Satunnainen käyttäytyminen

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Taiteilijat, seikkailijat ja muut boheemit persoonat voivat toteuttaa jokaista päivää spontaanien ideoiden ja tajunnanvirtojen johdattelemana mutta heidänkin käytöksessään on kaavamaisuutta.

Onko ylipäätään mahdollista (perustarpeet poislukien) elää käyttäytyen jatkuvasti satunnaisesti ?

Kommentit (2)

Vierailija

ADHD touhottaa asiasta toiseen, mutta käyttäytymistapa tuskin muuttuu.
Ihmisen keskeisin ongelma on luutuneet tavat ja asenteen.
Tempperamentti on synnynäinen ominaisuus, eikä se tervellä ihmisellä muutu.

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Minä ainakin olen semmoinen ihminen, että saatan olla aika kaavamainen pitkänkin aikaa, vaikka koko elämäni, ja yhtäkkiä päättää että hei, nyt aionkin tehdä tuon toisin tai jotain semmoista. En ole vielä juurikaan sellaista tehnyt, taino muutin luonteeni perusteellisesti ja tietoisesti tuossa jossain peruskoulussa. Aluksi oli vaikeaa muistaa käyttäytyä uudella tavalla, mutta lopulta se jäi "päälle". En ole ihan varma voiko sen laittaa normaalin murrosiän lannistumisen piikkiin, koska tein sen tietoisesti, tahallaan, päättämällä, ja se oli vaikeaa.

No mutta kuitenkin, olen ennen tätäkin pohtinut juuri sitä että ihmiset ovat niin kaavamaisia, eikä heiltä jaksa odottaa suurta yllätystä enää jonkin ajan kuluttua, koska he käyttäytyvät saman kaavan/luonteen mukaan vaikka vuosimiljoonan, jossei jotain ulkopuolista tekijää tule muuttamaan heitä. Jotain suhteellisen merkittävää ulkopuolista tekijää. Tunnen itseni poikkeukseksi, mutta en tiedä olenko. Saatan vastoin kaikkia odotuksia yhtenä päivänä vain muuttaa itseäni tai tapojani, ihan siksi että en halua olla ennalta-arvattavissa. Jos kuitenkin ihan tarkkoja ollaan niin kyllä toki minultakin löytyy tapoja joita en itse hoksaa enkä muuta koko elämäni aikana.

くそっ!

Uusimmat

Suosituimmat