Keskustelun sävy.

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Korjatkaa jos olen väärässä.

Jotenkin tuntuu siltä, että lähipäivinä keskustelun sävy palstalla on muuttunut leppeämmäksi.

Vähemmän on toraa ja kinaa. Enemmän rakentavaa ja rupattelua.

Onko tää vaan oma harhakuvitelma, kun en oo muutamaan päivään mitään "vaseliinijuttuja" kirjotellu?

Jotkut agressiivisen linjan kirjoittajistakin ovat loiventaneet.

No, eiköhän tilanne palaudu normaaliksi kun Perjantai ilta koittaa.
Mitähän rasvasta heittäis?

Sivut

Kommentit (73)

Vierailija
markent
Olen Maukan kanssa samaa mieltä.
Ehkä me opimme hyväksymään toisemme, vaikka olemme asioista eri mieltä.

Totta. Foorumista on puuttunut se paljon puhuttu/kirjoitettu suvaitsevaisuus. Siitä on jauhettu, mutta sitä ei ole paljoakaan näkynyt. Olisi todellakin loistaavaa jos suvaitsevaisuus palstalaisten keskuudessa nousisi korkeampaan tasoon. Noo, aina voi toivossa elää.....

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005
Ayla
markent

Totta. Foorumista on puuttunut se paljon puhuttu/kirjoitettu suvaitsevaisuus. Siitä on jauhettu, mutta sitä ei ole paljoakaan näkynyt. Olisi todellakin loistaavaa jos suvaitsevaisuus palstalaisten keskuudessa nousisi korkeampaan tasoon. Noo, aina voi toivossa elää.....

Suvaitsevaisuus on synonyymi välinpitämättömyydelle. Ei pidä olla suvaitsevainen. Pitää olla ajatteleva ja huomioonottava.

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

Vierailija
Aweb
Ayla
markent

Suvaitsevaisuus on synonyymi välinpitämättömyydelle. Ei pidä olla suvaitsevainen. Pitää olla ajatteleva ja huomioonottava.

Ja miksei pidä olla suvaitsevainen toisiaan kohtaan? Meillä ainakin sana suvaitsevainen tarkoittaa seuraavaa:

Suvaitsevainen = tolerant --> fördragsam, tålig, överseende, fördomsfri, generös, liberal, vidsynt (motsatsord: intolerant)

Vierailija

Tälläkin ketjulla vieraillut pyssycatti on myös muuttunut edukseen, vaikkei sitä ensikuulemaltaan heti uskoisi.

Vierailija

NIIN, niitä on noita eukkoja, kun on kovia suustaan,
mutta ei oikeesti ! Sanovat, että missään ei kuule
niin härskiä juttuja kuin nasivaltaisissa työpaikoissa.

Stinger
Seuraa 
Viestejä4719
Liittynyt18.2.2006

Ja nyt kaikki äijät puhumaan naisista alentuvaan sävyyn ja tietäväisin mielin, että mitä ne ajattelevat. Kuinka moni ymmärtää todella naisia tai on edes ollut kiinnostunut kysymään mitä ne ajattelevat eikä vain olettanut jotain? Ja seuraavaksi taputellaan toisiamme olalle, kun ollaan saatu yhteishenki tiettyyn sävyyn puhumalla...

”Tietämättömyys antaa ihmiselle paljon luultavaa.”
-George Eliot

Vierailija
Stinger
Ja nyt kaikki äijät puhumaan naisista alentuvaan sävyyn ja tietäväisin mielin, että mitä ne ajattelevat. Kuinka moni ymmärtää todella naisia tai on edes ollut kiinnostunut kysymään mitä ne ajattelevat eikä vain olettanut jotain? Ja seuraavaksi taputellaan toisiamme olalle, kun ollaan saatu yhteishenki tiettyyn sävyyn puhumalla...

Mä kyll ymmäärrän naisii... tai siis en oo tost ihan varma...

mutt silleen periaattees tajuun kyll...

ja oon kyll kysyny niilt kaikenlaisii ja oon tullu juttuun niden kaa... puhuttu syvii silleen aidosti, ett tsiikataan toisii silmiin ja sitt oon sanonu, ett "voisitsä antaa jonku konkreettisen esimerkin..."

Stinger
Seuraa 
Viestejä4719
Liittynyt18.2.2006
Pubi
Stinger

ja oon kyll kysyny niilt kaikenlaisii ja oon tullu juttuun niden kaa... puhuttu syvii silleen aidosti, ett tsiikataan toisii silmiin ja sitt oon sanonu, ett "voisitsä antaa jonku konkreettisen esimerkin..."

Enpä minä sinulle sitä tarkoittanutkaan, vaan näille joillekin, joilla näyttää sitä "tietoa" olevan...

-George Eliot

Vierailija
Stinger
Pubi
Stinger

Enpä minä sinulle sitä tarkoittanutkaan, vaan näille joillekin, joilla näyttää sitä "tietoa" olevan...

Tarkotiks sä sit Maukkaa tai Bushmannii?
Jos niin, niin voisiks sä vähä tarkentaa kysymystä?

Stinger
Seuraa 
Viestejä4719
Liittynyt18.2.2006

Molempia...toisinaan pakkaa ärsyttämään tuo jotenkin alentuva ja tietävä sävy naisten suhteen ja sitten ollaan ihmettelemässä, että miksi ne naiset oikein suuttui...Ymmärrän kyllä, että miesten täytyy löytää yhteishenki jollain tapaa, mutta luulisi sen löytyvän ja pystyttävän todistamaan muullakin tapaa kuin jotain tiettyä ihmisryhmää tietynlaisin väheksyvinkin ja esineellistävin äänensävyin kuvaten. Toisaalta tosimiehen ei tarvitse todistella mitään miehekkyydestään ketään tökkimällä, hän on varma itsestään ilmankin, että mitähän tässä pitäisi ajatella?

-George Eliot

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat