Erotomania

Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005

Oletteko mahdollisesti joskus saaneet kärsiä erotomaniasta?

Itse olin joskus muutamia vuosia täysin vakuuttunut, että Nylon Beatin Erin oli, ellei rakastunut, niin ainakin syvästi ihastunut ja kiinnostunut musta.
Tunne johtui siitä, että kerran sain mahdollisuuden hauskuuttaa häntä nimmaria hakiessani ja samana iltana näin hänet vielä ravintolassa, jossa hän tunnisti minut ja hymyili. Olin toki aina ollut häneen hieman kaukaa pihkassa -en muuten olisi krapula-aamuna lähtenyt häntä varta vasten katsomaan.
Nyttemmin tunne (ehkä myös hänen?) on laantunut ja olen arvellut sen olleen vain yksinäisen nuoren miehen keino saada edes jotain positiivista ajateltavaa nukkumaan mennessä...
Mistään vakavasta harhasta ei siis ollut kyse. En vaaninut häntä, enkä lähetellyt edes postia.

Mistä tietää, että touhu alkaa saamaan sairaalloisia piirteitä?
Mitä pitää tehdä?
Minkä ikäisenä?
Kenelle?

Kommentit (12)

Sepi
Seuraa 
Viestejä3262
Liittynyt16.3.2005

Uusi merkitys erotomanialle. Olen oppinut tuntemaan sen sairaalloisen vahvana sukupuoliviettinä. Wikipedian tynkäartikkelissa kylläkin termi määritellään avaajan käyttämin tavoin.

Vierailija
CE-hyväksytty
Oletteko mahdollisesti joskus saaneet kärsiä erotomaniasta?

Itse olin joskus muutamia vuosia täysin vakuuttunut, että Nylon Beatin Erin oli, ellei rakastunut, niin ainakin syvästi ihastunut ja kiinnostunut musta.
Tunne johtui siitä, että kerran sain mahdollisuuden hauskuuttaa häntä nimmaria hakiessani ja samana iltana näin hänet vielä ravintolassa, jossa hän tunnisti minut ja hymyili. Olin toki aina ollut häneen hieman kaukaa pihkassa -en muuten olisi krapula-aamuna lähtenyt häntä varta vasten katsomaan.
Nyttemmin tunne (ehkä myös hänen?) on laantunut ja olen arvellut sen olleen vain yksinäisen nuoren miehen keino saada edes jotain positiivista ajateltavaa nukkumaan mennessä...

Minä taas uskon että Erin oli oikeastikkin kiinnostunut sinusta! Ihminen yleensä vaistoaa nämä asiat oikein.

Joten sen sijaan että vain runkkailisit peiton alla niin ota Eriniin yhteyttä! Soita hänelle! Ota selvää missä Erin asuu ja törmää häneen "sattumalta".

Uskompa vain että tulevaisuudessa Seiska tulee tarjoamaan parhaat juorut tästäkin suhteesta!

Vierailija

Saanks mä?
Minulle sattui eräillä messuilla että esiintyvä vaatemalli selvästi seurasi minua katseellaan kun kuljin lavan editse. Kaunis tyttö. Mietin yhä joskus että oliko se kiinnostusta vai pelkkä esitys?

Toisaalta johonkin naiseen on ollut katseita, moikkia, juttelua ja syliä, eikä siitä kehkeytynyt muuta kuin vuosien kaipaus. Niin joo, hän myhäilee jännittyneenä ja vältellen, kun kaupungilla näen hänet perheineen. Ei tule juttelemaan.

Kannattaa yrittää. Jää ehkä varmempi olo. Naiset ovat arvoitus.

Vierailija

1.Mistä tietää, että touhu alkaa saamaan sairaalloisia piirteitä?
2.Mitä pitää tehdä?
3.Minkä ikäisenä?
4.Kenelle?

Ai, oikein tieteellisestikö.
1. Jos elämäsi häiriintyy omasta ja mahdollisesti muiden mielestä hetkellistä häiriötä merkittävämmin. Erotiikka on samanarvoinen pakkomielle muiden samankaltaisten kanssa.
Vakavuusaste vaihtelee lievästä erittäin vakavaan. Jos et syö, nuku, ahdistut ja sosiaaliset- ja työvelvollisuutesi kärsivät, on vakavavuusaste korkea.

2. Koeta analysoida mitä teet ja mikä siinä on haitallista. Koeta itse tai muiden tuella muuttaa käyttäytymistäsi tyydyttävämmäksi. Ulkoapäin asiat näkyvät joskus selvemmin. Koet ulkoisen kontrollinen ehkä kiusallisena ja uhkaavanakin. Riippuvuuksien hoidosta löytyy yleisohjeita netistä.

3. Iällä ei ole merkitystä paitsi holhoojasuhteissa ja lakisääteisissä rajoissa ja tietysti tapakulttuurisesti katsoen, jos ikäkaudet koetaan merkittävänä asiana.

4. Kenelle mitä?

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005
tietää
Saanks mä?
Minulle sattui eräillä messuilla että esiintyvä vaatemalli selvästi seurasi minua katseellaan kun kuljin lavan editse. Kaunis tyttö. Mietin yhä joskus että oliko se kiinnostusta vai pelkkä esitys?

Sulla oli sepalus auki, oksennus rinnuksilla ja metri vessapaperia roikkui kengänpohjasta.

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005

Tietäälle:

Ja muille myös

Kolmos kohtaan tarkennus.

On ilmeisesti hyväksyttävää, että lapsella, tai teini-ikäisellä on ajatuksia. Mutta entä jos ollaankin viiskymppisiä? Eikö touhu ole silloin hieman sairaampaa?

Nelos kohtaan tarkennus.

Hänelle. Rakkauteni objektille.
Mitä saatan tehdä ennenkuin rikosilmoitus lähtee?

Niiin kuin kerroin, olen päässyt nuoruuteni rakkaudesta yli. Mutta. Yleisohjeet eivät aina päde. Siksi halusin teidän mielipiteenne asiaan. Terapiassa olen käynyt jo aikoja, mutta ei tämä asia ole tullut puheeksi. Sen verran mitätön se kuitenkin on.

Halusin vain niinkusta ylipäätään tiedustella, etä onko muilla kokemuksia. Ja. Myös niiti zykolokisia arvioita kaipaan. En niinkään itselleni, vaan yleisestai ilmiöstä.

Sattuu vaan kiinnostamaan...

Vierailija

Voipi olla provo, mutta otan riskin ja vastaan tosissani.

Fanittaminen on ihan terve ilmiö, ns. stalkkaaminen ei.

Minä leikkaan lehdestä milloin Jukka Kemppisen, milloin Esko Valtaojan kuvia ja haaveilen joskus tapaavani John Irvngin. Onpahan Papalla naureskelemista.

Mutta jos rupean postaamaan tähtitieteen laitoksen edessä tai lähettelemään joka päivä tusinan ruusuja Kirkkonummelle, niin silloin on syytä vaihtaa lääkitystä.

Eli: ajatella ja haaveilla saa ihan mitä tykkää, mutta ajatusten siirtäminen toiminnaksi on syytä kierrättää järkielimen kautta.

Vierailija
Abdul Az

Minä taas uskon että Erin oli oikeastikkin kiinnostunut sinusta! Ihminen yleensä vaistoaa nämä asiat oikein.

Tämä voi pitää paikkansa, tai sitten ei....
Omista kokemuksista yksi esimerkki. Opiskeluaikana olin jostain syystä kiinnittänyt huomioni yhteen tyttöön, jota en tuntenut, olin vain pari sanaa vaihtanut hänen kanssaan jossain luennoilla tms, mutta silti jokin hänessä tuntui kiinnostavalta. Kuitenkaan mitään erityistä huomiota en häneen kiinnittänyt. Sitten kerran tapasin hänet joissain bileissä, ja miten kävikään, yllättäen muutaman tunnin tuntemisen jälkeen hän tunnusti, että on ollut jo jonkun aikaa ihastunut minuun ja siitä alkoikin alkoikin mukava ihmissuhde (en paljasta enempää). Tässä tapauksessa vaisto osui kohdalleen.

Muitakin samalaisia tapauksia on, mutta on myös päinvastaisia. Vaistokin voi pettää, tai sitten on kyse jostain muusta syystä.

Uusimmat

Suosituimmat