Nimettömälle nimi

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Minulle riitti, eli en enää halua kutsua nimetöntä sormea tai varvasta nimettömäksi. Jo se on osoitus kulttuurimme rajoittuneisuudesta, kun ei ole nimeä yhdelle sormelle tai varpaalle.

Eli onko ehdotuksia nimeksi? Varpaalle ja sormelle voi keksiä omansa.

Minä ehdotan välisormea ja välivarvasta. Se kun on keskimmäisen ja reunimmaisen välissä.

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

Kannatan nimeksi sormussormi. Tällöin sen nimi olisi sama kuin esim. ruotsin, englannin ja saksan kielissä. Toisaalta kyllähän monissa muissakin kulttuureissa käytetään kyseisestä sormesta nimeä nimetön, joten saa se nimi jäädä entiselleenkin ja onhan tuolle nimelle nimetön ihan taikavoimaperustelunsakin.

Vierailija

Olisko noissa vanhemmissa kulttureissa nimitetty tuota elintä jollain muulla nimellä. Esim, eskimoilla on monivivahteinen kielikulttuuri. Sieltä vaan sopiva käännös.

Vierailija

Nelossormi. Samaten voisi muillekkin sormille antaa numeron. Peukalo ykkönen, etusormi kakkonen jne... Kaverikin rupesi humalassa nimittämään jalkojaan ykköseksi ja kakkoseksi, kun ei enää muistanut kumpi oli oikea ja kumpi vasen. Helppoa ja loogista

DedMoroz
Seuraa 
Viestejä18367
Liittynyt16.3.2005

Mää ku opiskelin noit sormii pentuna, ni ne oli:
peukalopotti
suomensotti
engelsmanni
kultaralli
pikkurilli

jotta kuinka niin nimetön?

DM
pieni ja viaton

Ps. Eiks joku tollanen luritus ollu varpaistaki?

I usually give people more chances than they deserve but once I'm done, I'm done.

DedMoroz
Seuraa 
Viestejä18367
Liittynyt16.3.2005

Muuten, ihan oikeesti, mitä muita varpaita on ku pottuvarvas ja pikkuvarvas?

Mulla ei ainakaan sanavarastosta löydy niille kolmelle varpaalle mitään "erisnimeä".

I usually give people more chances than they deserve but once I'm done, I'm done.

Vierailija

Nimetön vois olla tulppasormi mutta tarkemmin ajateltuna etusormi on tulppasormi jos mikä joten etusormen nimeksi tulppasormi ja nimettömästä etusormi.

Vierailija
DedMoroz
Muuten, ihan oikeesti, mitä muita varpaita on ku pottuvarvas ja pikkuvarvas?

Mulla ei ainakaan sanavarastosta löydy niille kolmelle varpaalle mitään "erisnimeä".

Eikö varpaat ole isovarvas, etuvarvas, keskivarvas, nimetön, ja pikkuvarvas.?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat