali.

Neutraali lähdehän tuo onki? Ja myös vahvistaa sen, ettei kyseessä ollu mikää sääpallo, vaan sotilaskoneistoa. Silti itse uskoisit sitä sääpalloks jos niin julkisesti vielä väitettäs

nuori_urho
derz
OK, LA:n kohde on voinut olla todella hyväonninen kaasupallo. Tosin siitäkään ei ole mitään todisteita, vaikka se onkin todennäköisempää kuin ET-alus.

Noniin, mennään aiheessa eteenpäin. USSR:n MiG hävittäjien kuvaamia tunnistamattomia lentäviä kohteita:

MiG UFO 1
MiG UFO 2
MiG UFO 3

Feikkejä? En tiedä.

Meksikon ilmavoimien kuvaamaa UFO-materiaalia:
Night Vision UFOS mexican air force
Fox-kanavan uutinen kyseisestä videosta:
Mexican Military Film UFOs in 2004

btw. videon julkisti Meksikon puolustusministeriö.

Edit: linkkejä korjattu

Nuo Mexikon "ufot" on jo aikaa sitten todettu öljynporaustornien lieskoiksi.

http://www.alcione.org/FAM/REFERENCE_DATA.html[/quote]

Eiku ne on kottaraisia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
skOh

Neutraali lähdehän tuo onki? Ja myös vahvistaa sen, ettei kyseessä ollu mikää sääpallo, vaan sotilaskoneistoa. Silti itse uskoisit sitä sääpalloks jos niin julkisesti vielä väitettäs

Pallo kuitenkin. Olet oikeassa, että tuota tulee kutsua joksikin muuksi, juin säähavaintopalloksi, sillä olihan kyseessä sotilaallinen salainen projekti.

Volitans
skOh

Pallo kuitenkin. Olet oikeassa, että tuota tulee kutsua joksikin muuksi, juin säähavaintopalloksi, sillä olihan kyseessä sotilaallinen salainen projekti.

Aivan, ja liitettäkööt tähän vielä, etten itse usko, että se oli mikään maan ulkopuolinen koje, näin tarkennukseks

Volitans
Arnold Goyakla

Ei vaikuta kaasupallolta, ja korkeus tuskin on puoltakaan 11 kilometristä.

Miten niin ei vaikuta kaasupallolta. Jos katsot tuon videon, niin siinä kohteen muoto vaikuttaa nimenomaan korkeammalta, kuin levämmältä, eli tyypilliseltä kaasupallon muodolta. Ei lautaselta.

Millä ihmeellä päättelet kohteen korkeuden, kun et tiedä kohteen kokoa?

Arnold Goyakla

Ilmatorjuntatykkien ammusten pöllähdykset eivät kerro siitä, että ne menisivät kaukaa ohi. Ne voivat mennä hyvinkin läheltä ohi ja räjähtävät jonkin matkaa kauempana. Mahdoton ajatus, että palloa ei olisi saatu alas yli tuhannella tykin laukauksella, jos se olisi ollut kaasupallo. Se olisi tullut alas kuin rukkanen. Ja vaikka se olisi leijaillut osuman jälkeen mystisesti 100 km, niin armeija olisi etsinyt sen jäänteet, sota-aikaa kun elettiin. Ellei tuon kummempia selityksiä löydy kohde on ufo, tuntematon lentävä esine.

Suihkuvirtaukset esiintyvät yleensä noin 11 km:n korkeudessa. Alemmallakin on välillä suihkuvirtausten tapaisia nopeita ilmavirtauksia.

Wikipediasta löytyy muuten mielenkiintoinen tieto:

he first scientist to quantify jet streams was Japanese meteorologist Wasaburo Ooishi in the early 1920s by tracking weather balloons at a site near Mount Fuji. Between 1923 and 1925,

Mikä saa sinut uskomaan, että japani ei olisi hyödyntänyt sodassa tämän tiedemiehen saavutuksia?

Mitä mystistä mielestäsi on, että kaasupallo, joka kulkee ilmavirtausten mukana (esim. suihkuvirtauksessa 100 km/h) 100 km?

Los Angelesin alueella on säännöllisesti Japanin suunnalta tulevia kiemurtelevia suihkuvirtauksia. Jos katsot tuota aiemmin linkittämääni kuvaa, niin siinä näkyy aina vuorokausittain päivitetty tilanne. Joskus suihkuvirtaukset tekevät aikamoisia mutkia ja nopeus voi olla huikea.

Miten ihmeessä armeijalla riittäisi nimenomaan sodanaikana resursseja satojen ellei tuhansien neliökilometrien haravointiin?

Ihan esimerkin vuoksi: Kuinka monta säähavaintopalloa olet itse löytänyt? Minä olen löytänyt 40-vuoden ikääni menessä tasan yhden. Itse olen niitä lähetellyt ilmaan ainakin 4 kpl.

Jos kohde olisi ollut 11 km korkeudessa se olisi ollut tuon ajan ilmatorjunnan ulottumattomissa. Ja tuskin sitä olisi edes havaittu saati kyetty kuvaamaan.

En epäile, etteikö Japani olisi lähetellyt palloja itään. Mutta nyt on kysymys tästä yhdestä tapauksesta. Kohteen tekee oudoksi se, ettei sitä saatu ammutuksi alas. Vanhana IT-miehenä on vaikea uskoa, ettei kaasupallo olisi noissa oloissa saanut osumaa ja tullut alas. Jos palloja kerran tuli USA:n rannikolle sadoittain, niin miksi vain tämä yksi herätti kyseisen hulabaloon. Ammuttiinko muita palloja yhtä huonolla tuloksella?

En usko, että kaasupallo olisi rikki ammuttuna vaeltanut enää juuri minnekään. Jenkkien tykit olivat todennäköisesti siitä järeämmästä päästä. Kaasut olisivat vuotaneet rei´istä ulos ja pallo löytynyt hyvin läheltä ampumapaikkaa. Olen ampunut lentokoneen perässä vedettäviä pusseja IT-tykillä ja kyllä ne osumasta menevät riekaleiksi ja löytyvät hyvin pienellä hakemisella.

En ole koskaan löytänyt säähavaintopalloa, vaikka olen varsin paljon liikkunut maastoissa kaikkialla Suomessa. Muistaakseni en ole myöskään nähnyt lennossa olevaa säähavaintopalloa.

Epätavalliset tapahtumat vaativat epätavallisen hyviä selityksiä. Nyt niitä ei ole. On vain yleistietoa siitä, että Japanista on tullut palloja. Tarvittaisiin tarkempia tietoja juuri tästä tapauksesta, erityisesti siitä, miksi palloon ei muka osuttu, ja ammuttiinko muita palloja samoilla tuloksilla.

Vaikuttaa siltä tuon kuvan ja ammusmäärän perusteella että ne ampuivat pelkkää pilvenhattaraa, joka valonheittimien valossa tulkittiin joksikin alukseksi. Pearl haborin jälkeen he olivat vainoharhaisia.
Ehkä tuo ammuskelu oli jokin provokaatio luoda viholliskuvaa, jossa vihollinen ihmeaseineen hyökkää siviilien kimppuun ja armeija urhoollisesti sen torjuu. Sen toteuttamiseen ei olisi tarvinnut muuta kuin järjestää se armeijassa harjoituksena, jossa kohteeksi valittu pilvi olisi ensin vain valaistu ja käsketty ampumaan valaistua kohdetta.
Koko Japanin pallohyökkäys salattiin sota-aikana, jottei olisi syntynyt paniikkia. Pallothan olisivat voineet päätyä minne tahansa ja armeijan kykenemättä estämään sitä.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat