Back to the '80s

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Olen ihmetellyt...

Mikä meitä estää palaamasta takaisin 80-luvun hyviin aikoihin? Silloin yhteiskunta oli viimeksi lähinnä tasa-arvoista ja jopa yrittäväiselle ihmisille löytyi mahdollisuuksia. Nykyään varmaan noin 1% ihmisistä vie 90% kansantuotteesta ja loput kärvistelevät miten kärvistelevät... Miksi me siedämme tätä?

Mihin tullit hävisisvät ja miksi? Niiden poistamista perusteltiin talouden edistämisellä, mutta varmaan jälleen se 1% ihmisistä hyötyi siitä! Miksei Euroopan taloutta voi puolustaa tullein? Tänne tuotava halpatuontimateriaali kuitenkin on tehty pääasiassa ihan eri pelisäännöin kuin länsimaissa. Ja sitä kautta halvemmin kustannuksin. Epäreilua!!

Itse en halua halvinta mahdollista tuotetta jos sen hintana on suomalainen tai eurooppalainen työttömyys. Mitä pahaa oikeasti on protektionismissa jos sillä suojellaan lähimmäisiä ja heidän perheitään?

Kommentit (4)

Vierailija
kikikii62
Olen ihmetellyt...

Mikä meitä estää palaamasta takaisin 80-luvun hyviin aikoihin? Silloin yhteiskunta oli viimeksi lähinnä tasa-arvoista ja jopa yrittäväiselle ihmisille löytyi mahdollisuuksia. Nykyään varmaan noin 1% ihmisistä vie 90% kansantuotteesta ja loput kärvistelevät miten kärvistelevät... Miksi me siedämme tätä?

Mihin tullit hävisisvät ja miksi? Niiden poistamista perusteltiin talouden edistämisellä, mutta varmaan jälleen se 1% ihmisistä hyötyi siitä! Miksei Euroopan taloutta voi puolustaa tullein? Tänne tuotava halpatuontimateriaali kuitenkin on tehty pääasiassa ihan eri pelisäännöin kuin länsimaissa. Ja sitä kautta halvemmin kustannuksin. Epäreilua!!

Itse en halua halvinta mahdollista tuotetta jos sen hintana on suomalainen tai eurooppalainen työttömyys. Mitä pahaa oikeasti on protektionismissa jos sillä suojellaan lähimmäisiä ja heidän perheitään?

Lyhyesti, protektionismi on suurten maiden etujen mukaista toimintaa, koska suuret maat ei ole niin riipuvaisia ulkomaan kaupasta kuin pienet.
Pienissä valtioissa ei ole luonnonvaroja, eikä koko tuontantoketjun kattavaa teollisuutta, useimmat tuotteet tuodaan ulkomailta.
Venäjä on valtio, joka ei tarvitse ulkomaankauppaa kovinkaan paljon, koska siellä tuotetaan melkein kaikkea itse.
Venäjälle riittää, että se voi viedä energiaa ja raaka-aineita länteen ja estää tulleilla tuonnin ulkoa sinne, kaiken mitä se tarvitsee se voi tuottaa itse. Tuoteiden laatu ei kyllä vastaa läntisiä tuotteita, eikä ne sen takia olekkaan kipailukykyisiä ...

USA suojaa myös tehokkaasti omia markkinoitaan ja pyrkii avamaan omalle teollisuudelle muiden markkinat, meidän pitää vain olla tarkkana ettei jäädä toiseksi tässä kilpailussa.

Vierailija

Panostusta vaan tutkimukseen ja tuotekehittelyyn, esim nanoteknologiaan, ja vaihtoehtoisiin energiamuotoihin, ja tiukat tullirajat, nin loppuu länsimaalaisten ryntäys esim Kiinan markkinoille ja päinvastoin! PAKOTETAAN porukka omavaraiseksi

Vierailija

Mikäkö estää palaamasta 80-luvulle? Äkkipäätään tulee mieleen se tosiseikka, että aikakonetta ei ole (vielä) keksitty.

salai
Seuraa 
Viestejä7266
Liittynyt17.3.2005

Mutta onneksi voi muistella ihanaa aikaa katselemalla videoita:
Windows 386 Promo Video
"Microsoft sent this tape to retailers to explain the benefits of Windows 386. Boring until the 7 minute mark when the production is taken over by crack-smoking monkeys."

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

Uusimmat

Suosituimmat