Kirkan kuolema

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Kirka kuoli. Ei kyllä säväytä yhtään samaan malliin kuin taannoinen Juicen poismeno. Miksi edes avasin tästä keskustelua?

Sivut

Kommentit (24)

Vierailija

Ihan spontaanisti tuli mieleen se Kirkan poika. Aina kun joku kuolee tulee sen lapset mieleen. En tiedä oliko hänellä muita lapsia...

Mihis hän kuoli? Telkkarissa oli ihan viime viikolla ja kehitteli jotain musiikkihommaa, vaikutti ihan terveeltä ja elinvoimaiselta?

Kirka oli lahjakas muusikko. Vaikken nyt yhtään fani ollutkaan. Saipa ainakin tehdä elämänsä sitä mistä eniten tykkäsi. Sääli.

Vierailija

Kirkan oli tarkoitus osallistua Tanssii tähtien kanssa-ohjelmaan.

Viime vuonnakin kuolema oli läsnä siinä ohjelmassa.

Vierailija
HaraldKaunotukka

Nikula?

Vierailija
HaraldKaunotukka

Maailmankaikkeus tekee kaikkensa ilmoittaakseen meille kyseisen ohjelman kelvottomuudesta. Montako julkkista kuolee vielä ennenkuin vetävät ohjelman ruudusta?

Vierailija

Minulle Kirka oli parhaimmillaan hevirock kokeilujensa aikana, levynsä R.O.C.K oli kovaa kamaa. Ääni oli mielestäni maailmanluokan heviä. Aina odotin milloin hän kokeilisi sitä alaa uudelleen, mutta sitä ei sitten koskaan enää tapahtunut.
Rauha hänen muistolleen.

Vierailija
tiäremiäs
Onneksi on idolsseja ja euroviisuja niin saadaan uusia tähtiä.

Niinkuin tiedämme, tähdet syntyvät itsestään. Ei niitä tehdä.

Vierailija

Pahoitteluni Kirkan poismenon johdosta. Vaikutti tosi symppis-kaverilta. Tieto kuolemasta pysäytti.

]

Kirka - Hetki lyö

Hetki lyö, viime hetki lyö
Kukaan aikaa lahjomaan ei käydä voi milloinkaan
Hetki lyö, meille hetki lyö
En vaan päivää seuraavaa mä tiedä
Milloin kohdataan
Kellon seisahtuvan tahdon
Hiljentyvän lyöntien
Kauas lähteä mä saan
Tunti kuluu viimeinen
Tahdon ennen kuin on myöhäistä
Mä kuulla sen
Kun taas saavun
Luotas löydän kaiken entisen

Nään jo sen, hetken viimeisen
Enää aikaa sulla on vain kyyneliin katkeriin
Hetki lyö, riittänyt ei yö
Mukaan tulla et sä voi
Nyt lausun sulle näkemiin

Kellon seisahtuvan tahdon
Hiljentyvän lyöntien
Luotas lähteä mä saan
Tunti kuluu viimeinen
Vaan nyt tiedän
Että sulle kuulun ainiaan
Muistan kyynelsilmät
Jotka jäivät katsomaan

kertosäe

Vierailija
Mouhi
Minulle Kirka oli parhaimmillaan hevirock kokeilujensa aikana, levynsä R.O.C.K oli kovaa kamaa. Ääni oli mielestäni maailmanluokan heviä. Aina odotin milloin hän kokeilisi sitä alaa uudelleen, mutta sitä ei sitten koskaan enää tapahtunut.
Rauha hänen muistolleen.
Kirkan kokeilu hevilevyllä aiheutti sen, että hänen keikkansa loppuiva ja artisti joutui olemaan sossuasiakkaana jonkin aikaa. Näin hän itse kertoi jossain jutussa. Ei kannata suomessa hevin heviä kokeilla.

Vierailija
A. Ankka
kirjoitti 11.30
HaraldKaunotukka

Maailmankaikkeus tekee kaikkensa ilmoittaakseen meille kyseisen ohjelman kelvottomuudesta. Montako julkkista kuolee vielä ennenkuin vetävät ohjelman ruudusta?

Kas, blogijulkaisu Lehden toimittaja August Elokuukin seuraa Tiede-palstaa.l Päre on päivitetty 12.55
http://lehti.samizdat.info/2007/01/31/1890/

Vierailija
K. K.
Kirkan kokeilu hevilevyllä aiheutti sen, että hänen keikkansa loppuiva ja artisti joutui olemaan sossuasiakkaana jonkin aikaa. Näin hän itse kertoi jossain jutussa. Ei kannata suomessa hevin heviä kokeilla.

Kyllä. Humppa myy.
Suomi ei ollut silloin vielä valmis, eikä markinoita ulkomaille varmastikaan hallittu niin kuin tänä päivänä.
Tuskin kukaan voi väittää, että vuoden -86 Suomi olisi samanlainen hevin luvattu ihmemaa kuin nyt. Hevihän on nyt jopa mainstreamia, kaikkien musaa.
Ehkä nyt olisikin ollut otollisempi paikka iskeä, jos vain sydämessä olisi paloa siihen ollut.
Ja minulle tulee mieleen Jack Nicholson elokuvasta "Yksi lensi yli käenpesän", jossa hänen esittämänsä hahmo yrittää nostaa aivan liian raskasta pesuallasta tms. maasta. Paikan muut potilaat katselevat hänen ähkintäänsä ja toivotonta yritystään vierestä silmät hämmästyksestä pyöreinä. Kun nosto ei onnistu, he alkavat naureskella. Jack tuumaa: "At least I tried."

Vierailija
Mouhi
K. K.

Kyllä. Humppa myy.
Suomi ei ollut silloin vielä valmis, eikä markinoita ulkomaille varmastikaan hallittu niin kuin tänä päivänä.
Tuskin kukaan voi väittää, että vuoden -86 Suomi olisi samanlainen hevin luvattu ihmemaa kuin nyt. Hevihän on nyt jopa mainstreamia, kaikkien musaa.
Ehkä nyt olisikin ollut otollisempi paikka iskeä, jos vain sydämessä olisi paloa siihen ollut.

Hevihän on nykyisin Suomessa tämän päivän humppaa, kaupallisinta mahdollista musiikkia massoille.

Nyt Kirkalla olisi ollut aika hyvä sauma tehdä raskaan rockin comeback tekemällä once in a lifetime-tyyppinen levy ja -kiertue jonkun suomalaisen hieman nuoremman polven metallibändin kanssa. Luulen, että metallibändeistä olisi löytynyt käsien nostajia vapaaehtoisia kysyttäessä, että miten olisi rundi Kirkan kanssa, siis hieman uutta matskua, hieman klassikoita, hieman teidän omaa kamaa Kirkan tulkitsemana.

Kirka ja Trio Niskalaukaus? Hymiö tähän jos käyttäisin niitä.

Näin Kirkan klubikeikalla aikoinaan R.O.C.K-levyn kiertueella. Mättö oli tosi raskasta, tyylillisesti sellaista silloin muodikasta Rainbow/Van Halen tyylistä kamaa. Laulajana hän pääsi mikkistandin ääressä eläytyessään todella korkealle ja veti kevyesti samassa piisissä nopeita kolmen oktaavin eroja ilman ongelmia. Nykyinen alarekisterihevikin olisi varmaan irronnut. Myös äänen voima oli vakuuttava. Sitä tuli.

Kerran tuli myöhemmin ohimennen juteltua. En väitä tunteneeni. Pari sanaa vaihdettiin hyvä sää/hyvä fiilis-tyyliin.

Ei suuri suosikkini taiteellisesti. Muutama hieno mollijollotus. Mutta hyvin surullista. Pidin häntä hyvin sympaattisena ja älykkäänä muusikkona. Babitzinin perheellä on huono tuuri. Aikoinaan nuorna miehenä autonkuljettajana ollessani ajoin aina kerran viikossa ohi paikasta, jossa Sammy kuoli. Siitä tuli aina haikea olo.

Mitä Muskalle kuuluu?

edit. typoilua

Wolf
Seuraa 
Viestejä820
Liittynyt29.5.2005

Samat surumielet myös minulla kun ajan ko. paikan ohi, nuornamiehenä olin vaan apumiehenä autossa, surullista -siis Kirkan tapaus!

Navigare necesse est, vivere non necesse (Cicero)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat