Yrittämisen Tuhkimotarina

Seuraa 
Viestejä1517
Liittynyt13.12.2006

Susanna Penttilä (nimi tekaistu) on ollut yrittäjä varsin nuoresta lähtien.
(yrittäminen on aina ollut intohimo).
Miksi tiukka bisnesnainen sitten päättää esiintyä Eevan asussa lehden sivuilla?
– Pidin sitä niin suurena kunniana, että en olisi edes kuvitellut kieltäytyväni kuvauksista. Varsinkin, kun tilaisuus vielä koitti näinkin yllättävällä tavalla kuin omalla kohdallani, Susanna kertoo. (uudesta yrittämisestään).
Tieto Susannan kuvauksista nousi välittömästi iltapäivälehtien (talouselämän julkaisuja) otsikoihin ja Susanna Penttilä oli hetkessä tunnettu nimi Suomen jokaisessa kolkassa. (yrittäjyys tuo mainetta ja kunniaa).
Miten julkisuus on vaikuttanut yrityksesi menestykseen?
– On se jossain määrin vaikuttanut. Voin sanoa, että olen menettänyt joitakin asiakkaita, jotka eivät ehkä ole ymmärtäneet Playboyn (tunnettu talouselämää ruotiva julkaisu) nauttimaa arvostusta. Mutta toisaalta, olen varmasti saanut tilalle uusia (yrittämiseen suopeasti suhtautuvia) asiakkaita enemmän kuin olen menettänyt. Näyttäisi siltä, että vaikutus ainakin Férrerin (nimi tekaistu) osalta tulee olemaan positiivinen, Suski miettii.
- Kuvauksista syntynyt julkisuus (etenkin yritysmaailmassa) on tuonut runsaasti myös uusia työmahdollisuuksia. Olen kiertänyt juontamassa useita erilaisia tilaisuuksia ympäri Suomen. (yrittäjän unelma). Näillä juontokeikoilla olen saanut yleisöltä pelkästään hyvää palautetta. (sulla on upeet tissit!!!)
Entäpä muuten, onko julkisuus muilta osin ollut positiivinen vai negatiivinen kokemus? (silikoniepäilyt?)
– Aluksi julkisuus pelotti. Mutta media on kohdellut minua hyvin, ja tällä hetkellä viihdyn julkisuudessa. Yritän kuitenkin pitää huolta siitä kuvasta (http://www.seiska.fi/arkisto/julkkiskuvat/_a24952/susanna+penttila/?p=3), minkä itsestäni annan, enkä siksi suostu esiintymään missä tahansa medioissa. (vain arvostetuimmissa asialehdissä). Varsinkin tiettyjen (ns. sensaatiolehtien) lehtien suhteen olen ollut varsin varovainen ja kieltäytynyt antamasta niihin haastatteluita, Susanna lisää.
Internetin aikakaudella lehdet eivät ole ainoa paikka, jossa julkkisten elämää ruoditaan. Useilta nettifoorumeilta (ei kuitenkaan ns. arvostetuilta) löytyy runsaasti keskustelua Playboy-Suskista, ja lähellekään kaikki kommentit eivät ole kovin imartelevia. (yrittäjävihamieliset tahot).
Luetko itse näitä keskusteluita, ja miten ne vaikuttavat sinuun?
– Suoraan sanoen en ole lukenut, enkä aio lukea. (luen vain asiallisia keskustelupalstoja, kuten esim. tiede.fi/keskustelut). Nimettömänä ja perisuomalaisen kateuden ajamana on helppo kirjoittaa ihmisistä mitä tahansa törkyä. Tuskinpa siellä kenestäkään kirjoitetaan mitään hyvää. En edes ymmärrä, miten joillakin ihmisillä on aikaa haaskattavana niin turhaan puuhaan kuin toisten arvosteluun jollakin keskustelupalstalla, Susanna tuumaa. (tiede.fi/keskustelut sentään ymmärtää yrittäjää).

An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur.
(Axel Oxenstierna)

Kommentit (1)

Uusimmat

Suosituimmat