Mielen manipulaatio?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Miten manipuloimme mieltä? Voiko mieltämme häiritä, vaikka mainoksessa? Oletko ostanut jotakin tuotetta jota on mainostettu jossain viestäntä välineessä? Karkkipussia, olutta, shampoota? Entä, jos tämä on jokin kokeilu mielenne sekoittamiseksi? Salaliitto?

NE, eivät koskaan anna tiedän tietää..

Mielemme ovat alttiita vanhoille sanomille, jos se sanotaan uudella tavalla.

Tutkikaa mieltänne, mikä totta?

Kommentit (11)

Vierailija

Oppiminen ihmiseksi perustuu suggestioherkkyyteen. Otamme vastaan tietoa ja tapoja ilman ennakkokuvaa asiasta.

Tätä samaa herkkyyttä käytetään manipulaatioon. Jos tehtään kalliita organisaatioita tuottamaan suggestiivisia ohjelmia, niin niiden kohde saa maksaa sen puuhan.

Paras salaliitto on se mitä ei huomaa kukaan.

Vierailija
0501190
Miten manipuloimme mieltä? Voiko mieltämme häiritä, vaikka mainoksessa? Oletko ostanut jotakin tuotetta jota on mainostettu jossain viestäntä välineessä? Karkkipussia, olutta, shampoota? Entä, jos tämä on jokin kokeilu mielenne sekoittamiseksi? Salaliitto?

NE, eivät koskaan anna tiedän tietää..

Mielemme ovat alttiita vanhoille sanomille, jos se sanotaan uudella tavalla.

Tutkikaa mieltänne, mikä totta?

"By means of shrewd lies, unremittingly repeated, it is possible to make people believe that heaven is hell -- and hell heaven. The greater the lie, the more readily it will be believed."
~ Adolf Hitler

"See, in my line of work you got to keep repeating things over and over and over again for the truth to sink in, to kind of catapult the propaganda." —President George W. Bush, Greece, N.Y., May 24, 2005

"The most brilliant propagandist technique will yield no success unless one fundamental principle is borne in mind constantly - it must confine itself to a few points and repeat them over and over.” -Joseph Goebbels

Vierailija

Jos meillä on pieninkin ennakkoluulu asiasta, jos meille kerrotaan siitä jatkuvasti kuten Hitler teki, alistumme sille. Eihän tässä ole mitään järkeä.

Tarkoitan tällä siis sitä, mistä emme ennen kuullet, paitsi puskaradion kautta.

Aivan kuten Saksassa ennen toista maailman sotaa. Siellä syytettiin juutalaisia kaikesta, jo ennen Hitleriä. Hitler vain vahvisti kansan ajatuksia.

Kunhan vain saa äänensä kuuluviin niin moni seuraa sitä, joka on parempi puhuja.

Vierailija
tietää
Paras salaliitto on se mitä ei huomaa kukaan.

Tai se jonka kaikki tietävät, mutta kukaan ei halua tunnustaa.

Vierailija

Väittäisin, että olemme kaikki jossakin määrin manipuloituja. Tiettyyn kulttuuriin kuuluminen on jo pienestä pitäen aiheuttanut manipulointia.

Jotkut ovat herkempiä ottamaan vaikutteita kuin toiset, jotka punnitsevat eri vaihtoehtoja, eivätkä helposti mene mukaan kaikenlaisiin uskontoihin ja sen tyyppisiin ottamatta tarkasti selvää mihin koko toiminta perustuu.

Ei mainostaminen ole pelkästään negatiivista. Se sisältää ainakin tiedon, mitä tuotteita on valittavana, koska kuitenkin jokainen joutuu ostamaan erilaisia tuotteita ja palveluksia.

Vierailija
0501190
Miten manipuloimme mieltä?

Itsekkyydelle (ego tms.) inhottavinta on totuus, eli ihmistä ei voi manipuloida kettän muu kuin HÄN itse.

Esim. mainostajia vois syyttää vaikka mistä, mutta tosiasia on se, että mainostaja ei pysty mihinkään manipulaatioon, ellei ihminen itse JO ole samaa mielipuolta mainostajan kanssa.

Vierailija
avaruusturisti
mistä voin tietää, että te ette yritä vain aivopestä minua mielipiteisiinne tästä asiasta?

Et oikein mistään. Remote Suggestiota ei voi estää tai nähdä. Käyttäydyt täysin niin kuin haluan, tiedostamatta asiaa.

Vierailija
avaruusturisti
mistä voin tietää, että te ette yritä vain aivopestä minua mielipiteisiinne tästä asiasta?

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::.....

Säätila on muuttumassa.
Pakkastakin on tulossa.
Toisia ihmisiä ohjaillaan Gallupeilla ja Muilla.
Ihmisten (ei kaikkien) mielipiteet saattavat manipuloinnin johdosta muuttua aivan päinvastaisiksi jopa päivässä, viikossa; kahdessa viikossa,
kuukaudessa, vuodessa.
Kaikenlaisia esimerkkejä olen nähnyt itse .

Itselläni on omat mielipiteeni kaikesta.niitä ei pysty muuttamaan millään.
Toyota on hyvä auto. Opel huono.

Vierailija

Aivothan imee koko ajan infoa ympäröivästä maailmasta.
Suurin osa infosta jää sinne aivon syövereihin ja vain pieni osa tulee meidän tietoon.
Hyvä esimerkki on se pallon laskenta video. Hetken ajan siinä palloilee joku gorilla eikä me reagoida siihen mitenkään. Aivot kyllä nappaa sen mutta ei tuo sitä meidän tietoon. Koska se ei ole oleellista infoa sillä hetkellä.

Linkissä on hyviä esimerkkejä tästä aiheesta:
Käykää kattomassa miten piilomainontaa käytetään.

PS. Ei kannata välittää sivun muista jutuista. Ellei foliohattu jutut kiinnosta...

Vierailija
avaruusturisti

Et mistään, ellet omaa itsetuntemusta.

Itsensä tunteva tiedostaa, että pettää voi vain itseä.

Uusimmat

Suosituimmat