Lidlin Saskia kivennäisvesi vastaan kraanavesi

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Mitä tietoa teillä on kivennäisvesistä ja niiden terveysvaikutuksista? Lähinnä Lidlin edullinen Saskia -kivennäisvesi kiinnostaa. Eli onko Saskiassa liikaa natriumia tai muita haitallisisa aineita? Kivennäisvedet ovat ainakin todella kevyitä melkein 0-kalorisia. En tiedä onko hiilihaposta jotain haittaa ja kuinka paljon Saskia sisältää suolaa eli natriumia ja muita kenties haitallisia aineita? Olen tässä Saskia kivennäisvedellä melkein korvannut kraanaveden jo jonkin aikaa lähinnä maun takia.

Kommentit (12)

Vierailija

On hyvin epätodennäköistä että monikansallinen kauppaketju alkaisi huonoa kraanavettä kauppaamaan. Kärytessä loppuisi muidenkin juomien kauppa.
Jos et ole huonoa vettä juonut niin kokeile. Se ei maistu hyvältä. Kirkas hyvänmakuinen vesi, oli se miten tuotettua tahansa, on hyvää myös koostumukseltaan. Saat natriumia pääosin ruuastasi, joten vettä ei kannata syyttää. Maistaisit sen.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26870
Liittynyt16.3.2005
kysynvaan
Mitä tietoa teillä on kivennäisvesistä ja niiden terveysvaikutuksista?

Suhteellisen vähäsen tietoa. Ei niillä juuri pitäisi olla terveysvaikutuksia, mikäli kyseessä ei ole joku selväsi pilaantunut tuote.

Lähinnä Lidlin edullinen Saskia -kivennäisvesi kiinnostaa. Eli onko Saskiassa liikaa natriumia tai muita haitallisisa aineita?

Katso tuoteselosteesta. Verenpaineongelmaisten kannattavee välttää natriumpitoisia kivennäisvesiä.

Kivennäisvedet ovat ainakin todella kevyitä melkein 0-kalorisia. En tiedä onko hiilihaposta jotain haittaa ja kuinka paljon Saskia sisältää suolaa eli natriumia ja muita kenties haitallisia aineita?

Hiilihappo on hapanta mikä on haitallista hampaille. Tuskin noissa vesissä mitään vaarallisia aineita on.

Yleisesti kai vesijohtovesi on ainakin isoissa kaupungeissa niin biologisesti kuin muutenkin laadukkaampaa kuin mikään pullotettu kivennäsivesi. Käytännössä niillä ei ole eroja, ellei sitten juo yltiöpäisiä määriä natriumpitoista vissyä ja ole taipuvainen korkeaan verenpaineeseen.

Olen tässä Saskia kivennäisvedellä melkein korvannut kraanaveden jo jonkin aikaa lähinnä maun takia.

Katso nyt se natrium ja vertaa sitä ruokien määriin. Se on ongelma jos joku on.

salai
Seuraa 
Viestejä7264
Liittynyt17.3.2005

Itse olen juonut viime aikoina paljonkin Saskia Quellea, tarjouksissa maksanut 2€/ 9L.

Pullossa ilmoitetaan: kationipitoisuus Na+ 13.2 mg/L

Jos tuota vertaa tietoon Kansanterveyslaitoksen sivulta Fineli : Kivennäisvesi vähänatriuminen, jossa vähänatriuminen kivennäisvesi sisältää 3.4 mg/100 g ja vesijohtovesi 1 mg/100 g, voidaan päätellä Quellen olevan tältä osin vesijohtoveden luokkaa.

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

Vierailija

Se on tuo natrium niin helppo nakki, ettei ne siihen kompastele. Riippuu tietysti vesilähteestä, mutta senhän voi valita.

Vierailija
kysynvaan
Mitä tietoa teillä on kivennäisvesistä ja niiden terveysvaikutuksista? Lähinnä Lidlin edullinen Saskia -kivennäisvesi kiinnostaa. Eli onko Saskiassa liikaa natriumia tai muita haitallisisa aineita? Kivennäisvedet ovat ainakin todella kevyitä melkein 0-kalorisia. En tiedä onko hiilihaposta jotain haittaa ja kuinka paljon Saskia sisältää suolaa eli natriumia ja muita kenties haitallisia aineita? Olen tässä Saskia kivennäisvedellä melkein korvannut kraanaveden jo jonkin aikaa lähinnä maun takia.

Jaa no jos otetaan kaksi tyyppiä joista toinen juo kraanavettä ja toinen vaikka tuota Saskiaa, niin ensimmäiseksi kuolla kupsahtaa kraanaveden juoja. Turha sitä Natriumia on pelätä.

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005
HoHum

Jaa no jos otetaan kaksi tyyppiä joista toinen juo kraanavettä ja toinen vaikka tuota Saskiaa, niin ensimmäiseksi kuolla kupsahtaa kraanaveden juoja. Turha sitä Natriumia on pelätä.

Mihinköhän sitä sitten kuolee?

Itse olen havainnut, että eri paikkakunnilla on oleellisia eroja veden laadussa. Kauheinta vettä olen saanut Helsingissä ja Raumalla. Täällä Lahdessa on erinomaista vettä.

Vierailija

Niinhän se vain coca cola companykin myy suodatettua kraanavettä pullossa tuolla rapakon takana, bushmannin ihmemaassa.

Vierailija

Hyvää vettä olen sitä kyllä juonut, vaikka olenkin maan parhaiden vesien äärellä elävä, Täällä lisätään veteen kai vain soodaa, kalium, jotain sinnepäin, on varmaan parempaa kuin monilla paikkakunnilla suomessa.

Voit siis huoletta lisätä sitä vodkaan, tai viskiin.

Vierailija
Volitans

Mihinköhän sitä sitten kuolee?

Water intoxication

Water intoxication (also known as hyperhydration or water poisoning) is a potentially fatal disturbance in brain function that results when the normal balance of electrolytes in the body is pushed outside of safe limits by a very rapid intake of water.

Täällähän oli ketjukin tuosta viimeisimmästä tapauksesta, jossa joku päätti päivänsä vettä juomalla.

Joi liikaa vettä,henki pois

Vierailija

Jos sinulla on kaupungin tai kunnan vesi, niin ainakin maun ymmärrän. Itselläni on 72 metriä syvä porakaivo joten vesi on todella hyvää. Viime vuoden lopulla tehty arvojen mittauskin näytti hyvää. Ei mitään haitallista. Itselläni ei siis syytä hyvää vettä korvata. Tosin kesäisin tuo kivennäisvesi on kyllä loistava janojuoma ja kyllä Saskia päihittää kotimaiset varsinkin edullisella hinnallaan eikä maussakaan mittää vikkaa.
Itselläni menee kivennäisvettä noin arviosta 70-100litraa/vuosi.

Uusimmat

Suosituimmat