Harjoita Jumalan läsnäoloa

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

”...Olkaa varmoja tästä – että minä olen teidän kanssanne ainiaan, aina maailman loppuun saakka” (Matt. 28:20 vap.kään. TLB kään.).

Vuonna 2007 se tietoisuus, joka sinulla on Jumalan läsnäolosta kanssasi, tulee suurelta osaltaan määräämään sen millainen vuosi tulee olemaan kohdallasi. Tohtori Daisy Osbornilla oli tapana sanoa: ”Harjoita Jumalan läsnäoloa”, ja minä kehotan sinua tekemään samoin tänä vuonna.
Jumalan läsnäolon harjoittaminen tarkoittaa sitä, että elät elämääsi tietoisena Jumalan läsnäolosta, oletpa sitten yksin tai toisten kanssa. Se tarkoittaa, että sinun pitäisi karkottaa elämästäsi sellaiset ajatukset kuten: ”Olen niin yksinäinen ja yksin tässä maailmassa; ei ole ketään joka auttaisi minua elämässäni.” Sano mieluummin että: ”Herra on aina kanssani.” Kun Hän sanoi: ”... Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti” (Matt. 28:20), Hän ei huijannut. Sillä ei ole merkitystä ”tunnetko” sen että Hän on lähellä vai et, Hän on juuri siellä kanssasi ja sinussa! Älä anna mielesi ajatella yksinäisyyden ja heikkouden ajatuksia; katso peiliin ja sano itsellesi: ”Jumala on kanssasi!”
Sinun täytyy alkaa ajatella, puhua ja toimia siten että Jumala on kanssasi. Puhu Hänelle usein, sillä Hän on aina läsnä. Ole yhteydessä Häneen todellisena persoonana joka voi kuulla ja arvostaa tarpeitasi. Ollessasi tällä tavalla tietoinen Hänen läsnäolostaan, et tunne toisten poissaoloa. Et edes huomaa haasteita ja kiistakumppaneita joita kohtaat. Se on jotakin sellaista jota sinun täytyy tietoisesti harjoittaa, erityisesti kun olet yksin.

Jos voit olla rohkea Jumalan läsnäolossa yksin ollessasi, voitat sieltä myös ulos tullessasi. Se on kaikkien taistelujesi loppu. Pelko, huolenaihe, huolestuneisuus ja epäilys tulevat olemaan poissa elämästäsi. Hän johdattaa, opastaa, suojelee ja vahvistaa sinua. Niin kuin Hän sanoi Joosualle, Hän sanoo sinulle tänään: ” Ole rohkea ja vahva! Karkota pelko ja epäilys! Sillä muista, Herra sinun Jumalasi on sinun kanssasi minne ikinä menet” (Joosua 1:9 vapaa käännös TLB - käännöksestä).

Rukous

Rakas taivaallinen Isä, kiitän sinua luonani olevasta läsnäolostasi ja koska tiedän Sinun olevan minussa, en pelkää tai ole epätoivoinen. Olet enemmän kuin kykenevä suorittamaan loppuun sen mikä koskee minua tänään ja aina, Jeesuksen Nimessä. Aamen.

Lisäopiskelua varten
Hebr. 13:5; Ps. 23

Kommentit (10)

Vierailija
Vuonna 2007 se tietoisuus, joka sinulla on Jumalan läsnäolosta kanssasi, tulee suurelta osaltaan määräämään sen millainen vuosi tulee olemaan kohdallasi. Tohtori Daisy Osbornilla oli tapana sanoa: ”Harjoita Jumalan läsnäoloa”, ja minä kehotan sinua tekemään samoin tänä vuonna.

Kyllä, vuosi lienee olevan läsnäolon opiskeluvuosi "kaikille".

Jumalasta en tiedä, mutta ihmisessä on voima olla/elää läsnäollen tai olla elämättä siten, vaikkei vapaata tahtoa näytäkään olevan olemassa minkään asian suhteen, silti elossa olevassa on - voima - opiskella, kuinka olla läsnä tässä ja nyt. (Se, vaputuuko tässä maallisessa ajassa elämään todeksi taivaallista läsnäoloa todeksi, on eri asia.)

Vierailija
Rankka päivä
Voiko tämä olla todellista?

Kirjoitti:
Pannahinen: Lähetetty: Lau Tam 06, 2007 7:56 pm Viestin aihe: Nasan videotaltioinnit avaruudessa

Urantia.

Hohhoijaa.

dies irae.
----

Otin hieman selvää koko hymnistä: ”Dies irae! dies illa”

Lohjan kaupunginorkesteri:

http://orkesteri.lohja.fi/sinfo84.htm

REQUIEM eli sielunmessu on vainajien muistolle kirjoitettu moniosainen teos kuorolle, solisteille ja orkesterille. Teksti on yleensä latinankielinen. Mozart kirjoitti requiemin ns. partiselli-muotoon, pienoispartituuriin, johon hän luonnosteli ainoastaan tärkeimmät äänet. Huolimatta kuumeisesta työtahdista jäi teos kesken, eikä voida varmuudella sanoa, mikä on hänen, mikä hänen oppilaansa Franz Xaver Süssmayerin säveltämää.

http://en.wikipedia.org/wiki/Dies_irae

The text as it is printed in the Order of Mass for the Dead in the 1962 Roman Missal, is as follows. The English translation attempts to preserve the trochaic meter of the Latin for the first four stanzas, in a style appropriate for the program for a performance. Later stanzas are translated more literally.[3]

1 Dies iræ! dies illa
Solvet sæclum in favilla
Teste David cum Sibylla!

2 Quantus tremor est futurus,
quando judex est venturus,
cuncta stricte discussurus!
---
Day of wrath and terror looming!
Heaven and earth to ash consuming,
David's word and Sibyl's truth foredooming!

2 What horror must invade the mind,
when the approaching judge shall find,
and sift the deeds of all mankind.

3 The trumpet casts a wondrous sound,
through the tombs of all around,
making them the throne surround.

4 Death is struck and nature quaking,
all creation is awaking,
to its judge an answer making.

5 The written book shall be brought forth,
in which is contained all
from which the world is to be judged.

6 So when the Judge shall sit,
whatever is hidden shall be seen,
nothing shall remain unpunished.

7 What am I, wretched one, to say,
What protector implore,
when (even) a just person will scarcely be confident?

8 King of awesome majesty,
you who save gratuitously those to be saved,
save me, fount of pity.

9 Remember, gracious Jesus,
that I am the cause of your journey;
do not let me be lost on that day.

10 Seeking me, you sat exhausted;
you redeemed me by undergoing the Cross;
let so much toil not be in vain.

11 Just judge of vengeance,
grant the gift of forgiveness,
before the day of reckoning'.

12 I groan, as one guilty;
my face is red with shame;
spare, O God, a supplicant.

13 You who forgave Mary [Magdalen],
and heard the plea of the thief [Dismas]
have given hope to me also.

14 My prayers are unworthy;
but you, the Good, show me favour,
that I may not be consumed by eternal fire.

15 Grant me a place among the sheep,
and separate me from the goats,
placing me at your right hand.

16 When the wicked are confounded,
doomed to flames of woe unbounded,
call me with Thy Saints surrounded.

17 Low I kneel, with heart submission!
See, like ashes my contrition!
Help me in my last condition

18 O God of majesty
nourishing light of the Trinity
join us with the blessed. Amen.

Vierailija
Armas Sutinen

”...Olkaa varmoja tästä – että minä olen teidän kanssanne ainiaan, aina maailman loppuun saakka” (Matt. 28:20 vap.kään. TLB kään.).

Jumalan läsnäolon harjoittaminen tarkoittaa sitä, että elät elämääsi tietoisena Jumalan läsnäolosta, oletpa sitten yksin tai toisten kanssa. Se tarkoittaa, että sinun pitäisi karkottaa elämästäsi sellaiset ajatukset kuten: ”Olen niin yksinäinen ja yksin tässä maailmassa; ei ole ketään joka auttaisi minua elämässäni.” Sano mieluummin että: ”Herra on aina kanssani.” Kun Hän sanoi: ”... Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti” (Matt. 28:20), Hän ei huijannut. Sillä ei ole merkitystä ”tunnetko” sen että Hän on lähellä vai et, Hän on juuri siellä kanssasi ja sinussa! Älä anna mielesi ajatella yksinäisyyden ja heikkouden ajatuksia; katso peiliin ja sano itsellesi: ”Jumala on kanssasi!”
Sinun täytyy alkaa ajatella, puhua ja toimia siten että Jumala on kanssasi. Puhu Hänelle usein, sillä Hän on aina läsnä. Ole yhteydessä Häneen todellisena persoonana joka voi kuulla ja arvostaa tarpeitasi. Ollessasi tällä tavalla tietoinen Hänen läsnäolostaan, et tunne toisten poissaoloa. Et edes huomaa haasteita ja kiistakumppaneita joita kohtaat. Se on jotakin sellaista jota sinun täytyy tietoisesti harjoittaa, erityisesti kun olet yksin.

Jos voit olla rohkea Jumalan läsnäolossa yksin ollessasi, voitat sieltä myös ulos tullessasi. Se on kaikkien taistelujesi loppu. Pelko, huolenaihe, huolestuneisuus ja epäilys tulevat olemaan poissa elämästäsi. Hän johdattaa, opastaa, suojelee ja vahvistaa sinua. Niin kuin Hän sanoi Joosualle, Hän sanoo sinulle tänään: ” Ole rohkea ja vahva! Karkota pelko ja epäilys! Sillä muista, Herra sinun Jumalasi on sinun kanssasi minne ikinä menet” (Joosua 1:9 vapaa käännös TLB - käännöksestä).

Rukous

Rakas taivaallinen Isä, kiitän sinua luonani olevasta läsnäolostasi ja koska tiedän Sinun olevan minussa, en pelkää tai ole epätoivoinen. Olet enemmän kuin kykenevä suorittamaan loppuun sen mikä koskee minua tänään ja aina, Jeesuksen Nimessä. Aamen.

Lisäopiskelua varten

Tällaiset ketjut poistoon välittömästi. Tämä on tiede sivusto,
ei mikään hihhulien saarnaus alusta!

Vierailija

"Armaksella" taitaa olla vain normaalia kieroutuneempi huumorintaju, luulisin

Nimikin on repäisty suoraan jostain 1500-luvun almanakasta !

Vierailija
HSTa

Otin hieman selvää koko hymnistä: ”Dies irae! dies illa”

Huolimatta kuumeisesta työtahdista jäi teos kesken, eikä voida varmuudella sanoa, mikä on hänen, mikä hänen oppilaansa Franz Xaver Süssmayerin säveltämää.

Täysin irrelevanttia ottaa Mozart esille tässä keskustelussa, mutta Mozart-fanina pakko oikaista. Kyllä Mozartin sävellykset Requiemissa ovat selvillä: "He was able to finish only the Requiem and Kyrie, and to sketch the eight sections from the Dies irae through the Hostias."
Lähde: http://www.mozartproject.org/compositions/k_626__.html

Vierailija
Armas Sutinen

Rukous

Lisäopiskelua varten

Lue joskus mahtava teos Bhagavadgita, saatat saada todellista sisältöä ajatuksiisi ja elämääsi.

Vierailija
Armas Sutinen

Rukous

Lisäopiskelua varten

En ole koskaan ymmärtänyt rukoilua. Minusta se on jossain määrin loukkaavaa, ainakin rukous esim. jonkun toisen puolesta. On ristiriitaista uskoa kaikkivoipaan Jumalaan, ja sitten rukoilla hänelle. Eikö tämä kaikkivoipa ja hyvä kaiken luoja tiedä tasan tarkkaan paremmin miksi asiat ovat niinkuin ovat kuin hänen nöyrä palvelijansa. Miksi siis rukoilla? Jos esim. joku rukoilee, että toivoo että kaikki maailman ihmiset välttäisivät nälänhätää, niin eikö sen voi tulkita loukkaavana vihjauksena Jumalalle, että etkö nyt voisi tehdä asialle jotain?

Minä ainakin suivaantuisin, jos tekemäni, minua paljon yksinkertaisemmat, olennot alkaisivat pompotella minua mistään ymmärtämättömillä pyynnöillään.

Vilpitön rukous toisen puolesta on sinänsä osoitus rukoilijan pyyteettömästä halusta auttaa ja sympatiasta toista kohtaan, mikä on hyvä asia, mutta oikeasti, miksi Kaiken ymmärtävää ja kaiken tietävää ei voisi saavuttaa jatkuvasti ajatuksillaan? Miksi ne ajatukset pitää pukea rukouksen muotoon?

En ymmärrä. Selventäkää asiaa, kiitos.

Vierailija
Shadow
"Armaksella" taitaa olla vain normaalia kieroutuneempi huumorintaju, luulisin

Nimikin on repäisty suoraan jostain 1500-luvun almanakasta !

liekkö itse bushman?

Uusimmat

Suosituimmat