Karjun pinta

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Muistan kun ennen vanhaan oli sellaista läskiä, joka ritisi ja rätisi paistinpannulla kuin kuusipuu takassa.
Hyvä kun pysyi paistinpannulla.
Sellaista läskiä sanottiin Karjun pinnaksi.
Sen makuakin moitittiin.
Siis tiedustelisin hyvän ruuan arvostajilta.
Mitä eroja Karjun ja Emakon läskillä.
Itse en sanoa juuta en jaata, koska en ole ns. vatsanpalvoja.

Kommentit (7)

Vierailija

Emakolla läski kertyy yleensä takapuolen tienoille ja reisiin.

Karjulla se jämähtää vatsan tienoille, kurja...

Vierailija

Karjun ja emakon rasvassa oli ennen vanhaan eroa, koska karjun hormonitoiminta muuttaa lihaa siten, että paistettaessa rupeaa haisemaan kenkulle. (Pieni vihje: ostakaa villisikaa, hajuun voi törmätä joskus niissä)

Käytännössä ei esiinny hajua nykyään, koska karjuporsaat kuohitaan muutaman päivän iässä. (Ittekkin olen koulun vuoksi joutunut muutaman kaivelemaan. V -mäistä puuhaa molemmille.)
http://www.kaytannonmaamies.fi/kmvet/20 ... jenka.html

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005

Karjun liha haisee vastenmieliselle. Ilmeisesti erityisesti iho. Kyse on käsittääkseni karjun hormoneista johtuva haju. Haju ja maku käyvät käsikädessä, joten en ihmettele, jos karjun nahka ei maistu.

Vierailija

Kiitos vastauksista!

squirrel kirjoitti:
"Käytännössä ei esiinny hajua nykyään, koska karjuporsaat kuohitaan muutaman päivän iässä. (Ittekkin olen koulun vuoksi joutunut muutaman kaivelemaan. V -mäistä puuhaa molemmille.)"

Täytyy ihailla tätä meidän porukkaa.
On toden totta monenlaista tietäjää ja ammattia

Nuorena likkana kävin Poroerotusta katsomassa.
Muista seuranneeni poronpurijoita inhoten.
Muista, kuinka niillä oli molemmissa suupielissä isot aukot, joita he koittivat peittää liikuttamalla edestakaisin "Työmies"- tai "Saimaa"- askin tyhjää holkkia suupielestä toiseen
Joudutko sinä squirrel käyttämään tällaista puuholkkia?

Uusimmat

Suosituimmat