Miksi äidiltä viedään lapsi - insesti-isälle??

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

gulp...
En nyt tajua lainkaan suomen oikeuslaitoista.
Olisi mukava saada kommentteja tapaukseen, jonka tässä kuvailen:

On uusioperhe, jossa 2 lasta mustan miehen kanssa avoliitosta ja 2 lasta nykyisestä avoliitosta valkoisen miehen kanssa. Yhteensä siis 4 lasta.
Lapset ikäjärjestykseeä:
tyttö 12v. (tumma)
poika 8v (tumma)
tyttö 3v. (vaalea)
poika 7kk. (vaalea)

Musta mies ei jätä perhettä rauhaan.
On vuosien varrella jopa tappajia laittanut perheen äidin perään (onnistumatta -huh). Itse olen myös todistanut muutamaa tilannetta.
Oikeudessa vuosia käyty, isän halutessa lapset itselleen. Ryöstäminen kun ei onnistunut..
Lääkärien ja terapeuttien lausuntoja löytyy paljonkin tytön hyväksikäytöstä, kun ollut vkl isänsä luona. Tyttö itse pysyy kertomuksessaan täsmälleen, vuosien vierähdettyä eri istunnoissa.
Samoin pojan hakkamisesta todisteet ja kertomukset.
Poika edelleen terapiassa, koska ADHD sekä psyykkisesti häiriytynyt näkemästään väkivallasta isän ja äidin kesken vauva-iässä.

Nyt oikeus kuitenkin (monta eri käsittelyä, joissa ei huomioida toisia kanteita) on antanut pojan isälleen. Koska alle 12v ei voi sanoa mielipidettään missä asua.
Tästä perheen 3v. tytär saanut trauman, kun viranomaiset hakeneet pojan väkisin pois kotoa oikeuden päätöksen jälkeen.

Heti ensimmäisinä päivinä isän luona poikaa hakattu ruhjeille.
Isä nykyään avioliitossa ja tästä suhteesta noin 2v ja alle 1v lapset.

12v tytär on oikeuden edessä juuri ja juuri sen ikäinen, että voi päättää itse missä haluaa asua.
Kuitenkin isälle tapaamisoikeus (hyväksikäyttösyyte hylättiin lääkärintodistuksista yms. huolimatta).

Nyt tytär oli viikonlopun isänsä luona, vasten tahtoaan, ja yritti karata. Tästä isän uusi vaimo kimpauttuneena hakkasi tytön niin, että tämä sairaalassa 2pv.
Tytöllä nyt niskatuki edelleen, koska niska pahasti revähtänyt, mustelmia naamassa, kyljissä, jaloissa, selässä, käsissä..
Toki rikosilmoitus tehty ja poliisit käyneet sairaalassa kuvaamassa.
Menee lapsen törkeänä pahoinpitelynä eteenpäin...

Miten tälläistä vastaan voi taistella?

Isä on ns. karkoitettu suomesta monesti, mutta koska hän on poliisin "vasikka" niin jatkaa onnellista eloaan kanssamme..

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

En mitenkään rasistisesti halua painottaa ihonvärin merkitystä isän ja lasten suhteen.
Kyse on paljolti kultturi-eroista, kuten ”se nyt on on heidän kasvatusmetodinsa”.
Minun on annettu ymmärtää, että pahoinpitely on arkipäivää heidän kulttuurissaan (huh – oi ei!).
Ja toki viranomaisten on aina vaikea päätellä kuka puhuu totta, kai on vaan luotettava vahvempiin todisteisiin.
Mitä ne sitten ovat – herää kysymys?
Lapsia kun harvoin erotetaan toisistaan.
Varsinkaan ilman pätevää syytä.
Sellaista ei käsitykseni / näkemäni perusteella ole.
Ihanne uusio-perhe nykyisin (oli).
Vihdoin lapset turvassa ja huolehtiva isä ja äiti.
Nykyinen isäpuoli olisi jo aikaa sitten adoptoinut nämä kaksi lasta toisesta liitosta.
Avioliittokin oli suunnitelmissa..
Mutta tämä kaikki oikeudenkäyntien vuosimäärä on keskeyttänyt kauniit suunnitelmat..

Vierailija

No, toisaalta, jos nainen on hankkinut lapsia tuollaisen miehen kanssa, ei se kovin hyvää kuvaa anna hänenkään harkintakyvystään. Suo siellä, vetelä täällä.

Vierailija
Nelly
En mitenkään rasistisesti halua painottaa ihonvärin merkitystä isän ja lasten suhteen.

Niin, minäkään en kyllä oikein nähnyt tuota ihonvärin merkitystä tapahtumille.
Sen sijaan ulkomaalaisuuden merkitys tuli ilmi tuossa vasikka-kohdassa. Veikkaanpa, että ko. heppu on ylipäätään, oli kulttuuri mikä tahansa, pohjasakkaa.
Oleellisempaa kuin ihonväri, oli mielestäni tuo poliisisuhteiden vaikutus oikeuden tuomioihin. Aika huolestuttavaa.
Tosiaan, miten tuollaista vastaan voi taistella. Hyvät suhteet poliisiin näyttävät painavan aika paljon. Millä todistat mitään, jos laitos, jonka tehtävänä rikosten tutkiminen on, on vastustajan puolella.
Aika toivotonta.
Mutta: toivo on kuin maantie, vain pelkureille.

Vierailija
Tohtori Faustus
. Hyvät suhteet poliisiin näyttävät painavan aika paljon. Millä todistat mitään, jos laitos, jonka tehtävänä rikosten tutkiminen on, on vastustajan puolella.
Aika toivotonta.
Mutta: toivo on kuin maantie, vain pelkureille.

Todellakin *huoh*
Mutta hey!
Toivo EI ole pelkureiden maantie.

Vierailija

Oikeuden päätökset jos/kun ovat julkisia niin käsittääkseni ne pientä rahallista korvausta vastaan on mahdollista hankkia käsiinsä. Siellä kyllä kerrotaan, että millä perusteilla päätökset on tehty.

Itse ainakin kohtuu skeptisesti suhtaudun siihen, että poliisisuhteilla olisi jotain merkitystä oikeudenpäätöksissä.

Vierailija
Nelly

Lääkärien ja terapeuttien lausuntoja löytyy paljonkin tytön hyväksikäytöstä, kun ollut vkl isänsä luona. Tyttö itse pysyy kertomuksessaan täsmälleen, vuosien vierähdettyä eri istunnoissa.
Samoin pojan hakkamisesta todisteet ja kertomukset.
Poika edelleen terapiassa, koska ADHD sekä psyykkisesti häiriytynyt näkemästään väkivallasta isän ja äidin kesken vauva-iässä. Heti ensimmäisinä päivinä isän luona poikaa hakattu ruhjeille.
Isä nykyään avioliitossa ja tästä suhteesta noin 2v ja alle 1v lapset.

Nyt tytär oli viikonlopun isänsä luona, vasten tahtoaan, ja yritti karata. Tästä isän uusi vaimo kimpauttuneena hakkasi tytön niin, että tämä sairaalassa 2pv. Tytöllä nyt niskatuki edelleen, koska niska pahasti revähtänyt, mustelmia naamassa, kyljissä, jaloissa, selässä, käsissä..
Toki rikosilmoitus tehty ja poliisit käyneet sairaalassa kuvaamassa.
Menee lapsen törkeänä pahoinpitelynä eteenpäin...

Noin vakuuttavilla todisteilla ei pitäisi olla minkäänlaista ongelmaa huoltajuuden suhteen. Muutenkin isällä koituisi vakavia seurauksia noin merkittävien syytteiden perusteella. En haluaisi epäillä todistustustasi, mutta asian käsittely on todella vaikeaa ilman tarkempia tietoja. Eri ihmisten näkökannat & viranomaisten raportit pitäisi olla näkyvillä. Jokin haiskahtaa ja pahasti.

Nelly

Isä on ns. karkoitettu suomesta monesti, mutta koska hän on poliisin "vasikka" niin jatkaa onnellista eloaan kanssamme..

Anteeksi. Mikä mahdat tarkoittaa poliisin "vasikalla"? En ole koskaan kuullut mistään vastaavasta järjestelystä Suomessa. Oletko kenties katsonut liikaa amerikkalaisia rikossarjoja? Älä nyt loukkaannu Nelly. Kertomuksesi tuntuu vain lievästi oudolta.

Vierailija
Echi
Nelly

Anteeksi. Mikä mahdat tarkoittaa poliisin "vasikalla"? En ole koskaan kuullut mistään vastaavasta järjestelystä Suomessa. Oletko kenties katsonut liikaa amerikkalaisia rikossarjoja? Älä nyt loukkaannu Nelly. Kertomuksesi tuntuu vain lievästi oudolta.

Voimassa oli tällainen juttu:
Vuoden 2006 keväällä Farah Idirisin puhelin soi. “Edustan Suomen valtiota”, kohtelias miesääni sanoi. Suojelupoliisi halusi värvätä Idirisin riveihinsä ilmiantajaksi. Yhtäkkiä Farah oli Supon mielestä hieno ihminen.

“Tapasimme neljä kertaa. He lupasivat yhteiskunnallisen asemani vahvistumista ja Suomen kansalaisuuden. He lupasivat antaa minusta myös hyvän lausunnon minne vain haluan, myös ulkomaille. Ja paksun palkkashekin eli rahaa, paljon rahaa.”

Supon edustaja, keski-ikäinen ja keskipituinen mies, yritti tehdä vasikoimisesta viatonta ja helppoa. Hän ehdotti, että Supo näyttää valokuvia ja Farah Idiris kertoo kuvien henkilöiden taustat. Supo halusi tietää, ketkä käyvät matkoilla Pakistanissa tai Afganistanissa, mitä moskeijassa tapahtuu ja mitä siellä puhutaan.

Ylipäätään, kyllähän Suomenkin poliisi käyttää vasikoita.Tosin olet oikeassa siinä, että karkoitukset eivät nyt sovi hyvin tähän kokonaiskuvaan: hänenhän pitäisi olla kansalainen jo.
Eipä tuo päätös tosiaan järkeen käy. Yleensä insesti-epäilykin jo tekee huoltajuuden isälle käytännössä mahdottomaksi. Olisi tosiaan kiva tietää lisää.
Itse ainakin kohtuu skeptisesti suhtaudun siihen, että poliisisuhteilla olisi jotain merkitystä oikeudenpäätöksissä.

Siinäs olet skeptinen. Kuitenkin sanomani asia on aika selvästi tosi: kun poliisit tekevät tukinnan ja pitävät huolta todistusaineistosta yms. heillä on myös vaikutuksensa tutkimuksen tuloksiin ja sitä myötä oikeuden päätöksiin.

Vierailija

Echi:
Haiskahtaa todella!
Hitto kun en ymmärrä mikä ja miksi.
Jotain salataan minultakin, vaikka yritän parhaani mukaan auttaa.

Ihmettelen minäkin tuota -
Miksi se ukko pysyy suomessa vaikka olen nähnyt monia oikeuden päätöksiä hänen karkoituksestaan.
Selitykseksi sain vain sen, että hän paljastaa muita, jotenka on tarpeellinen suomen poliisille.

Täytyy myöntää, että aluksi luulin tämän äidin (silloin aika uusi tuttavuuteni), vain dramatisoivan välikohtauksia.
Mutta kun olin mukana muutamassa välikohtauksessa, niin ei epäilystäkään miehen väkivaltaisuudesta. Varsinkin lapsien riepottelu kauhistutti (silloin about 3 ja 7v.).

Mitä tulee ”vasikoimiseen”, termi löytynee netistä.
Sitä on ollut suomessa siitä asti kuin itse olen tilanteet tiedostanut – about 80-luvulta…
(varmasti jo aiemminkin)

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

No jopas, minulla on tähänkin hyvä vastaus. Vastaus on lähinnä komikkaa mutta sisältää hyvä pointin kuin soveltaa.

Nainen voi ehkäistä itse ongelmia, myöskin moni onneksi niin tekeekin. Ei kannata lähteä miesten matkaan, vaikka mustaihoisen sukuelimet ja muidenkin voivat tuntua eksoottisilta.

[size=150:q6fljd2r]Kulttuurien erot on hyvä huomioida.[/size:q6fljd2r]

Vierailija

Meidän piireissä näitä sanotaan ns. karpo-jutuiksi. Nimitys juurikin Karpon ohjelmasta jossa niitä esitellään. On siis joku tilanne, kuten tämä, joka on niin absurdi, ettei se ole mitenkään mahdollinen oikeusvaltiossa, mutta niin niitä vain sattuu.

Jotenkin näitten edessä tekee mieli luovuttaa, kun ainut vaihtoehto tuntuu olevan varata kättä pidempää ja lähteä isolla lössillä asianosaisten luo kylään. No, tietenkään se ei ole todellinen vaihtoehto. Paras on siis vain jaksaa toivoa että oikeus vielä voittaa, tuomioista voi yleensä valittaa jne.

Onneksi tilanne nyt on jo lasten osalta parempi!

Vierailija
Tohtori Faustus

Siinäs olet skeptinen. Kuitenkin sanomani asia on aika selvästi tosi: kun poliisit tekevät tukinnan ja pitävät huolta todistusaineistosta yms. heillä on myös vaikutuksensa tutkimuksen tuloksiin ja sitä myötä oikeuden päätöksiin.

Tottakai poliiseilla on monessa rikosasiassa paljon vastuuta, mutta minun käsityksen mukaan huoltajuuskiistoissa poliisi ei tee perinteisesti tutkimusta.

Taas mitä tulee insestiväitteisiin niin korjatkaa jos olen väärässä, mutta lääkäreilläkin taitaa olla velvollisuus ilmoittaa viranomaisille jos epäilevät moista tapahtuneen? Jos sellaisia lääkärinlausuntoja on jossa moiseen viitataan niin ne käsiteltäisiin rikosoikeudessa? Eikä lastenhuoltajuutta käsittelevässä "oikeudenkäynnissä".

Vierailija
Sarmal
Tohtori Faustus

Tottakai poliiseilla on monessa rikosasiassa paljon vastuuta, mutta minun käsityksen mukaan huoltajuuskiistoissa poliisi ei tee perinteisesti tutkimusta.

Taas mitä tulee insestiväitteisiin niin korjatkaa jos olen väärässä, mutta lääkäreilläkin taitaa olla velvollisuus ilmoittaa viranomaisille jos epäilevät moista tapahtuneen? Jos sellaisia lääkärinlausuntoja on jossa moiseen viitataan niin ne käsiteltäisiin rikosoikeudessa? Eikä lastenhuoltajuutta käsittelevässä "oikeudenkäynnissä".

Vaan kysehän oli siitä että isä olikin saanut hyväksikäyttösyytteen, mutta se oli hylätty. Sen vuoksi sitä ei tietenkään ole voitu käyttää huoltajuusoikeudenkäynnissäkään, kosa isähän oli "syytön".

Vierailija
Nelly

Tuo romahdutti juttusi uskottavuuden. Jos nyt sivuuttaa siinä esiin tulevat perustelemattomat väitteet oikeuslaitoksemme toiminnasta, niin siinä on yksi perustavanlaatuinen virhe.

Jos on niin laajasti tiedossa, että joku on vasikka, että siitä kirjoitellaan jopa internetissä, niin sellainen kaveri olisi hyvin äkkiä entinen vasikka. Alamaailma hoitasi perheen ongelmat aika äkkiä pois päiväjärjestyksestä.

Vierailija
meikämie
Vaan kysehän oli siitä että isä olikin saanut hyväksikäyttösyytteen, mutta se oli hylätty. Sen vuoksi sitä ei tietenkään ole voitu käyttää huoltajuusoikeudenkäynnissäkään, kosa isähän oli "syytön".

Miksi syytön-sana on heittomerkeissä? Jos asia on asianmukaisesti tutkittu ja oikeudessa todettu, että isä on syytön niin kai tässä kohtaan on toimittu ihan oikeusvaltion periaatteiden mukaisesti?

Taas jos vihjaat, että jossain kohtaan on toimittu vilpillisesti niin olisi kiva tietää, että missä kohtaan ja millä motiivilla.

Vierailija
Bomt Kneder
Nelly

Tuo romahdutti juttusi uskottavuuden. Jos nyt sivuuttaa siinä esiin tulevat perustelemattomat väitteet oikeuslaitoksemme toiminnasta, niin siinä on yksi perustavanlaatuinen virhe.

Jos on niin laajasti tiedossa, että joku on vasikka, että siitä kirjoitellaan jopa internetissä, niin sellainen kaveri olisi hyvin äkkiä entinen vasikka. Alamaailma hoitasi perheen ongelmat aika äkkiä pois päiväjärjestyksestä.

Paitsi, että hän ei vasikoisi täkäläisestä alamaailmasta, vaan maahanmuuttajista: ketä ottaa, ketä valvoa, mitä moskeijoissa puhutaan jne. Eli ei häntä ehkä heti hoideltaisi pois päiviltä. Kyse on vähän eri tyypin vasikasta. Tai näin käsitin. Eikä häntä nyt vielä ole paljastettu.
Totta silti, on outoa, jos hän siitä kovaan ääneen kertoo. Tuskin hän saa siitä kaksista etuakaan, jos menee sen kertomaan. Suomessa kun ei tehdä virallisesti tällaista tiedustelua maahanmuuttajien parissa. Ja sikäli hän varmaankin olisi entinen vasikka.
Toinen seikka on se, ettei häntä pitäisi olla voitu edes karkoittaa, jos kerran on vasikka ja saa siitä niin tuntuvaa oikeusapua, että selviää noista muista oikeudenkäynneistä. Varmaankin kansalaisuus olisi tullut helposti ja karkotuksesta ei sen jälkeen puhettakaan.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat