Kiina-Afrikka "avioliitto"

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

No, tehän tiedätte varmaan mitä olen asiasta mieltä? Itse pidän tätä ERITTÄIN positiivisena kehityksenä, mutta Anglo-Saksit taas keksivät aiheesta marisemin aihetta He kun eivät(TIETENKÄÄN)näe Kiinan kehityksessä mitään hyvää! No, itse olen tottapuhuen jo tottunut painamaan tämän ns "kriitikin" villaisella(niinkuin varmaan myös Kiinalaiset itse)mutta mitä olette itse mieltä aiheesta, nimittäin tästä uudesta "Kiina-Afrikka" avioliitosta?

Kommentit (4)

Vierailija

Pelkään, että kiinalaiset siirtyvät saastuttamaan Afrikkaa pilattuaan Kiinan. Toisaalta, onko länsimaill varaa puhua tässä suhteessa mitään...

Varmaa on, että Kiinasta tulee seuraava supervalta ja se menee USAn ohi. Myös Intia kohoaa nopeasti. Ja syyhän on tietysti se, että Kiinassa ja Intiassa on molemmissa yli miljardi ihmistä, joten niiden kulttuurista tulee valtakulttuuria. Eurooppalaiset ovat siinä joukossa kuin kärpäsenp-a Saharassa.

Vierailija

Itse en pitäisi kovinkaan todennäköisenä kiinan menevän usan ohi vaikka se suurvalta jo onkin ja vahvemmin myös tulee.

Tässä on kuitenkin taustalla kiinalaisten vahva oikeistolaistuminen ja se, että rakkaat jenkkimme sattuvat omistamaan päivä päivältä enemmän kiinaa mm. maan johtavien yritysten osakkeiden muodossa.

Vierailija

Kiina saattaa tukehtua luomaansa ympäristökatastrofiin. Jotain 90% Kiinan kaupunkien pohjavesistä on jo saastunut, muun muassa. En povaa Kiinalle suurta tulevaisuutta, vaikka sillä nyt muka menee hyvin.

Toope
Seuraa 
Viestejä23147
Liittynyt23.7.2006
Merteuil
Varmaa on, että Kiinasta tulee seuraava supervalta ja se menee USAn ohi. Myös Intia kohoaa nopeasti. Ja syyhän on tietysti se, että Kiinassa ja Intiassa on molemmissa yli miljardi ihmistä, joten niiden kulttuurista tulee valtakulttuuria. Eurooppalaiset ovat siinä joukossa kuin kärpäsenp-a Saharassa.

Mikään ei ole varmaa. Kiinalla on valtavia ongelmia edessään. Pelkkä väestön määrä ei ennenkään ole taannut mitään. Englantikin aikoinaan valloitti Intian, eikä päinvastoin. Kiina on nykyisestä kehityksestään huolimatta edelleen valtavasti länttä jäljessä.

"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

Peili olisi se keksintö, jota arabialainen ja islamilainen maailma tarvitsisi. He voisivat sen kautta nähdä syyllisen siihen, miksi omat yhteiskunnat eivät toimi.

http://tinyurl.com/jbs6kqp

Uusimmat

Suosituimmat