Pellot pois ja metsää tilalle

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Oletteko ikinä huomanneet, että pellot ovat pahimpia ympäristön turmelijoita!
ne vievät tilaa ja näkyvät satelliittikuvissakin.
lisäksi niitä lannoitetaan, joka aiheuttaa ympäristön rehevöitymistä.

jos peltojen tilalle istutettaisiin metsää, niin kyllä olisi maisemat hienoja.

ei olisi mitään typeriä peltoja joka paikassa silmänkantamattomiin.

Suomesta tulisi kertaheitolla maailman metsäisin maa!

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Ohitit varmasti muutaman sijan Nobel-komitean listalla.
Hommaa frakki. Ne eivät hyäksy muuta asua. Taitaa tuo kuninkaallinen etikettikin hyvä opiskella, vaikka ne neuvovat sen kyllä.

Vierailija

En huoli asuinpaikkaani ympäröivän, säteeltään 7-10 kilometrin peltoaukean tilalle metsää! Vaikka aina tuuleekin, niin eipä ole hyttysiä kesällä.

Vierailija

Heh, jos pellot poistetaan ja niiden mukana täällä kasvatettavien eläintenrehu niin mitäs sitten? Ja kyllä uskoakseni pellolta meidänkin suihin ruokaa tulee. Uutisista kuulin pari päivää sitten suomen puuston heikosta tilanteesta ilmaston muuttuessa koko ajan. Puut eivät ymmärrä eivätkä osaa käsitellä vaihtelevia pakkasia jonka ansiosta/syystä puustomme käy harvemmaksi ja näin päättelemällä tuottaa vähemmän ja heikompia elinkelpoisia yksilöitä. Muut kasvit tietenkin peittävät/valtaavat/korvaavat puiden jättämän aukon, mutta minkälaiset kasvit? Onko tulevaisuudessa suomi vain peltoa, kuituhamppupeltoa kenties? Sehän on ilmaston kannalta yksi järkevimmistä vaihtoehdoista. Nyt vai sittenkun on liian myöhäistä, niinkuin yleensä on kun aletaan toimimaan? :>

Vierailija
hannabis
Heh, jos pellot poistetaan ja niiden mukana täällä kasvatettavien eläintenrehu niin mitäs sitten? Ja kyllä uskoakseni pellolta meidänkin suihin ruokaa tulee. Uutisista kuulin pari päivää sitten suomen puuston heikosta tilanteesta ilmaston muuttuessa koko ajan. Puut eivät ymmärrä eivätkä osaa käsitellä vaihtelevia pakkasia jonka ansiosta/syystä puustomme käy harvemmaksi ja näin päättelemällä tuottaa vähemmän ja heikompia elinkelpoisia yksilöitä. Muut kasvit tietenkin peittävät/valtaavat/korvaavat puiden jättämän aukon, mutta minkälaiset kasvit? Onko tulevaisuudessa suomi vain peltoa, kuituhamppupeltoa kenties? Sehän on ilmaston kannalta yksi järkevimmistä vaihtoehdoista. Nyt vai sittenkun on liian myöhäistä, niinkuin yleensä on kun aletaan toimimaan? :>

ainiin, unohdin kokonaan sen ruoan.

no, eikös ruoka voida tehdä tehtaissa?

Vierailija

Menet ajassa taaksepäin.
Ennen ne kaatoivat metsäst, jotta saivat peltoja ja nyt haluat ne metsät takasin?
Ruokaa niissä viljellään, eikä huvikseen tilaa viedä.
Mitäs sitten sillä metsälläsi tekisit? Jossain vaiheessa se UPM kymmene tulee
ja kaataa sun metsät pois hyödyntäen puut metsäteollisuudessa. Käärii rahaa, eikä tee sitä parempaa, eli ruoki ihmisiä.

Metsät on kauniita juu, mutta luonnollisen metsän kasvattaminen olisi paljon aikaa vievä prosessi. Kai olet nähnyt miten metsään puita istutetaan. Ei kovin luonnollista asettelua minun mielestäni. Kaunis metsä on luonnon oma muovaama, eikä ihmisen tekemä.

Mitä tulee siihen, että ruokaa tehtäisiin tehtaissa. Itse en valmisruokaan tyydy. Syön mielummin tuoretta ja itse kokattua. Jos tulevaisuudessa pakkausselosteesta löytyy enemmän E5235, E5214, E2165, E1225.....jne...
Niin en ihmettelisi yhtään miksi ihmiskunnassa esiintyy esim. syöpää, kasvaimia tai muita sairauksia.

Mutta tämäpä on minun mieleni asiasta. Metsähän olisi ihan kiva. Antaisi vaan itsestään kasvaa.

Vierailija
veepee
Menet ajassa taaksepäin.
Ennen ne kaatoivat metsäst, jotta saivat peltoja ja nyt haluat ne metsät takasin?
Ruokaa niissä viljellään, eikä huvikseen tilaa viedä.
Mitäs sitten sillä metsälläsi tekisit? Jossain vaiheessa se UPM kymmene tulee
ja kaataa sun metsät pois hyödyntäen puut metsäteollisuudessa. Käärii rahaa, eikä tee sitä parempaa, eli ruoki ihmisiä.

Metsät on kauniita juu, mutta luonnollisen metsän kasvattaminen olisi paljon aikaa vievä prosessi. Kai olet nähnyt miten metsään puita istutetaan. Ei kovin luonnollista asettelua minun mielestäni. Kaunis metsä on luonnon oma muovaama, eikä ihmisen tekemä.

Mitä tulee siihen, että ruokaa tehtäisiin tehtaissa. Itse en valmisruokaan tyydy. Syön mielummin tuoretta ja itse kokattua. Jos tulevaisuudessa pakkausselosteesta löytyy enemmän E5235, E5214, E2165, E1225.....jne...
Niin en ihmettelisi yhtään miksi ihmiskunnassa esiintyy esim. syöpää, kasvaimia tai muita sairauksia.

Mutta tämäpä on minun mieleni asiasta. Metsähän olisi ihan kiva. Antaisi vaan itsestään kasvaa.

no takuulla luonnon monimuotoisusu lisääntyisi, jos olisi metsää. enemmän eläimiä jne.
Ja kyllä niitä metsiä osattaisiin istuttaa ninikin, että ne eivät olisi ihan suorissa riveissä.
ja luuletko, että ihmisen vaikutus kauaa säilyy, kun muutaman vuoden päsätä osa puista on kaatunut, ja samalal on on noussut vähän uusia versoja?

ja luonto on tehnyt ihmisen.
täten voi ajatella, että ihminen saa tehsä mitä tahansa.

ehkä evoluutio juuri tätä haluaakin?

Vierailija
Sössökoski
Metsien tärkein tehtävä on tuottaa puuta sahoille ja paperiteollisuudelle.

Metsän tärkein tehtävä on vastata kun sinne huutaa.

Vierailija
Terrieri
Sössökoski
Metsien tärkein tehtävä on tuottaa puuta sahoille ja paperiteollisuudelle.

Metsän tärkein tehtävä on vastata kun sinne huutaa.

Eli ei siis vastaa?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat