Oppikirjat uusiksi!!!

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

No ei kai siinä enää mitään epäselvää ole? oppikirjat menee uusiksi ja uudet opit tulevat, mistäs muualta kuin Kuopiosta?

http://www.tiede.fi/uutiset/uutinen.php?id=2836

Savor

;):)

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

Jos tämä asija vaekka onnii alunperinj keksitty Kuopijossa, niin ee siitä aenakaa kunnija oo tänne tulossa. Pitäsj aakasta suusa jos on jottae sanottavana, muuten siinä kääp just näen, että joku muu tuop ajatuksen juluki omanaan.
Jos tuas ee oo asijoo nii paremp' pittee nuamasa ummessa

Vierailija

Tyypillistä nääs savoriaalista sananvääntöä. Savor lukee uuren tiereuutisen, nin ilman muuta se tulkitsee sen tukevan kattos ny omia päähänpinttymiää, kunhan totanoinni se vain eres jotenkuten poikkeaa valtavirrasta. Kattos ny väliäkös sillä, että nämä uuret havainnot eivät varsinaisesti istu savolax-teoriaan - mut hei, voihan sitä näino teoriaa aina muuttaa takautuvasti!

Muistan eräänkin nääs kerran jakka Mr. S. tohkeissaa ilmoitti saaneensa teoriansa vahvistetuksi, meinaan jakka laitostiere oli ei sempualee tarkentanut jotain kattos ny mittaustulosta (en muista mitä). S. kiirehti samana päivänä hälläkössevväliä julistamaa, että uuret tulokset toristavat hänet nääs neroksi ja sillee. Sitteku kattonnääs huamautin, että se oli anskattoonny tehny tuhatkertaisen laskuvirhee, varmaankaa vastausta kuulunut vähää aikaa. Sitten tuli ilmoitus, että virheestä hualimatta homma pelittää, koska teoriaa piti siltä anskattoonny osin tarkentaa.

Hyvät herrat: näihin mielipiteisii perustan tosiasiani.

Vierailija
IFEUN
Tyypillistä nääs savoriaalista sananvääntöä. Savor lukee uuren tiereuutisen, nin ilman muuta se tulkitsee sen tukevan kattos ny omia päähänpinttymiää, kunhan totanoinni se vain eres jotenkuten poikkeaa valtavirrasta. Kattos ny väliäkös sillä, että nämä uuret havainnot eivät varsinaisesti istu savolax-teoriaan - mut hei, voihan sitä näino teoriaa aina muuttaa takautuvasti!

Muistan eräänkin nääs kerran jakka Mr. S. tohkeissaa ilmoitti saaneensa teoriansa vahvistetuksi, meinaan jakka laitostiere oli ei sempualee tarkentanut jotain kattos ny mittaustulosta (en muista mitä). S. kiirehti samana päivänä hälläkössevväliä julistamaa, että uuret tulokset toristavat hänet nääs neroksi ja sillee. Sitteku kattonnääs huamautin, että se oli anskattoonny tehny tuhatkertaisen laskuvirhee, varmaankaa vastausta kuulunut vähää aikaa. Sitten tuli ilmoitus, että virheestä hualimatta homma pelittää, koska teoriaa piti siltä anskattoonny osin tarkentaa.

Tähän tosj asijaan minnäe perustin tuon miel pitteenj: Heleppo se on jäläkikätteen väettee, että kyllähän minä tuon tiesin jo aejat sittä, mutta empä kuitenkaan kehannu sillon mittään sannoo...

Kuitenkin totuuden todistavat tutkimusten tulokset tulevat jostakin aivan muualta kuin täältä savosta. Muutenkin nimim. Savor:n mietinnöt ovat vähintäänkin kyseenalaisia. Eipä tosin sillä että kaikki minun kirjoittamani olisi absoluutista totuutta, mutta kerron kyllä jos kysymyksessä on puhdas mutu, samoin kun ilmoitan jos kysymysksessä on jostain saatu faktatieto (välttämättä en aina ilmoita lähdettä), loput on minun omien mietintöjeni kautta syntynyttä käsitystä, eli omia mielipiteitäni. Yleensä omat mietintäni perustuvat kuitenkin vanhoihin faktoihin. (Niihin faktoina pidettyihin asioihin, joille ei ole löytynyt uutta teoriaa)

Vierailija
IFEUN

Minäkin muistan tuon virheen oikein hyvin ja näköjään paremmin kuin sinä, koska virheen tekijä oli muistaakseni Arkos itse.

Vaan jos muistan väärin, voit aina etsiä kyseisen "viestini".

Savor

Vierailija
HellCat
IFEUN

Tähän tosj asijaan minnäe perustin tuon miel pitteenj: Heleppo se on jäläkikätteen väettee, että kyllähän minä tuon tiesin jo aejat sittä, mutta empä kuitenkaan kehannu sillon mittään sannoo...

Kuitenkin totuuden todistavat tutkimusten tulokset tulevat jostakin aivan muualta kuin täältä savosta. Muutenkin nimim. Savor:n mietinnöt ovat vähintäänkin kyseenalaisia. Eipä tosin sillä että kaikki minun kirjoittamani olisi absoluutista totuutta, mutta kerron kyllä jos kysymyksessä on puhdas mutu, samoin kun ilmoitan jos kysymysksessä on jostain saatu faktatieto (välttämättä en aina ilmoita lähdettä), loput on minun omien mietintöjeni kautta syntynyttä käsitystä, eli omia mielipiteitäni. Yleensä omat mietintäni perustuvat kuitenkin vanhoihin faktoihin. (Niihin faktoina pidettyihin asioihin, joille ei ole löytynyt uutta teoriaa)

Minäkin olen ilmoitanut että alkuräjähdysteorian mukainen tilan simsalapim laajeneminen on keisari alasti, huuhaata, pseudotiedettä eli käsien heiluttelua.

Savor

Vierailija

hiihoo, enää noin 188 päivää Mars Phoenixin laukaisuun.
http://phoenix.lpl.arizona.edu/

mites sitten suu pannaan, kun elämää löytyy avaruudesta, ainakin toivon mukaan.
ehkä tämä on vähän optimistista, mutta viimeksi elmän löytymiseen tarvittavaa teknologiaa oli Viking luotaimissa 1970-luvulla.

ja nyt ovat laitteet parantuneet.

Vierailija

Kyllähän se on niin että laajenevalla maailmankaikkeudella on joskus pakosti ollut tietty alkupiste, josta laajeneminen on alkanut, ja tätä ajankohtaa kutsutaan nimellä alkuräjähdys!

Suosittelisin Savor:lle erästä kirjaa joka kertoo maailmankaikkeuden synnystä ja toiminnasta selkokielisesti.
Ja kyseinen kirja on: Stephen Hawking:n Ajan lyhyt historia (WSOY)
Lue ko. teos pari kertaa ja rupea sitten miettimään noita teorioitasi.

N.E.R.O
hiihoo, enää noin 188 päivää Mars Phoenixin laukaisuun.
http://phoenix.lpl.arizona.edu/

mites sitten suu pannaan, kun elämää löytyy avaruudesta, ainakin toivon mukaan.
ehkä tämä on vähän optimistista, mutta viimeksi elmän löytymiseen tarvittavaa teknologiaa oli Viking luotaimissa 1970-luvulla.

ja nyt ovat laitteet parantuneet.

Tästähän ei ole epäilystäkään, kyllä avaruudessa on elämää (tai tarkalleen: ei avaruudessa, mutta joillakin toisilla planeetoilla tai jättiplaneettojen kuilla) Epäselvää on vain se, löytyykö sitä meidän aurinkokunnastamme Maan lisäksi muilta planeetoilta. Älyllistäkin elämää löytyy varmasti jostakin, mutta ei välttämättä riittävän läheltä meitä kontaktin saamiseen.

Vierailija

Nuo kirjat tuli luettua jo yli viisi vuotta sitten.

Kerroppa Hellcat miten tila laajenee niin ettei maailmankaikkeus laajene ulospäin jo olevaan tilaan.

Minä taas voin saman tien kertoa miten energia avautuu/palaa/laajenee/räjähtää tilassa joka ei laajene tai kaareudu.

Esim. sinä voit käpertyä ensin kippuraan, jolloin energiasi on tiheämmässä ja näin sinusta ei avaudu/räjähdä energiaa niin paljon ulospäin, jonka jälkeen voit laajentua eli räjähtää suoraksi, jonka jälkeen sinusta avautuu enemmän energiaa poispäin tilassa joka ei laajene tai kaareudu.

Ja kyllähän kaikki näkyvän maailmankaikkeuden energia ajatuksenikin mukaan on ollut erittäin pienellä alueella tilassa joka ei laajene tai kaareudu.

Mutta tuon erittäin tiheän energian laajeneminen on tapahtunut ulospäin jo olevaan tilaan, samalla kun kaikki näkyvän maailmankaikkeuden energia on liikkunnut suht samaan suuntaan poispäin yhdestä pisteestä joka on todella kaukana näkyvän maailmankaikkeuden ulkopuolella ja näin kaikki atomit ovat pystyneet röäjähtämään kiihtyvällä vauhdilla koko olemassa olonsa ajan.

Miksi alkuräjähdysteorian tila on voinut räjähtää räjähdyksenomaisesti yli valonnopeudella, mutta minun ajatukseni mukaiset atomit eivät muka ole voineet syntyä todella paljon nopeampaan liikkeeseen kuin näkyvän maailmankaikkeuden valonnopeus on?

Savor

Vierailija
Savor
IFEUN

Minäkin muistan tuon virheen oikein hyvin ja näköjään paremmin kuin sinä, koska virheen tekijä oli muistaakseni Arkos itse.

Vaan jos muistan väärin, voit aina etsiä kyseisen "viestini".

Savor

Pahoittelen syvästi sekaannusta. Näköjään sekoitin Sinut ArKosiin. En millään pysy enää perässä näissä alati kiihtyvissä hörhökuvitelmissa, joita te veljet S. ja A. lakkaamatta kehittelette. Minulle te kaksi olette kuitenkin yksi ja sama surkuhupaisa hahmo - mutta suotakoon se minulle anteeksi tietämättömyyteni tähden. Lisäksi minulla on paha taipumus niputtaa yhteen kaksi tai useampi "konstapylkkänen".

Jos teoriasi osoittautuu oikeaksi seuraavan 1 000 vuoden kuluessa, panen testamenttiini asiaa koskevan paragraafin.

Vierailija
Kerroppa Hellcat miten tila laajenee niin ettei maailmankaikkeus laajene ulospäin jo olevaan tilaan.

Missä kohtaa on väitetty että tila laajenisi eri nopeudella kuin maailmankaikkeus?

Esim. sinä voit käpertyä ensin kippuraan, jolloin energiasi on tiheämmässä ja näin sinusta ei avaudu/räjähdä energiaa niin paljon ulospäin, jonka jälkeen voit laajentua eli räjähtää suoraksi, jonka jälkeen sinusta avautuu enemmän energiaa poispäin tilassa joka ei laajene tai kaareudu.

Minun elimistöni sisältämän ernergian tiheys on kyllä vakio riippumatta siitä miten kippurassa olen.
Käsitteellä "laajeneminen" tarkoitetaan tilavuuden kasvamista, ja uskallan lyödä vetoa, että ainakin minun tilavuuteni on täsmälleen sama, olin sitten suorana tai sikiöasennossa! Mitä ulospäin suuntautuvaan energiaan tulee, käpertyneenä tulee helpommin kuuma, joten elimistöni alkaa hikoilun avulla haihduttaamaan lämpöä, eli nopeuttamaan energian poistumista.

Ja palaten alkuperäiseen aiheeseen: Miksi uutisessa mainitaan nimi Nitya Kallivayalili, eikä sinun nimeäsi, jos kerran olet tuon muka tiennyt jo kauan sitten?

Vierailija
Savor

Miten se jo ennalta oleva tila olis ennen maailmankaikkeutta syntynyt? (Vertaa ideaan: Jumalan isä siitti Jumalan. Kuka siitti Jumalan isän?)

Ei.

Aine työntää "tyhjyyttä" tieltään!

Tai: Maailmankaikkeus luo itseään.

Ei oo kyll mun alaa. Mutt noin filosofisess mieless.

Vierailija

Jos tässä aletaan tosissaan pohtimaan tilan ja materian tilavuuden välistä suhdetta, jää jäljelle vain kaksi vaihtoehtoa: joko tila on vakio, jolloin laajeneva materia hiljakseen täyttää tilan (tiheyden kustannuksella). Tai sitten tila laajenee materian kanssa samaa tahtia (taas tiheys pienenee).

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat