Mystery of Tesla

Seuraa 
Viestejä8875
Liittynyt25.8.2005

http://www.hbci.com/~wenonah/new/tesla.htm

In 1930, Nikola Tesla asked his nephew, Petar Savo, who was born in Yugoslavia in 1899, to come to New York. Petar was 43 years younger than his uncle. Up to that date, he had lived under stringent conditions in Yugoslavia, Tesla's country of birth. During the summer of 1931, Tesla took his nephew to Buffalo to unveil and test a new automobile. Tesla had developed it with his own personal funds.

It was a Pierce Arrow, one of the luxury cars of the period. The engine had been removed, leaving the clutch, gearbox and transmission to the rear wheels undisturbed. The gasoline engine had been replaced with a round, completely enclosed electric motor of approximately 1 meter in length and 65 cm in diameter, with a cooling fan in front. Reputedly, it had no distributor. Tesla was not willing to say who had manufactured the engine. It was possibly one of the divisions of Westinghouse.

The "energy receiver" (gravitational energy converter) had been built by Nikola Tesla himself. The dimensions of the converter housing were approximately 60 X 25 X 15 cm. It was installed in front of the dashboard. Among other things, the converter contained 12 vacuum tubes, of which three were of the 70-L-7 type. A heavy antenna, approximately 1.8 meters long, came out of the converter. This antenna apparently had the same function as that on the Moray converter (see below). Furthermore, two thick rods protruded approximately 10 cm from the converter housing. Tesla pushed them in, saying "Now we have power." the motor achieved a maximum of 1,800 rpm. Tesla said it was fairly hot when operating, and therefore a cooling fan was required. For the rest, he said there was enough power in the converter to illuminate an entire house, besides running the car engine. The car was tested for a week, reaching a top speed of 90 miles per hour effortlessly. Its performance data were at least comparable to those of an automobile using gasoline. At a stop sign, a passerby remarked that there were no exhaust gases coming from the exhaust pipe. Petar answered "We have no motor."

Onko tästä ollut keskustelua palstalla, mistä Tesla repi energiaa sähkömoottorille, vai onko tuo mätäkuun juttuja.

Kommentit (4)

Vierailija

Yksi epäily Tunguskan tuhoon on teslan pieleen mennyt sähkökokeilu.
ei tosin kovin varteenotettava.
sillä kuulemma yritettiin saada keinotekoisia revontulia.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26890
Liittynyt16.3.2005
David

Onko tästä ollut keskustelua palstalla, mistä Tesla repi energiaa sähkömoottorille, vai onko tuo mätäkuun juttuja.

Kyllästymiseen asti noita ikiliikkujia ja tyhjiönkvanttifluktuaatiokylmäfuusio-
suprajohdeneodyymimagneettigeneraattoreita on jauhettu. Roskaa se on. Mikäli energiaa saisi ilmaiseksi miksi ihmeessä esimerkiksi maailmanlaajuiset metallinjalostusyhtiöt eivät sitä käyttäisi. Ja jos tuntuu siltä, että paha jenkkihallitus salailee näitä, miksi ihmeessä se ei raota salaisuuksien verhoa edes omalle armeijalleen, joka käyttää vanhanaikaisia laivoja, lentokoneita ja panssarivaunuja sodissaan eri puolilla maailmaa.

David
Seuraa 
Viestejä8875
Liittynyt25.8.2005
Neutroni
David

Onko tästä ollut keskustelua palstalla, mistä Tesla repi energiaa sähkömoottorille, vai onko tuo mätäkuun juttuja.



Kyllästymiseen asti noita ikiliikkujia ja tyhjiönkvanttifluktuaatiokylmäfuusio-
suprajohdeneodyymimagneettigeneraattoreita on jauhettu. Roskaa se on. Mikäli energiaa saisi ilmaiseksi miksi ihmeessä esimerkiksi maailmanlaajuiset metallinjalostusyhtiöt eivät sitä käyttäisi. Ja jos tuntuu siltä, että paha jenkkihallitus salailee näitä, miksi ihmeessä se ei raota salaisuuksien verhoa edes omalle armeijalleen, joka käyttää vanhanaikaisia laivoja, lentokoneita ja panssarivaunuja sodissaan eri puolilla maailmaa.

Ei sitä varmaan tyhjästä revitty, jos tuo juttu totta on. Olisiko periaatteessa mahdollista, että jollain lähettimellä voisi tuottaa ulkopuolelta noin suuren tehon ja välittää se antennin ja vastaanottimen kautta moottorille. Tuntuu hyvin haetulta, mutta periaatteessa mahdolliselta.

Vierailija
David
Neutroni
David

Onko tästä ollut keskustelua palstalla, mistä Tesla repi energiaa sähkömoottorille, vai onko tuo mätäkuun juttuja.



Kyllästymiseen asti noita ikiliikkujia ja tyhjiönkvanttifluktuaatiokylmäfuusio-
suprajohdeneodyymimagneettigeneraattoreita on jauhettu. Roskaa se on. Mikäli energiaa saisi ilmaiseksi miksi ihmeessä esimerkiksi maailmanlaajuiset metallinjalostusyhtiöt eivät sitä käyttäisi. Ja jos tuntuu siltä, että paha jenkkihallitus salailee näitä, miksi ihmeessä se ei raota salaisuuksien verhoa edes omalle armeijalleen, joka käyttää vanhanaikaisia laivoja, lentokoneita ja panssarivaunuja sodissaan eri puolilla maailmaa.



Ei sitä varmaan tyhjästä revitty, jos tuo juttu totta on. Olisiko periaatteessa mahdollista, että jollain lähettimellä voisi tuottaa ulkopuolelta noin suuren tehon ja välittää se antennin ja vastaanottimen kautta moottorille. Tuntuu hyvin haetulta, mutta periaatteessa mahdolliselta.

Teslasta löytyy muutama keskustelu Tiede-foorumissa.

But Marconi's wireless telegraph transmitted only signals. Voice over the air, as we know radio today, came only in 1921. Marconi went on to introduce short wave transmission in 1922.
Marconi was not the first to invent the radio, however. Four years before Marconi started experimenting with wireless telegraph, Nikoli Tesla, a Croatian who moved to the USA in 1884, invented the theoretical model for radio. Tesla tried unsuccessful to obtain a court injunction against Marconi in 1915. In 1943 the US Supreme Court reviewed the decision. Tesla became acknowledged as the inventor of the radio - even though he did not build a working radio

Who then, tell me?!
There are other claims to the throne of radio inventor.
Indian scientist Sir J.C. Bose demonstrated the radio transmission in 1896 in Calcutta in front of the British Governor General. The transmission was over a distance of three miles from the Presidency College and Science College in Calcutta. The instruments ('Mercuri Coherer with a telephone detector') are still there in the science museum of the Calcutta University. Thus writes contributor Dipak Basu, referencing the Proceedings of the IEEE, January, 1998.

http://www.tiede.fi/keskustelut/viewtop ... &start=420

Myös arvostettu tiedejulkaisu “Proceedings of the IEEE”, ihmettelee, että kuka radion keksijä todella olikaan?

http://www.ieee.org/portal/pages/pubs/p ... index.html

Uusimmat

Suosituimmat