Iranilla kohta ydinase ?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Miten lie, onko The Daily Telegraph miten luotettava lähde?

http://www.kaleva.fi/plus/juttu630081_page0.htm

Iran valmistautuu ydintestiin Pohjois-Korean avulla

Pohjois-Korea avustaa Irania maan ydinohjelmassa, kertoo brittiläinen sanomalehti Daily Telegraph. Pohjois-Korea auttaa Irania valmistelemaan samanlaista maanalaista ydinasekoetta kuin maa itse teki viime lokakuussa.

Pohjois-Korea on sopinut jakavansa oman ydinkokeensa tulokset Iranin kanssa, kertoo nimettömänä pysyttelevä viranomaislähde brittilehdessä.

- Olemme havainneet toiminnan vilkastuneen Iranin ydinvoimalaitoksissa vuoden vaihteen jälkeen. Kaikki viittaa siihen, että Iran valmistautuu omaan maanalaiseen ydinasekokeeseen.

Länsimaat ovat painostaneet molempia maita lopettamaan ydinaseohjelmansa.

STT

on tuon STT näemmä kelpuuttanut julkaisuun.

Jos tuo pitää paikkansa niin voitaneen pitää aika varmana että Iranissa paukkuu kohta...Israelin tai USA:n ohjukset tms. ennaltaehkäisemässä tuota koetta. tuskin antavat tehdä tuota ydinkoetta.

siitä taas seuraisi aikamoinen konflikti joka leviäisi pitkin lähi-itää.

Sivut

Kommentit (48)

Vierailija

Alkaa tällä menolla olla Raamatun lopunajan ennustukset kasassa, ensimmäinen pommi pamahtaa ja heti tuolla rajan toisella puolella on niitä paukkuja tuhansittain. Kellaria vaan kaivamaan, vuoratkaa alusvaatteet lyijyllä ja varastoikaa ruokaa

Olen vartonut jo pitkään että milloin tämä uusi ydinsota puhkeaa ja näyttäisi siltä että se on jo kymmenen vuoden sisällä kolkuttamassa ovia

Vierailija

Iranilla kohta Ydinjytky? No mitäpä minä siitä. Onhan noita muillakin. Ei siis mitään uutta auringon alla. Mua ei Iranin mahdolliset ydinaseet huoleta pätkääkään!

Vierailija
tavu
´Jos tuo pitää paikkansa niin voitaneen pitää aika varmana että Iranissa paukkuu kohta...Israelin tai USA:n ohjukset tms. ennaltaehkäisemässä tuota koetta. tuskin antavat tehdä tuota ydinkoetta.

On selvää että kohta rytisee.

Ahma:

"We have today passed bottlenecks; and no resolution or threat would have a mere impact on the will of Iranian nation to conquer peaks of progress and honor; and God willing we will celebrate our nuclear victory in February," said President Ahmadinejad in an address to a group of journalists.

http://www.president.ir/eng/ahmadinejad ... x-e.htm#b3

Ja Puudeli hei, huomaa että tämä on Iranin omalta saitilta, käännösvirheistä voit valittaa Iranin presidentinkansliaan, kuten edellisessäkin tapauksessa.

Vierailija
tavu
Miten lie, onko The Daily Telegraph miten luotettava lähde?

Pohjois-Korea avustaa Irania maan ydinohjelmassa, kertoo brittiläinen sanomalehti Daily Telegraph. Pohjois-Korea auttaa Irania valmistelemaan samanlaista maanalaista ydinasekoetta kuin maa itse teki viime lokakuussa.

Pohjois-Korea on sopinut jakavansa oman ydinkokeensa tulokset Iranin kanssa, kertoo nimettömänä pysyttelevä viranomaislähde brittilehdessä.

Onko nimetön brittiviranomaislähde luotettava lähde? Oli tai ei, poliittisia motiiveja tällaiselle "vuodolle" on helposti nähtävissä.

Vierailija

http://www.president.ir/eng/ahmadinejad ... x-e.htm#b3

Luin nyt nuo muutkin Ahman puheet, kyllähän näissä on kaikissa ihme Saddam-diskurssi. Ensimmäisessä lausunnossa Ahma kehoittaa islamilaisia maita valmistautumaan "materialisoimaan palestiinalaisten oikeudet". Ja kun muistetaan että näiden miesten mielestä oikeus on oma valtio siihen missä nyt on Israel niin aika kovaa puhetta. Myöskään tuo kerskuminen tulevasta helmikuisesta "ydinvoitosta" ei ole oikein terveen miehen sanailua tilanteessa jossa ääriäijää epäillään pomminrakentelusta. Ilmeisesti on juuri blokannut 38 ydintarkastajan pääsyn tarkistamaan asioita.

Puudelin tulisi lähettää Iranin presidentinkansiaan viipymättä mailia ja pyytää hieman pehmeämmin muotoiltua käännöstä saitista. Tässä tulee hieman uhkaava fiilis. Alkaa näyttää siis ilmeiseltä tragedialta.
http://www.guardian.co.uk/worldlatest/s ... 30,00.html

Vierailija
Abdul Az
Iranilla kohta Ydinjytky? No mitäpä minä siitä. Onhan noita muillakin. Ei siis mitään uutta auringon alla. Mua ei Iranin mahdolliset ydinaseet huoleta pätkääkään!

Nämä Iranissa asuvat ovatkin näitä fanaattisia muslimeja jotka tilaisuuden tullen kyllä käyttävät pommin hyödykseen, alkaa muoviräjähteet olla poissa muodista kun allah soi porukoilleen järeämpää kalustoa vääräuskoisten puhdistamiseen.

Vierailija

Hieman OT.

Onko tuo Iranin presidenti Ahmadinejad sama tyyppi, joka oli vastuussa vuonna 1979 amerikkalaisten panttivankien ottamisessa Teheranin lähetystössä.
Jossain asiasta puhuttiin vaalien yhteydessä, mutta en ole siihen vahvistusta sattunut näkemään.

Vierailija
Metsäläinen
Abdul Az

Nämä Iranissa asuvat ovatkin näitä fanaattisia muslimeja jotka tilaisuuden tullen kyllä käyttävät pommin hyödykseen, alkaa muoviräjähteet olla poissa muodista kun allah soi porukoilleen järeämpää kalustoa vääräuskoisten puhdistamiseen.

Siinäpäs käyttävät sitten. On niitä muutkin käytelly.

Vierailija
Nukkumatti
Onko tuo Iranin presidenti Ahmadinejad sama tyyppi, joka oli vastuussa vuonna 1979 amerikkalaisten panttivankien ottamisessa Teheranin lähetystössä. Jossain asiasta puhuttiin vaalien yhteydessä, mutta en ole siihen vahvistusta sattunut näkemään.

Jotkut panttivangit väittävät tunnistaneensa hänet, joitakin kuvia on esitetty asian tueksi. En itse kyllä oikein usko ainakaan kuvien perusteella:

Toisaalta Ahmadinen irvistely on sen verran mieleenjääpää että mistäpä tuon varmaksi osaa sanoa.

Vierailija
Nukkumatti
[img]Tuossa parempi kuva... Kyllä se samalta minusta vaikuttaa.

Ja juttu vahvistaa: http://www.worldnetdaily.com/news/artic ... E_ID=52932

Fundamentalisti Farahin sivuilla olleisiin juttuihin kannattaa suhtautua varauksella.

Farah considers the Afro-American community in the United states to be the second greatest threat after Muslims and blamed the rise in crime incidents in the wake of the Hurricane on Afro-Americans. He also published reports that Afro-Americans practiced cannibalism on dead bodies after the hurricane. He advocates the ownership of guns in light of the growing Afro-American population in United States.

He has written many controversial articles including articles that call for the detention of Muslims in United States in concentration camps, the nuclear attack and destruction of Mecca and Medina, and also propagates nuclear attacks on North African and Asian cities to kill millions of Muslim and Christian civilians living in these cities as a method of retaliation against any terrorist attack on United states.

Mahtaakohan kyseinen kuva olla edes aito?!

Ei niin että sillä jotain merkitystä Abdulille edes olisi...

Vierailija

muistaakseni jossain lehdessä oli taannoin haastateltu jotain USA:n tiedusteluviranomaista liittyen tähän ydinjupakkaan. Iran oli kuulemma saatu monta kertaa kiinni "housut kintuissa" valmistamassa / tekemässä jotain ydinaseteknologiaan liittyvää. Artikkelissa ei kuitenkaan tarkemmin eritelty mitä ja missä.

no joo.....

Vierailija

Iranilla on sama oikeus rakentaa ydinvoimaa kuin muillakin mailla. Ja mitä pommiin tulee, niin onhan noita muillakin. Miksipä se maailma siitä muuttuisi.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat