Erikoiset Unet

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

kertokaa tänne unistanne.
minä yritän tulkita niitä parhaani mukaan teille tai siiten joku muu.
ei nyt tule yhtään omaa unta mieleen, mutta varmasti vielä tulee.

Sivut

Kommentit (24)

Vierailija

Samuraimiekat ovat olleet unissani viime aikoina jokseenkin yleisiä, olen niillä taistellutkin. Meinaako se jotain kenties?

Vierailija

Unessa löydän talostani aina uusia huoneita,käytäviä kerroksia,mitä meinaa,jotain suurta muutosta elämäänikö

Vierailija

On kolme usein toistuvaa unta.
1. Nousen vuoren laelle ja ajattelen, että nyt on huippu saavutettu.
2. Kolme vuotta sitten kuollut isäni nykäisee hihastani ja iloisesti naureskellen muistuttaa jostain tärkeästä asiasta. Esim. sukulaisten syntymäpäivistä.
3. Opiskeluaikojen hyvä ystävä on tehnyt tohtorinväitöskirjan(vaikka on jo eläkkeellä, eikä moista varmasti suunnittelekaan) ja pyytää mukaansa.
Että analyysejä oottelen...

Vierailija
HUMAN
Unessa löydän talostani aina uusia huoneita,käytäviä kerroksia,mitä meinaa,jotain suurta muutosta elämäänikö

elmäsi muuttuu kertaheitolla, se menee monimutkaisemmaksi. löydät uusia asioita ja neliöitä.
saattaa jopa ennakoida lottopottia.
kuvakkeestasi päätelle npidät kylpemisestä.
eli ratkaisu on päivänselvä.
sinä etsit kylpyhuonetta talostasi sitä löytämättä.

taisi olla painajainen.

Vierailija
cosini
2. Kolme vuotta sitten kuollut isäni nykäisee hihastani ja iloisesti naureskellen muistuttaa jostain tärkeästä asiasta. Esim. sukulaisten syntymäpäivistä.
3. Opiskeluaikojen hyvä ystävä on tehnyt tohtorinväitöskirjan(vaikka on jo eläkkeellä, eikä moista varmasti suunnittelekaan) ja pyytää mukaansa.

Tuolla allekirjoituksella odottelusta voi tulla aika pitkä

Vierailija
cosini

tämä musiikkivideo saattaa valaista asiaa> http://www.youtube.com/watch?v=9pkLDEEs20U

olet ollut pettymys isällesi elämässä, ja nyt sinun pitää tehdä edes mennyt isäsi onnelliseksi tekemällä jotain suurta, kuten vuorenhupulle nousu.
ystäväsi rohkaisee sinua taas tekeäämn jotain suurta, kuten väitöskirjaa.

Vierailija

Näen painajaisia tiede.fi palstasta. Niissä unissa toistuu usein seuraavanlaiset elementit

1) Asiallinen tieteellinen keskustelu
2) Aito kiinnostus asioita kohtaan
jne

Herään yleensä yöllä hikoillen omaan huutooni kyseisen unen jälkeen. Vaikka selvästi tiedän että sen on pakko olla unta, nimittäin asiallinen keskustelu tiedepalstalla on aika surrealistinen asia. Mitä tehdä?

Vierailija

Sigmundille eräs tapaus lapsuudesta joka on tapahtunut ihan valveilla mutta siihen liittyy uni joka seuraa perässä:

Tositapahtuma:
Kävelin isoäitini kanssa viljapellolle, alas loivaa ruohoista rinnettä ohi suuren hopeapajun ja ohi viljaportin.
Viljapellolla otin kädellä kiinni vehnänkorresta ja puristin käden nyrkkiin, vedin käden nyrkissä ylös kortta pitkin kunnes sattui käteen. Jotain meni etusormen ja peukalon välistä ihon läpi. En välittänyt tästä vaan käveltiin takaisin tupaan. Seuraavana päivänä käsi oli sen verran tulehtunut että piti mennä sairaalaan katsomaan mitä oli mennyt ihosta läpi. Muistini mukaan se oli jyvä tai osa venhän jyvää. Muistona siitä kädessäni näkyy arpi tikeistä.

Uni joka on jälkeenpäin nähty (2-3 kertaa):
Kävelen isoäitini kanssa viljapellolle, alas loivaa ruohoista rinnettä ohi suuren hopepajun. Pysähdymme viljaportin luokse. Pellon päällä näkyy suuri pyöreä ja kirkas pallo. Seuraavaksi olen huoneessa jossa on 3-4 henkilöä tumman vihreisiin kokohaalareihin pukeutuneena ja vihreät hengityssuojaimet kasvoilla. Ne pitävät minusta kiinni niin, että olen vaaka-asennossa ilmassa niiden kannatettavana. Yksi pitää kättäni pyöreällä pöydällä joka näyttää vihreältä+harmaalta. Pöydän päällä on pyöreä jonkunlainen ompelukoneen näköinen härveli jonka ympäri minua pyöritetään. Tämän jälkeen kävellään isoäidin kanssa ylös loivaa ruohoista rinnettä ja selän taakse jää viljaportti ja hopeakoivu.

Vierailija

N.E.R.O.:lle kiitos asiallisesta vastauksesta.
Raivomielen unet vois etsiskellä jotain muuta.
NERO:lle(pisteitten kans), en ole ollut pettymys isälleni, päinvastoin,hän oli kaikista vanhemmistani ainoa, joka oli minusta ylpeä ja myös sanoi sen. Ja näytti sen jokapäiväisessä elämässä. Jo kauan ennen kuolemaansa.

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Minä näen usein unta tornadoista. Joskus enemmän, välillä harvemmin, mutta kuitenkin. Tiedän jo että pidän tornadoista, ne kiehtovat minua mutta jos keksit jotain muutakin niin antaa palaa. Se on muuten niin että aina kun näen niissä tornadon, aluksi luulen joka kerta sen olevan totta, siis ihan typerän sokeasti, vaikka niin sata miljoonaa kertaa olen nähnyt ja aina ennenkin ollut unta. Joka kerta vain totean: "haa, nyt minä ihan oikeasti ekan kerran todella NÄEN tornadon! mahtavaa! ennen on aina ollut unta mutta nyt kerrankin oikeasti!" tyhmää..

Tosin yhdessä vaiheessa päätin vakaasti että jos vielä kerrankin näen tornadon livenä niin se on unta ja piste. Sitten taisin nähdä vieläkin unta tornadosta enkä tajunnut, en ole varma. Mutta sitten yhdessä unessa näin tornadon, ja lopulta, kun se oli haihtunut jo melkein, minä OIVALSIN! Siis lopultakin koin ahaa-elämyksen: "tämä taitaa olla unta... voisiko..."
Niin että siitä tuli sitten parin sekunnin lucid joka päättyi unen haihtumiseen, kun innostuin liikaa... sen jälkeen taidan olla pari lucidia saavuttanut tornadoilla...

くそっ!

Vierailija
cosini
N.E.R.O.:lle kiitos asiallisesta vastauksesta.
Raivomielen unet vois etsiskellä jotain muuta.
NERO:lle(pisteitten kans), en ole ollut pettymys isälleni, päinvastoin,hän oli kaikista vanhemmistani ainoa, joka oli minusta ylpeä ja myös sanoi sen. Ja näytti sen jokapäiväisessä elämässä. Jo kauan ennen kuolemaansa.

Kaikista vanhemmistasi? Kuinka monta sinulla niitä oikein on?

Vaihtoehtoinen tulkinta 2. unesta: juuri siksi, että isäsi on ollut se henkilö, joka on ollut sinusta ylpeä, hänen kehotuksensa joidenkin asioiden tekemiseen, hänen kannustuksensa ja hänen ilonsa sinun puolestasi, merkitsevät sinulle paljon ja ovat jotakin mitä selvästi kaipaat. Koet ehkä suurempaa velvoitetta toimia niin, että hän on sinusta ylpeä, koska hän on sitä ollut. Nyt elämästäsi ehkä puuttuu sellainen (suhteessa itseesi autoritäärinen) henkilö ja korvaat puutetta näkemällä unta hänestä, iloisena, muistuttamassa tehtävistä asioista.

Nythän sinua lähestytään kehotuksista huolimatta

Vierailija

Yhteen aikaan luin Alibeja ihan simona ja johan jo unissanikin vietettiin melkoisia
verikarkeloita, moottorisahat heiluivat, päitä tippui jne.

Unissani saatan toteuttaa myös pimeääpuoltani, varastaa, aiheuttaa yleistä pahennusta
ym... Tuli vaan mieleen, että olenko "paha" henkilö, koska Jeesuskin sanoi,
että syntiä ovat jo pelkästään pahat ajatukset ?

Viimeisin uni jonka näin, oli sellainen, että näin vain ja ainoastaan salamointia
ja taustalta kuului jumalaton jumputus!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat