älykkäiden mielenterveys...?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

tervehdy..s

niin minua tavallista perus suomalaista...
kiinnostaa...
kuinka teillä älykkäillä...
kestää pinna meidän "urpojen" kanssa...

katsella metrossa...
kun ängetään sisään ennenkuin
toiset on päässyt ulos...

tai ei osata aukasta palasokeri pakkausta...

..ei osata ajastaa videoita...
yms...

miltä se siis tuntuu..
kun tietää mitkä mahdollisuudet olis jos...
me perus hölmöt..
vaan tajuttais edes "pikkasen" enemmän...

itse masennun heti jos muija ei tajuu
mun "suurta" keksintöö...
" ruuvataan nää avaimet tähän seinään kii... ni ei kato hävii..."

miten sitten teillä ainstaineilla...

mun mielenterveys ei kestäis jos tietäsin
ettei muilla älykkyys...
riitä tajuamaan mun ideaa...

ps: tajusittehan kuitenkin idean... *nauraa*

lyhennys kysymyksestä: miten kestät ihmisten typeryyden ?

Sivut

Kommentit (68)

bosoni
Seuraa 
Viestejä2704
Liittynyt16.3.2005
lierik
no kato, kun tietää, että elämä on laihvii. Ton sano joku viisas ja lukenu. emmä muistany kuka.

Tais olla filosofi Nykänen.

Jos sorruin (taas) virheeseen, niin tukka varmaan vain oli silmillä, kuten kuva osoittaa...

Vierailija
useri

niin minua tavallista perus suomalaista...
kiinnostaa...
kuinka teillä älykkäillä...
kestää pinna meidän "urpojen" kanssa...

Älykkäät ovat usein juuri niitä stnan urpoja. Mikään ei ole niin vittumainen kuin älykäs urpo.

Vierailija

Ilmeisesti tässä on kysymys siitä, kuka on OMASTA mielestään älykäs ja vastaa tähän kysymykseen...

Hmm... jokin juoni tässä kyllä on...

TERVE LIERIK!

Vierailija

En ole älykäs, mutta avaudun silti(,ehkä olisi pitäny tehdä erikseen avautumistopikki, mutta olen laiska ja tämä liippaa tarpeeksi aiheen läheltä):

Itsehän olen ihan normaaliälyinen. Valittevasti muutama(vissii normaalia tyhmepi yksilö) välillä onnistuu ärsyttämään minua. Josku esm. poikaystäväni ei edes ymmärrä mistä puhun, koska käytän hänelle mukamas omituisia termejä. Siis whooot? Useimmiten en edes käsitä, ettei joku ymmärrä minua, koska pidän sitä itsestään selvyytenä. Tai eräs tuttavani eräistä tv-ohjelmien juonesta ja muista jätti ymmärtämättä pari tärkeätä pointtia, joka oli mielestäni hyvin yksinkertainen, mutta jouduin selittämään sen hänelle. Tai kun, muutama kaveri opiskelee samaa asiaa, kuin minä, pitkään koska, ei juuri osaa löytää asioista pointti ja muokata sitä omaksi. Mikä heitä vaivaa? Se pistää kiukuttamaan, mutta ei maailmaa kaada. Kai se vain on elettävä sen kanssa.Nyt kaduttaa että avauduin, mutta syytän väsymystä ja sitä, että savi loppu ja en voi tehdä enään leluja itselleni koska lapsena minulla oli niitä ilmeisesti liian vähän. - tai sitte mä olen se tyhmä.

lierik
Seuraa 
Viestejä4922
Liittynyt31.3.2005
useri

Joskus on vaikeampi kestää kyllä omaa typeryyttään. Hyvänä esimerkkinä vast`ikään meillä tapahtunut juttu. Emäntä valitti ettei pesukone lähde käyntiin, meni tarkastamaan sulakkeita. Idiootti-insinöörinä sain todisteltua ettei vika ole virran saannissa koska merkkivalo palaa. Uskoi sen, ja hain jo ruuvimeisselin käteen selitellen, kuinka koneautomaatiomies tämän korjaa, niin kuin monia kertoja muutkin elekktroniset laitteet ja niiden ohjauksen useita kertoja.
- Minun pesukoneeseeni et kyllä koske!
Pakko oli luopua työstä. Rämpläilin niitä nappuloita, niin luukkukaan ei enää auennut, viive oli tavanomaiset 2 min. Hän aukaisi sitten kannen, sulki sen ja kuulin kuinka vesi virtasi laitteeseen. Olin jo myrtyneenä asettunut sohvalle makaamaan.

Occumin partaveitsi joskus unohtuu oletettujen taitojen tieltä, yksinkertainen ratkaisu toimi. Sama pätee usein myös VHS-videoihin ainakin. Töpseli vaan seinästä irti ja asetukset toimii uudelleen kytkettäessä.

Terve sinullekkin Kunkku!

Lierikki Riikonen

Vierailija

Kestän typeryyden, koska: Olen sosiaalinen ihminen ja koska yksinäisyys on todella ahdistavaa, inhoan ajatuksia jotka täyttää pääni jos en kuule muita ihmisiä ja juttele; niitä näitä ja kaikkea merkitsemätöntä tai pääse heidän ajatusmaailmaansa käsiksi. Mielummin ajattelen 'että taasko tuolle pitää selittää' kuin jotain muuta, joka saa vatsan sekasi ja todella suuret ahdistukset päälle(ei kuitenkaa mitään tappo ajatuksia) Tosin myös tv,tietokone,savityöt, maalaaminen rauhoittaa, mutta paras on sosiaalinen kontakti. Kirjotan taas tänne, koska olen huomionkipeä. Yleisesti kai, kaikki ihmiset sietää toisia juuri sen sosiaalisen kontaktin takia.

Vierailija

Juu...

En viitsi enempää selvittää asioita, mutta lähes kaikki historian nerot on jälkeenpäin todettu selvästi mielenvikaisiksi...
Joten ero hullun ja neron välillä on todellakin veteen piirretty viiva.

Vierailija
HellCat
Juu...

En viitsi enempää selvittää asioita, mutta lähes kaikki historian nerot on jälkeenpäin todettu selvästi mielenvikaisiksi...
Joten ero hullun ja neron välillä on todellakin veteen piirretty viiva.

Tuleehan sitä pakostakin hulluksi, jos joutuu jatkuvasti kestämään täydellisiä typeryksiä - siis omalla mittapuulla. (Toisaalta, mistään mitään ymmärtämättömän tavallisen tallukan näkökulmasta suuren älyn tuottamat neronleimaukset saattavat vaikuttaa hulluudelta. ) Ehkäpä tämän vuoksi monet älyköt viihtyvät yksin tai vain muutamien "harvojen ja valittujen" seurassa.

Vierailija
Urho Kaleva Kepponen
Älykkyys ja mielenterveys ei sovi samaan lauseeseen.

Happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista...

Vierailija

Ken tutustuu itseensä PERUSTEELLISESTI niin SAA huomata, ettei olemassa ole typerämpää olentoa kuin mitä itse on.

Kun tutustumista on tapahtunut siinä (?) määrin, että huomaa oppineensa nauramaan - itselle - SAA tajuta, että elämä ei ole vakavasti otettava asia lainkaan, vaan päinvastoin.

Ken kestää itsensä kestää mitä tahansa.

Vierailija
Rascal88
Kestän typeryyden, koska: Olen sosiaalinen ihminen ja koska yksinäisyys on todella ahdistavaa, inhoan ajatuksia jotka täyttää pääni jos en kuule muita ihmisiä ja juttele; niitä näitä ja kaikkea merkitsemätöntä tai pääse heidän ajatusmaailmaansa käsiksi.

Ilman yksinäisyyden sietämistä (ja hiljaisuudessa oloa) ei opi kestämään itsensä typeryyttä.

Vierailija
Andúril
Ehkäpä tämän vuoksi monet älyköt viihtyvät yksin tai vain muutamien "harvojen ja valittujen" seurassa.

Sanovatten, että jo kahdenkymmenen pisteen ero älykkyysosamäärissä voi aiheuttaa suuria toisen ymmärtämisvaikeuksia.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat