Sydämeni

Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Onko rytmihäiriöt normaaleja.. pitääkö mennä lääkäriin?

olen 17 vuotias yleisterve poika, harrastin ennen paljon liikuntaa, nykyään en oikeastaan. Leposyke n. 45. Nykyään kiinnitän kokoajan huomiota sydämeeni, siitä on tullut pakkomielle. Tuntuu että jos en tarkkaile sitä niin se pysähtyy..

Kun teen jotain rankkaa hetken, sitten rauhoitun, sydämeni hakkaa ensin hieman nopeampaa, mutta syke laskee kohta, ja laskee alle normaalin. Hetken aikaa jyskyttää todella hitaasti, niin hitaasti että sykemittari tulkitsee sykkeen alku ja loppuosan erillisiksi sykkeiksi. Normaali on tutum, tutum, tutum... mutta siinä tilanteessa se on tu..tum....... tu..tum.........
Hetken kuluttua se yhtäkkiä alkaa sykkiä ihan normaalisti.

Olen ehkä vainoharhainen, mutta voiko 17 vuotiaalla ihan hyväkuntoisella pojalla olla sydämessä vikaa? Jos minulla olisi ollut sydänlihastulehdus niin millaisia vaikutuksia sillä olisi? Joskus tuntuu kuin rinnasta pistäisi, mutta en ole varma johtuuko se sydämestä. Itseasiassa en voi käsittää miten sydämeni voisi olla rikki..

くそっ!

Kommentit (9)

Vierailija

sydämmen liika tarkkailu tekee kaikenmoista tuntemusta,samoin tressi,jännitys,kiihtyminen,rakastuminen,kyllä noin nuorella on terve sydän,ja helppohan se on käydä lääkärillä kuunteluttamassa,pelkästään sekin sanoo paljon.Itellä tuli perjantaina töissä kaksi kertaa tykytyskohtaus,eikä ollut edes mielenkiintoisia miehiä lähellä olin vain muuten innoissani,siitä se johtu,ja lisäksi kun oli mahdottoman kiirekkin vielä.Mutta mielenrauhan takia,käy ihmeessä lääkärillä

Stinger
Seuraa 
Viestejä4719
Liittynyt18.2.2006
Ronron

olen 17 vuotias yleisterve poika, harrastin ennen paljon liikuntaa, nykyään en oikeastaan. Leposyke n. 45. Nykyään kiinnitän kokoajan huomiota sydämeeni, siitä on tullut pakkomielle. Tuntuu että jos en tarkkaile sitä niin se pysähtyy..

Kun teen jotain rankkaa hetken, sitten rauhoitun, sydämeni hakkaa ensin hieman nopeampaa, mutta syke laskee kohta, ja laskee alle normaalin. Hetken aikaa jyskyttää todella hitaasti, niin hitaasti että sykemittari tulkitsee sykkeen alku ja loppuosan erillisiksi sykkeiksi. Normaali on tutum, tutum, tutum... mutta siinä tilanteessa se on tu..tum....... tu..tum.........

Olen ehkä vainoharhainen, mutta voiko 17 vuotiaalla ihan hyväkuntoisella pojalla olla sydämessä vikaa? Jos minulla olisi ollut sydänlihastulehdus niin millaisia vaikutuksia sillä olisi? Joskus tuntuu kuin rinnasta pistäisi, mutta en ole varma johtuuko se sydämestä. Itseasiassa en voi käsittää miten sydämeni voisi olla rikki..

Itselläni on ollut 11-vuotiaasta lähtien välillä sydämentykytystä, eli muutoin normaalisti lyövä sydän alkaakin yhtäkkiä sitten hakata mielettömällä vauhdilla, josta johtuen sitten tulee tietyssä mielessä paha olo. Esimerkiksi tukehtumisen tunne, koko ruumis tuntuu raskaalta, hikoilee kylmää hikeä ja päätä särkee. Toisinaan tällainen on psykosomaattista, jolloin ahdistus ja stressi sitten aiheuttavat sen eli ei olla nukuttu öitä kunnolla, henkisiä ongelmia ja esimerkiksi joillain alkoholin tai muun vastaavan kanssa puuhastelua.

Itselläni todettiin pieni välilyönti sydämen eteisessä, joka myöskin saattaa altistaa tähän vaivaan ja lääkäri suositteli, että sellaisessa tapauksessa kannattaa jättää pois kahvi, tee, tupakka ja alkoholi, jotka myöskin osaltaan saattavat sitten stressin päälle tai sitä ilman altistaa tykytyskohtauksille. Näihin tykytyskohtauksiin sitten naisilla saattaa myös hormonaaliset tekijät olla toisinaan voimakkainakin vaikuttajina, mutta sinun ollessa miespuolinen sitten, en oikein osaa sanoa. Toisaalta jos sinulla on vaarattomampi rytmihäiriön tyyppi, niin se saattaa olla kiusallinen, vaikkei olisi niin vaarallinenkaan. Kannattaa käydä kuitenkin lääkärissä tarkistamassa asian laita.

”Tietämättömyys antaa ihmiselle paljon luultavaa.”
-George Eliot

Vierailija

Ihan normaalilta vaikuttaa, mutta miksi olet huolissasi, selvitä se itsellesi, niin turha itsetarkkailu jää pois.

Petu
Seuraa 
Viestejä2287
Liittynyt17.3.2005

Terse! Minulla on leposyke siinä 48-52 /min . Jos on lähettyvillä jokin aistiärsyke , esim nainen tai muu ,syke saattaa nousta . Mene lääkäriin jos olo menee veltoksi asti .

LK
Seuraa 
Viestejä138
Liittynyt28.3.2006
Ronron

Kuinka hitaaksi pulssi alimmillaan putoaa? Sydänlihastulehdus ei varmaankaan moista aiheuta...

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006
LK
Ronron

Kuinka hitaaksi pulssi alimmillaan putoaa? Sydänlihastulehdus ei varmaankaan moista aiheuta...

No tuota.. en ole voinut mitata koska sykemittari ei osaa tulkita sitä.. siis sillon jonkun rankan jutun jälkeen, hyvä esimerkki on orgasmi, niin se siis jotain kerran kahdessa sekunnissa ehkä.. sitä jatkuu hetken, pelkään että se pysähtyy, sitten se tuosta vaan yhtäkkiä palaa normaaliin rytmiin. Tuntuu vaan järjettömältä, kun eikös rasituksessa sykkeen pitäisi vaan kiihtyä? Mitä varten se laskee.. Tai siis kyllä se rasituksen aikana pysyykin koholla mutta sen jälkeen..

くそっ!

Vierailija

Minäkin tuosta aikoinaan kärsin kymmenkunta vuotta. Kun rintarangassa on noita lukkoja niin noita muljahduksia ja rytmin muutoksia tulee. Niistä pääsee eroon kun käy hyvällä niksauttajalla, kuten vaikka doctor of naprapath tai osteopath.

Vierailija
no_more
Stinger siis joutuu luopumaan elämisestä että vosi elää?

Naurettavaa paskaa lääkäriltä

Huolestuttavaa jos pidät elämisen arvoisina vain sellaisia asioita, kuin päihteitä: kahvi,tee,tupakka, alkoholi.

Niin, ja sydänkeskusteluun. Ihmiset on erilasia, ja niiden kehossa tapahtuu aina kaikkeans. poikkeavaa.
Liika itsetutkiskelu vaan saa huomaamaan, nämä asiat. En usko, että sinulla mitään hätää on. Mutta, en myöskään usko ,että 15min piipahdus hengenrauhan pitimiksi kouluterveydenhoitajalla olisi pahitteeksi. Tai, jos lääkääriin haluat niin 20e mitä kontrolli maksaa on halpa hinta hyvistä yö unista ja vähemmästä stressistä.

Uusimmat

Suosituimmat