Äänestäisinkö porvaria

Seuraa 
Viestejä4922
Liittynyt31.3.2005

Miksi?

Lierikki Riikonen

Sivut

Kommentit (28)

Vierailija

En mä tiedä. Mulla menee oikeet ja vasemmat sekaisin alinomaa... ja kun näen politikon,äh, en takuulla ole varma ylä- ja alapuolestakaan.
Tää on näitä vaikeita juttuja. Mun pitää mennä lepäämään.

Vierailija

Olisko protestiääni? Ei ole varteenotettavaa vasemmistoa? Kyllä sinä loppujen lopuksi äänestät sitä vasemmistoedustajaa mitä olet aina äänestänyt. Vaikea uskoa, että Rajala ainakaan olisi sinut hurmannut. Minäkin muuten tunnen miehen.

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Voin kertoa että äänestän vain alle 40 vuotiaita.

Jos löydän kuitenkin jonkun alle 30 vuotiaan listoilta, totta kai äänestän sitä.

Olen tässä laskenut, että nuoremilla ei ole sitä kokemusta, he joutuvat pelaamaan järjellä ja opitulla ajattelutavalla.

vanhat esimerkiksi yli 50 vuotiaat, eivät ajattele ihmisiä kuin tiettynä ryhmänä. On vain Eläkeläisiä, lapsiperheitä, jne.

Nuoret kuitekin ajattelevat laajemmin ja tästä johtuen yrittävät valvoa kaikkien etua unohtamatta juurikaan mitään.

Vierailija
tiäremiäs
joo, äänestän porvaria.

Kunhan sinne saadaan mahdollisimman paljon eri henkilöitä mitä sielä nyt on
niin se on hyvä.

Onkos tiäremiäs sitte niin kuin porvari?

Vierailija
lierik
Miksi?

Äänestäisitkö 10 000 EUR kuukausipalkkaa nauttivaa joka kertoo olevansa köyhien asialla?

Porvarit eivät ainakaan ole tekopyhiä.

taksikuski
Seuraa 
Viestejä246
Liittynyt10.7.2006

Mielenkiintoinen kysymys. En ole tätä ennen pohtinut. Voisin toisaalta äänestää porvaria, joka peräänkuuluttaa yritteliäisyyden, monikulttuurisuuden, työllisyden ja markkinatalouden puolesta, mutta samalla arvostaa ihmisyyttä, jokaisen ihmisen arvokkuutta, työtätekevien oikeuksia, sosiaalista vastuuntuntoa ja hyvinvointivaltiota.

Valitettavasti porvariston keskuudessa esiintyy joitakin häiriintyneitä narsistejä, " jokainen on oman onnensa seppä ideologisteja ", hyvinvointijärjestelmän romauttajia etc, jotka panevat miettimään kriittisesti porvarillista vaihtoehtoa.

Toisaalta vasemmaltakin laidalta löytyy omat mörkönsä, mutta jostakin syystä tällä puolella on osattu pitää ks. henkilöt marginaalissa.

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005
Ayla
tiäremiäs
joo, äänestän porvaria.

Kunhan sinne saadaan mahdollisimman paljon eri henkilöitä mitä sielä nyt on
niin se on hyvä.

Onkos tiäremiäs sitte niin kuin porvari?

En ole, mutta porvarit kuitekin omaavat parempia ajatuksia kun nuo SDP porukat.

Vierailija

Äänestän sitä, joka ei ole koskaan ollut eduskunnassa kansanedustajana eikä pääse sinne nytkään. Se mitä puoluetta kyseinen ehdokas edustaa on aivan sama, sillä hän valehtelee joka tapauksessa lupailee mitä hyvänsä.

Ja näin toimiessani täytän velvollisuuteni ja samalla annan pienen mahdollisuuden sille, että veri vaihtuisi eduskunnassa.

Koska tästä mitään tule kun samat jäärät päättää vuodesta toiseen kovalla palkalla saamatta aikaiseksi, mitään muuta kuin vahinkoa.

Vierailija

Ketäs muuta? Ei tahdo oikein olla muita järkeviä vaihtoehtoja... Hmmm.

Olen ollut ihan tava metalliduunarin n. neljä vuotta ja nyt vanhempana olen lukenut insinööriksi.

En tiedä vaikuttaako nämä mitenkään puoluuen valintaan, mutta en ole voinut kuvitella äänestäväni muuta kuin porvaripuolueita, kuten kokoomus, kristilliset tai RKP ( En todellakaan ole ruotsinkielinen)

Minusta en vain löydä muuta vaihtoehtoa. SDP:n maineen pilaa Tuomioja tyhmillä lausunnoilla ja realismin puutteella lue: ikuinen hippi!

Vasemmisto ei tule kuuloonkaan , koska en ymmärrä miksi yrittäjällä jotka kiinnittävät talonsa velkojen takuuksi ja ottavat suunnattomia riskiä yrityksen alkuvaiheessa eivät ole vas. mielestä ansainneet ajaa SLK mersulla yrityksen menestyttyä

Ps. En ole myöskään äänestämässä isänmaan puoluetta, vapauspuoluetta ynnä muita Adolfin jälkeläisiä.

Kelpaako perusteluiksi?

Aslak
Seuraa 
Viestejä9177
Liittynyt2.4.2005

En mie äänestä kethän , son saaterin varma .
Minun äänellä että rikastu , ja ala kansaa huijaamhan.
Enkämie nuista politinkoista tiijjä tarttisko niitä ylhens ollenkhan.
Ajatelkaa nyt , ,,valtakunnan virallisija tinkaajia ja hyvällä palkalla.
Ei helvetti , on ihme ettei niitä vielä ole pantu kuivhan , niiko se
Mussoliini panthin lyhtypylvhäshen.

Niin toishalta jos joku tarjoais 1000 eurova äänestä , se muutas
asijan. Mutta sillä eholla tietenki että yksin siellä äänihyysikässä olhan.
Son sitte minun asija , piirränkö akuankan vai ripsipiirakan.

Vierailija

Toivottavasti äänestät =)

Noh, minä ainakin voin profiloitua julkikokoomuslaiseksi. Duunariperheen poika, äiti rakennetyötön, isä rakennusmies. Ei perintöjä tms. Miksi liityin kokoomukseen? Huomasin että tässä maassa pärjää kumman hyvin kun haluaa ja tekee töitä itsensä ja läheistensä eteen. Opiskelen yliopistossa, minulla on kiva auto, kaikki on OK noin taloudelliselta puolelta, osittain kiitos siksi että vanhemmat haluavat tukea tosi paljon kun on kerta kyse suvun ensimmäisestä akateemista koulutusta saavasta. Mutta töitä siihen on joutunut tekemään, niin vanhempani kuin itsekin.

Miksi sitten kaikki niin hyvin?

Koska annettiin mahdollisuus. On jänskää kuinka sellaisen perusperheenkin pojasta voi nykyään tulla akateeminen, ilmaiselle koulutukselle siitä kiitos. Kokoomuksessa arvostetaan nuoria ja koulutusta todella korkealle, ja omassa paikallistoiminnassa on saatu paljon valtaa ja mahdollisuuksia tuoda esiin näkökantoja. Meitäkin on moneen junaan, ja väittely on kiivasta puolueen sisällä. Mutta sehän onkin politiikan suola, etsitään kompromisseja. Ehkä vapaus on sellainen keskeinen arvo, joka on yhteinen.

Nyt kun sentään on pari kirjaa yliopistossa lukenut, ajatukset ovat vain vahvistuneet. Ei sosialidemokratiassakaan mitään vikaa ole, mutta hyvinvointivaltio oli oman aikansa lapsi. Ei sitä alas tarvitse ajaa, eikä saakaan. Keskeistä on, että kaikille annetaan tasavertaiset mahdollisuudet pärjätä. Tärkeät elementit tulee säilyttää kuten ilmainen koulutus ja hyvät terveyspalvelut, siitä meidänkin puolueessa vallitsee suurehko konsensus. Mutta muutoksia se vaatii. Naisia on paljon esimerkiksi hoivayrittäjinä ja haluaisin nähdä heillä suuremman roolin, jotta ihmiset voisivat asua pitempään kotona. Se on sitä vapautta, ei sitominen vanhainkodissa sänkyyn, että ei kaadu. Kuntaliitokset ovat hyvä homma, samaten joidenkin palvelujen kilpailuttaminen. Sillä tuetaan yrittäjyyttä, ja työntekoa. Tulorajat? Pois vaan. Jos esimerkiksi opiskelija tekee työtä, se ei ole keltään pois vaan raha palaa takaisin kiertoon kulutuksessa.

Äänestä edes kokeeksi porvaria

Jos menee pieleen, nii älä sitten ensi kerralla äänestä

Muistakaa halata toisianne, kevätaurinkokin alkaa kohta pilkottamaan

Vierailija
Radi
Toivottavasti äänestät =)

Noh, minä ainakin voin profiloitua julkikokoomuslaiseksi. Duunariperheen poika, äiti rakennetyötön, isä rakennusmies. Ei perintöjä tms. Miksi liityin kokoomukseen? Huomasin että tässä maassa pärjää kumman hyvin kun haluaa ja tekee töitä itsensä ja läheistensä eteen. Opiskelen yliopistossa, minulla on kiva auto, kaikki on OK noin taloudelliselta puolelta, osittain kiitos siksi että vanhemmat haluavat tukea tosi paljon kun on kerta kyse suvun ensimmäisestä akateemista koulutusta saavasta. Mutta töitä siihen on joutunut tekemään, niin vanhempani kuin itsekin.

Miksi sitten kaikki niin hyvin?

Koska annettiin mahdollisuus. On jänskää kuinka sellaisen perusperheenkin pojasta voi nykyään tulla akateeminen, ilmaiselle koulutukselle siitä kiitos. Kokoomuksessa arvostetaan nuoria ja koulutusta todella korkealle, ja omassa paikallistoiminnassa on saatu paljon valtaa ja mahdollisuuksia tuoda esiin näkökantoja. Meitäkin on moneen junaan, ja väittely on kiivasta puolueen sisällä. Mutta sehän onkin politiikan suola, etsitään kompromisseja. Ehkä vapaus on sellainen keskeinen arvo, joka on yhteinen.

Nyt kun sentään on pari kirjaa yliopistossa lukenut, ajatukset ovat vain vahvistuneet. Ei sosialidemokratiassakaan mitään vikaa ole, mutta hyvinvointivaltio oli oman aikansa lapsi. Ei sitä alas tarvitse ajaa, eikä saakaan. Keskeistä on, että kaikille annetaan tasavertaiset mahdollisuudet pärjätä. Tärkeät elementit tulee säilyttää kuten ilmainen koulutus ja hyvät terveyspalvelut, siitä meidänkin puolueessa vallitsee suurehko konsensus. Mutta muutoksia se vaatii. Naisia on paljon esimerkiksi hoivayrittäjinä ja haluaisin nähdä heillä suuremman roolin, jotta ihmiset voisivat asua pitempään kotona. Se on sitä vapautta, ei sitominen vanhainkodissa sänkyyn, että ei kaadu. Kuntaliitokset ovat hyvä homma, samaten joidenkin palvelujen kilpailuttaminen. Sillä tuetaan yrittäjyyttä, ja työntekoa. Tulorajat? Pois vaan. Jos esimerkiksi opiskelija tekee työtä, se ei ole keltään pois vaan raha palaa takaisin kiertoon kulutuksessa.

Äänestä edes kokeeksi porvaria

Jos menee pieleen, nii älä sitten ensi kerralla äänestä

Muistakaa halata toisianne, kevätaurinkokin alkaa kohta pilkottamaan

Heheh. Odottelinkin milloin tällainen tulee vastaan. Nythän on kovasti ollut puhetta siitä miten puolueet siirtävät kampanjansa nettiin jne. En tiedä, jotenkin tämä on minusta irvokasta. Tulee mieleen eräiden softafirmojen tempaukset kirjautua foorumeille ja "ihan tavan käyttäjinä" kehua firman tuotetta. Ärsyttävää.

Vierailija
Aslak
En mie äänestä kethän , son saaterin varma .
Minun äänellä että rikastu , ja ala kansaa huijaamhan.
Enkämie nuista politinkoista tiijjä tarttisko niitä ylhens ollenkhan.
Ajatelkaa nyt , ,,valtakunnan virallisija tinkaajia ja hyvällä palkalla.
Ei helvetti , on ihme ettei niitä vielä ole pantu kuivhan , niiko se
Mussoliini panthin lyhtypylvhäshen.

Niin toishalta jos joku tarjoais 1000 eurova äänestä , se muutas
asijan. Mutta sillä eholla tietenki että yksin siellä äänihyysikässä olhan.
Son sitte minun asija , piirränkö akuankan vai ripsipiirakan.

Kas, minä kun olen luullut Aslakia varmaksi kepulaiseksi. Vaan vissiin ovat
etelän kepuherroejn asiat EU-puheenjohtajuuden aikna etääntyneet
kauas Aslakin poromaailmasta.

Romaanihenkilö Akselin piti äänestää lapualaiskumouksen jälkeisissä vaaleissa vaimonveli Janne Kivivuorta. Vaan ei löytynytkään nimeä
äänioikeutetujen luettelosta. Meillä Aslakin kanssa on kyllä nimi luettelossa. Vaan meille ei ole ehdokasta. Näinkin on vaikea äänestää.

SKP on nostanut teemaksi rehellisyyden. Juuri niin, sen puuttuminen sieltä on ylipääsemätön kynnys äänestää sikäläisiä. Näkis sitä siellä vähääkään.

Vasemmistoliitto puolestaan ei ole irroittautunut pyrkimyksestään ja tavoitteestaan päästä taantumushallitukseen. Se on liian korkea kynnys äänestää sikäläisiä. - Ei vaikkapa Pertti Keräsen poppoo täällä ole ottanut yhteyttäkään.

Ne maata mataavat vaalilauseet. Kepun lauseesta kehitin muunnelman:
Ihan kuin housuihinsa paskantaisi.

En halua antaa kenellekään valtuuksia pitää ääntä puolestani. Eli kuten sanoi Tarmo Manni: Haukun itse.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat