Jäätyvät parvekkeenlasit

Seuraa 
Viestejä4922
Liittynyt31.3.2005

Nykyisessä asunnossa on parvekelasitus. Heti kun tulee pakkaset, ne jäätyvät sisäpuolelta niin, ettei niistä ulos näe. Parvekkeen ovea on pidettävä raollaan savukkeiden ja sikareiden polttamisen vuoksi, jotta savu häipyy oven raosta, samalla tietenkin lämmintä, kosteaa ilmaa sinne pääsee. Minulla on 1000w lämpöpuhallin, niin ehkä ne sillä saisi sulamaan, mutta kalliiksi tulee parvekkeen lämpimänä pitäminen sillä konstilla. Ilmakin taitaa taas lämmetä nollaan astetta C, niin kyllä ne taas sulavatkin. Auttaisiko jos niitä voitelisi vaikka isopropanolilla tai muulla kemikaalilla?

Köpönen väittää, etteivät muiden asuntojen lasit ole jäässä. Itse en ole asiaa tutkinut. Ulkopuolella ei jäätä ole. Mahdollista olisi kyllä tuuletuskin ulkoilmaan. Kissa vaan pyrkii seikkailemaan kaiteelle, ja pudotus on neljännestä kerroksesta asfaltille varmaan hengelle käypää.

Lierikki Riikonen

Kommentit (8)

Vierailija

Sinne pääsee kosteutta, joka tietenkin kondensoituu lasiin ja muodostaa jäätä. Jokin tuuletusventiili tai väärä virtaussuunta ikkunan ilmaraossa aiheuttaa kosteuden pääsyn parvekkeelle.
Tuuletus parvekkeella auttaa, vaikka niin toteutettuna ettei kissa mahdu siitä ulos.

lierik
Seuraa 
Viestejä4922
Liittynyt31.3.2005
SAMAEL
Nakkaa lasit helvettiin.

Ei se noin vaan käy, sitä paitsi ne ovat mukavat, syksyisin ja keväisin ilmojen kylmetessä. Saisi ne kyllä aukaistua kaikkikin, siirtyvät sinne toiseen reunaan limppiin. Luistit vaan ovat jäässä, etteivät luista. Mitenkäs myrskyllä, en tiedä tuosta siirtämisestäkään, lentävät pian taivaan tuuliin. Entäs se kissa,ja emäntä, hän kun ei idiootti-insinöörien ratkaisuihin usko.

Lierikki Riikonen

Vierailija

Siis sulla on parvekkeen ovi koko ajan auki? No ei kai sieltä parvekkeen omista tuuletusrei-istä pääse millään se lämmin kondensoitunut ilma pois kun kämpän sisältä tulvii semmosella massalla verrattuna pienempiin parvekkeen tuuletusreikiin. Sun pitää pitää ne lasit kunnolla avattuina aina samaan aikaan kun parvekkeen ovi on auki.

Itellä kyllä noin puolessa tunnissa tuo kosteus häviää parvekkeen oven laitettua kiinni eikä mitään jäätä juurikaan jää laseihin. Se vain kuivuu pois, myös pakkasella.

Vierailija

Älä yritä pitää parveketta puolilämpimänänä tilana.

Jos/kun kessuttelet, niin tee se reilusti parvekkeella ikkuna auki ja sulje sen jälkeen parvekkeen ovi. Sikarien polttelu on sitten jo toinen juttu (itse olin ennenmuinoin piippumiäs), pakko istuksia tuntikausia rauhassa nautinnon parissa, tiedän.
Mutta, kylmässä ulkoilmassa tupakki maistuu paremmalta kuin tunkkaisissa sisätiloissa.
Ja muista, että Köpönen on näissä asioissa aina oikeassa.

Siis tupakit pois ja piiput piiloon!

lierik
Seuraa 
Viestejä4922
Liittynyt31.3.2005
tietää

Tuuletus parvekkeella auttaa, vaikka niin toteutettuna ettei kissa mahdu siitä ulos.

Tuota olen miettinyt, "ykköslasin" saa kyllä sillä lailla raolleen. Pakkaset räpsähtää vain niin yhtäkkiä. ylensä yöllä, ettei ole tullut huolehdittua. Tuota kyllä kokeilen vielä.

- Asunnon vaihtaminen tulee kysymykseen kunnon Lottovoiton jälkeen.

- Tupakoiniin henkilökohtainen lopettaminen ei sekään riitä, alakerran tohtorikin tulee jo aamulla kylään Norttia vetäämään ja bisseä halajamaan, parvekkeelle asti hän ei pääse, kun on pyörätuolissa, myös useimmat muut vieraat polttavat ja kodinhoitajakin.

Lierikki Riikonen

Uusimmat

Suosituimmat