kannattaako yrittää olla älykkäämpi ku onkaan ?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

tervehdy..s

olen tätä palstaa selatessani tullut siihen
johtopäätökseen että...

ihmiset eivät hyväksy olevansa keskinkertaisia...
miksi ?
mitä järkeä on leikkiä olevansa alan "asiantuntia"
kun oikea asiantuntia teilaa 10 sekunnissa sinut...

minä olen huomannut oikeiden "nerojen"
elämän hyvin epäkadehdittavaksi...
ahdistusta.. voimattomuuta... epätoivoa... yms..
sitäkö kaikki haluaa.. omituista...

sama kyllä pätee luovuuteen...
" kaikki ihmiset on luovia "

just..

mitä taas luovuudella tarkoitetaan...
lohdutetaan normi kansalaista sillä
että kun on tyhmä niin on "edes" luova...
*nauraa*
luovuus on kirous...
niinkuin on nerouskin...

olkaamme tavalliset ihmiset tyytyväisiä tavallisuudestamme...

nim: humaaniVegaani... *U*
( jee muistin hymiön.. 2 merkitystä vielä...
olenko nyt nero vai luova..? )

Sivut

Kommentit (47)

Vierailija

Noin 100% palstan kirjoittajista pitää itseään Jumalan lahjana ihmiskunnalle.

Siksi näitä äänestyksiäkin "Kuka on foorumin älykkäin kirjoittaja"
löytyy palstalta pilvin pimein.

Vierailija

Itse olen keskivertoa älykkäämpi 140+, mutta olen huomannut elämän olevan paljon helpompaa jos "esittää" tyhmää. Tietysti sekin että esittää tyhmää saattaa olla jokin tyhmyyden muoto, mutta mitä pienistä.

Oletan että tarkoitat älyllä matemaattista älyä jota esim. älykkyystestissä testataan. Tämä niin kutsuttu matemaattinen ajattelu tapahtuu oikeassa aivolohkossa(en ole ihan varma) ja luova ajattelu siinä toisessa. Täten kun ihminen käyttää vasenta aivolohkoaan enemmän kuin oikeaa kehittyy hänestä luova. Miksi sitten sanotaan että kaikki olisivat luovia, koska yleensä ihmiset, käsitykseni mukaan, käyttävät mieluummin vasenta aivolohkoaan esim. puhuessaan ja kirjoittaessaan jolloin luovuus kehittyy verrattaen helpommin kuin matemaattinen äly.
Näin minä sitä olen itselleni perustellut. Saa korjata jos olen väärässä, mikä on hyvin todennäköistä koska en ole pahemmin perehtynyt tähän älykkyyteen ja muuhun siihen liittyvään.

Vierailija
Vakaa
Noin 100% palstan kirjoittajista pitää itseään Jumalan lahjana ihmiskunnalle.

Ainoastaan jumalaan uskovat.

Vierailija

älykkäiden ja luovien ihmisten elämän
kadehteminen on yhtä tyhmää kuin
julkkiksien kadehtiminen...

kadehditaan jotain mistä ei ees tiedetä...

fiksua ?

ei mielestäni...

Vierailija

Fakta on se, että tyhmät ovat aina sylkykuppeja, vai miksi luulette
eliitin olleen muinoin kiinnostunut rodunjalostuksesta (ihmisten of course) ?

Vierailija
kotatsu
Itse olen keskivertoa älykkäämpi 140+, mutta olen huomannut elämän olevan paljon helpompaa jos "esittää" tyhmää.

totta... olen huomannut saman..
sillä erotuksella ettei minun tarvitse leikkiä tyhmää..
*yrittää nauraa itselleen*

kotatsu
Täten kun ihminen käyttää vasenta aivolohkoaan enemmän kuin oikeaa kehittyy hänestä luova. Miksi sitten sanotaan että kaikki olisivat luovia, koska yleensä ihmiset, käsitykseni mukaan, käyttävät mieluummin vasenta aivolohkoaan esim. puhuessaan ja kirjoittaessaan jolloin luovuus kehittyy verrattaen helpommin kuin matemaattinen äly..

näin... miksi sitten et älykäänä ihmisenä
tee "taidetta" ja tienaa "helposti" miljoonia ?

kuinka paljon luovuutta tarvitsee kaupassa käyntiin...
paljon... jos on vähän rahaa...
mutta myöskin tarvitsee sitä matemaattista kykyä... vai ?

mielestäni juuri tämä ajatus malli mitä esitit
kasvattaa ihmisistä urpoja... ja katoaa viimeinen itsekritiikki...

taidetta voi luoda jokainen.. kyllä...
mutta samaa voi sanoa matematiikasta...

minäkin voin helposti tehdä matemaattisen ongelman...
eikö ?

1+2 = mitä ?
tuntuu typerältä muka ongelmalta...

sama pätee taiteeseen...
kuka tahansa voi sitä tehdä...
asia on erikseen onko se hyvää...
ja mikä on hyvää...

tiede ja taide...

kysymyksille etsitään vastauksia...

Vierailija

Itse en sano olevani luova. Mä vaan osaan piirtää ja maalata ja muotoilla hyvin ja keksin aina ne sykähdyttävimmät tarinat. Itse asiassa päinvastoin nuo töhertelyt toimii parhaana terapiana masennusta ja ahdistusta kohtaan. Tykkään olla keskinkertainen tai jopa hiukan hunompi niin ei tarvitse jaksaa todistella kellekkää mitään ja saa lasikotella.Se että osaan viehättää ihmisiä tarinankerronnalla johtuu paljosta lukemisesta, sillä tekstissä olevat virheet kielii kai tyhmyydestä.Eli jos olen väärässä jossain niin minulle ei tarvitse antaa kritiikkiä. Kiitos.Olen tyhmä.

Vierailija

Rascal88...

hetken luulin että minulla on multipersoona...
mutta sitten tajusin...
on se joku muu... siis sinä...

toivottavasti...

MD:lä on kuitenkin niin kiire
ettei se ehtis mun psyykettä nyt ruveta
peukaloimaan...

*ihmeissään*

Vierailija

Kohtuullisen keskiverto kaikessa pärjää paremmin kuin huippunero jossakin spesiaalialalla. Toisaalta näitä huippuja on vähän tai heitä ei ole ope koskaan ymmärtänyt, koulu ei ole jaksanut kiinnostaa. Silloin tämä nero on toteuttanut itseään toisin. On kiva suunnitella keikkoja, jos saa ne muut ääliöt ymmärtämään. Yleensä eivät he ymmärrä ja lopuksi nero istuu tuomiota ja käyttää tajunnan laajentajia.

Onneksi näin hullusti käy vain harvemmin. Toivon mukaan. Voihan Toivo olla väärässäkin. Uskokaan ei auta. Onnia aina tarvitaan.

Supertylsää jaarittelua.........

Vierailija
useri
olen tätä palstaa selatessani tullut siihen
johtopäätökseen että...

ihmiset eivät hyväksy olevansa keskinkertaisia...
miksi ?
mitä järkeä on leikkiä olevansa alan "asiantuntia"
kun oikea asiantuntia teilaa 10 sekunnissa sinut...

Jokainen on se mikä on. Sinäkin Kukaan vain ei ole halunnut ehkä vielä laittaa sinua johonkin pussiin/kategoriaan.

Vierailija
useri
kotatsu
Täten kun ihminen käyttää vasenta aivolohkoaan enemmän kuin oikeaa kehittyy hänestä luova. Miksi sitten sanotaan että kaikki olisivat luovia, koska yleensä ihmiset, käsitykseni mukaan, käyttävät mieluummin vasenta aivolohkoaan esim. puhuessaan ja kirjoittaessaan jolloin luovuus kehittyy verrattaen helpommin kuin matemaattinen äly..

näin... miksi sitten et älykäänä ihmisenä
tee "taidetta" ja tienaa "helposti" miljoonia ?

Myönnän, esitin asian yksioikoisesti, mutta mielestäni se on näinkin yksioikoinen. Jos väittelee paljon oppii väittelemään, mutta harjoittelullakin on rajansa. Kaikkea ei voi harjoittelemalla viedä edes lähelle täydellisyyttä. Kun henkilö on harjoittelemalla päässyt tarpeeksi pitkälle, tulevat lahjakkuudet avuksi ja vievät ihmistä eteenpäin.

Vierailija

Minun älykkyysosamääräni pitäisi muka olla lähemmäs 155. Silti olen elämäni aikana tehnyt vaikka minkälaisia virheitä varsinkin muita ihmisiä kohtaan. Koulussa olin ujo. Teini-iässä kaikkien muidenkin yhtä älykkäiden tavoin haukuin äitini huoraksi ja isäni homoksi. Työelämässä en ole missään tehtävässä ollut seppä syntyessäni, vaan ihan samalta viivalta olen saanut aloittaa muiden kanssa. Pidän käsillä tehtävästä käytännön työstä, en tyhjän panttina officessa istumisesta.

Voidaan siis järkevästi kysyä, mitä tällaisesta älykkyydestä on ollut hyötyä, muuta kuin muodollisista opinnoista saadut kiitettävät paperit (sinänsä tietysti loistava meriitti). Minä ainakin pidän sitä samantekevänä; asenne, uskallus ja terve järki ratkaisevat.

DedMoroz
Seuraa 
Viestejä18367
Liittynyt16.3.2005

Kyllä mun mielestä aina kannattaa yrittää olla fiksumpi kun mitä on. Miten sitä muuten mitään oppis.

I usually give people more chances than they deserve but once I'm done, I'm done.

salai
Seuraa 
Viestejä7265
Liittynyt17.3.2005

Samaa mieltä kuin DM.

Kyllä täälläkin keskustellessa (enemmänkin kuin jossain muualla) joutuu ponnistelemaan osoittaakseen edes itselleen ymmärtävänsä syitä ja seuraussuhteita, ja jopa pystyvänsä tuomaan niitä esille.

Samanlaista touhua se on urheilijan harjoittelukin; jollei nosta rimaa ei tulokset parane.

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat