Löydä itse ratkaisu terveysongelmaan

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Olen vuosien varrella esiin tulleisiin vaivoihin itse löytänyt parantavia ratkaisuja.

Esimerkkejä
Korvien tinnutuksen sain osaksi hallintaan.
Kun en saanut unta, huomasin sattumalta, että pään asentoa muuttamalla tinnutus vaimeni huomattavasti.

Kipu korvannipukassa.
Minulla oli vuosikausia kumma vaiva. Kun pidin päätä sivulle käännettynä, korvannipukkaan alkoi pistämään.
Linja-autossa matkustaminen oli turhauttavaa kun ei voinut auton sivuikkunasta maisemia katsella.
Viimein aloin systemaattisesti hakemaan vaivan aiheuttajaa.
Korvanipukasta lähtevää ”hermorataa” aloin hieromalla seuraamaan. Hieroskelin löytämiä kohtia, mutta pistävä kipu lakkasi vain hetkeksi.
Viimein päätyin tutkimuksissani kaularangan yläosaan, kallonpohjaan vai miksi sitä sanotaan.
Heti tuli tunne, että nyt se kivun aiheuttaja löytyi.
Muutaman kerran hierottuani, korvanipukassa esiintyvä kipu lakkasi tuntumasta.
Nykyisin sitä ei esiinny laisinkaan.

Olisiko muillakin parantavia terveyteen liittyviä löytöjä?

Kommentit (6)

Vierailija

Uniapnea
Usein kärsin nukkuessani hengityskatkoksesta.
Muutama aika sitten minulla oli taas uniapneaa.
Ihmettelin, että miten se taas.
Kunnes välähti!
Olin ostanut suurehkon määrän koivuklapeja. Jouduin niitä pinotessani kumartelemaan ja kurkottelemaan. Tätä tehdessäni pidätin hengitystä. Tämä hengityskatkos toistui nukkuessani.
Kesällä ilmeni minulla uniapneaa. Rekoolissa suoritin puutarhatöitä. Siellä kyykyilessäni pidättelin varmaan hengitystä.

Vaivan ole saanut kuriin siten, ett kun huomaan päivällä pidättelevän hengitystä, niin välittömästi sen jälkeen suoritan voimakasta syvähengitystä.
Keino on varmaan tepsinyt, sillä uniapnea ei nykyisin ole ilmennyt
Stresissä kyllä, mutta se on taas eri asia, sanoisi Ruduart

Vierailija

Aamulla kahvia juodessa tuntui pistelevää kipua korvan seudulla.
Otin lusikan pois kupista, niin kipu poistui.

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Minäkin tinnityksen saanut hallitaan, kun ei ajattele asiaa. Tässä vähän aikaa sitten huomasin kun vinku korvassa, niin rupesin kuuntelmaan mistä ääni tuli.

Ettin kaikkea mahdollista syytä asialle, mutta sitten muistin että korvasta kuuluu. Suljin kädellä korvan ja vinkuna kuulu silti.

Korkea vinkuna, johtuu yleensä sisäkorvavauriosta Minullakin on sisäkorvavaurio, mutta on niin lievä, että perjaatteessa ihan kunnollinen kuulo on vielä. Lopetin vuoden alusta baareissakin käymisen sen ravintolamelun takia.

Vierailija

Raahasin joka päivä duuniin ja takas 10-15kg salkkua kädessä tai olkahinalla toisella sivulla.
Alaselästä alkoi säteilemään vasempaan reiteen kipu pitkässä "juoksussa". Ihmettelin mistä johtuu.
Vaihdoin kamat reppuun jotan kannan toisesta hihnasta, mutta selän takana. Kipusäteily on häipynyt.

Vierailija

Jaykkis humorisoi ja sehän pitentää ikää:
"Aamulla kahvia juodessa tuntui pistelevää kipua korvan seudulla.
Otin lusikan pois kupista, niin kipu poistui."

Muistelin:
"Kipu korvannipukassa.
Minulla oli vuosikausia kumma vaiva. Kun pidin päätä sivulle käännettynä, korvannipukkaan alkoi pistämään..."

Tuo on ihan tosi, enkä minä valehtele.
Kun kerroin siitä, useat katselivat pumpulipilviä ja joku taisi alkaa viheltelemäänkin.

Muuten kumma juttu tuo korvannipukka.
Olin aikoinani nykyisen miesvainajani kanssa Shotsissa lomalla.
Hotellissa oli valkotakkinen mies ja tutki sähköisen vempeleen avulla korvanipukasta ihmisten terveyttä.
Miesvainajalle hän totesi, että sinulla on ongelmia kurkussa. Mieheni kertoi silloin ensimmäisen kerran minulle , että hänellä on ongelma kurkunpäässä.
Ongelma oli liian suuri.

Uusimmat

Suosituimmat