Seuraa 
Viestejä45973

EU:n uudet määräykset vaativat 2012 CO2-päästöjä max. 130 g / km,
eli 5 l / 100 km bensiiniä. Tämä tarkoittaa sitä, että vain viiden vuo-
den päästä täällä saa ajaa vain turvattomilla japsien lastenvaunuilla,
jotka hajoavat, kun kerran kiukuissaan polkaisee kaasun pohjaan.

Älyttömyyden huippu ! Tarkoituksena lienee eurokommunisteilla
vain estää amerikkalaisten oikeiden autojen pääsy tänne !!!

Sivut

Kommentit (115)

tiäremiäs
Nyttekin vie diesel tuon verran jos ei sitten traktorilla ajele tai kuorma-autolla.

Tiiseli, joo, pakkasilla nokivasara tekee jalkamiehen kun
neste lurittaa erehdyksessä tankkiin kesälaatua ja jotta pärjäät
ilman turkiksia autossa, tarvitset bensalämmittimen. Ajo
kuin Belarus-traktorilla, jump-jump-jump. Sitäpaitsi, EU:n
uudet määräykset vaativat tiiseliltä vain 4,5 l/100 km kulu-
tuksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Nyt on EU oikealla asialla! Ehkäpä aikataulu on hieman nopeahko, mutta suunta on oikea.
Nyt autoteollisuus joutuu todella satsaamaan kulutuksen vähentämiseen. Hetken jo pelkäsinkin että Suomeen saapuu jenkeistä tuttu kilpavarustelu, jossa ihmiset ostavat toinen toistaan isompia autoja, tunteakseen olonsa turvalliseksi.

edit:
koskeeko sääntö kaikkia autoja, vai pelkästään uusia?

Mikäs tässä nyt on ongelma? Eikö päästöjen vähentäminen ole mielestäsi tarpeellista? Jos jenkkiautojen meriitiksi jää vain suuri kulutus, niin turha niiden perään on haikailla.

Pienkerrostalon kokoisilla, jenkkikoslilla ajeleminen tuntuu olevan monelle itseisarvo. Ei siitä sen enempää.

Kerta kaikkiaan mainiota!

Lopultakin jollekin on valjennut se, mikä on tiedetty jo vuosia. Autojen kulutus olisi nykyään mahdollistaa ihan helposti saada tuolle 5,1 l/100 km tasolle, mutta kun tekniikkaa ei hydöynnetä, vaan käytetään se uskomattomien hevosvoimien kiskomiseen moottorista, niin että kulutus ei pienene ikinä.

Bushmanin arvomaailmasta saa oivan kuvan huomioimalla että hänelle tärkeämpää on ajaa jenkkiautolla kuin järkevästi ja ympäristöystävällisesti. Ei siihen oikein voi mitään muuta enää lisätä.

Lisäksi esimerkiksi saksalaiset/ranskalaiset/italialaiset autot saadaan helposti kuluttamaan alle 5,1 litraa/100 km kunhan vain jätetään se mieletön hevosvoimien ympääminen perheautojen koneisiin pois tarpeettomana.

Siis oikeasti: nykyään eurooppalaisissa perheautoissa on toistasataa hevosvoimaa. Ei niitä tarvitse olla, vievät vain bensaa.

Itse ajelin ennen parikymmentä vuotta vanhalla ooppelilla. Hevosvoimia oli pari enemmän kuin nykyisessä autossa, mutta kulutus oli noin kaksinkertainen kaupunkiajossa!

Eli käytännössä nykyautojen kulutus voitaisiin esimerkin valossa puolittaa(se on melkein sama kuin 20 vuotta sitten) vähentämällä hevosvoimia järkeviin lukemiin.

Se on kyllä kumma juttu autobisneksessä miten henkilöautot, jotka on tarkoitettu yleisille kulkuväylille joissa suurinta sallittua nopeutta ajaa lähes millaisella kauppakassilla tahansa, pitää tunkea täyteen turhaa tekniikkaa. Ei suuritehoisia henkilöautoja tarvitse, ellei ole aktiivinen karavaanari. Kyseessä on vain statusvehje jolla pitää yrittää todistella jotain muille. Pienemmällä, tehottomammalla ja taloudellisemmalla pärjää aivan yhtä hyvin. Eivät iso jenkkiautot ole mitenkään tarveperusteltuja. Ne ovat kulttuurinuoleskelua.

EDIT: en pidä karavaanareista. Tukkivat liikenteen ja ovat muutenkin minusta vastenmielisiä.

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Syfilis
Nyt on EU oikealla asialla! Ehkäpä aikataulu on hieman nopeahko, mutta suunta on oikea.
Nyt autoteollisuus joutuu todella satsaamaan kulutuksen vähentämiseen. Hetken jo pelkäsinkin että Suomeen saapuu jenkeistä tuttu kilpavarustelu, jossa ihmiset ostavat toinen toistaan isompia autoja, tunteakseen olonsa turvalliseksi.

edit:
koskeeko sääntö kaikkia autoja, vai pelkästään uusia?

uusia koskee toki, vanhoja voi vakeeta olla säätää.

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
A. Ankka
Se on kyllä kumma juttu autobisneksessä miten henkilöautot, jotka on tarkoitettu yleisille kulkuväylille joissa suurinta sallittua nopeutta ajaa lähes millaisella kauppakassilla tahansa, pitää tunkea täyteen turhaa tekniikkaa. Ei suuritehoisia henkilöautoja tarvitse, ellei ole aktiivinen karavaanari. Kyseessä on vain statusvehje jolla pitää yrittää todistella jotain muille. Pienemmällä, tehottomammalla ja taloudellisemmalla pärjää aivan yhtä hyvin. Eivät iso jenkkiautot ole mitenkään tarveperusteltuja. Ne ovat kulttuurinuoleskelua.

reilu 120 hevosvoimaa on munkin mielestä hyvässä autoassa aika maksimi.

SOKRATES the Creeck
Kaikki alle 200 heppaset on alitehoisia, aivan kuten
alle 100 kiloiset miehet aneemisia tai muita idunpurijoita.

Ja mitä v...a se jollekin eurokomukoille kuuluu, millä autolla
minä ajan ja kuinka paljon hevosia ja bensaa palaa,
itse maksan!

Hiilidioksidin vaikutus ilmaston läpenemiseen ( h..n hyvä asia
täällä, just ulkona hyytävä - 29 C ) on olematon,
koko hömppä on 100% huijausta ( mm. prof. Singer , sääsatel-
liittiohjelman johtaja, hiilidoksidin vaikutus 0,29 % ) .

Senkin komukka!

SOKRATES the Creeck
Kaikki alle 200 heppaset on alitehoisia, aivan kuten
alle 100 kiloiset miehet aneemisia tai muita idunpurijoita.

Ja mitä v...a se jollekin eurokomukoille kuuluu, millä autolla
minä ajan ja kuinka paljon hevosia ja bensaa palaa,
itse maksan!

Hiilidioksidin vaikutus ilmaston läpenemiseen ( h..n hyvä asia
täällä, just ulkona hyytävä - 29 C ) on olematon,
koko hömppä on 100% huijausta ( mm. prof. Singer , sääsatel-
liittiohjelman johtaja, hiilidoksidin vaikutus 0,29 % ) .

Isea on siinä että sinä voit ajaa 200hp ritsallasi vaikka maailman tappiin saakkam kun muut ajavat "halvalla" uusilla autoilla.

Saksalaiset autojätit kuulemma ovat jo alaoittaneet itkemisen, tasajalkaa hyppimisen, kovaäänisen ulisemisen ynnä muun lapsellisen kiukuttelun, kuten rakas Bushman-reinkarnaatiomme.

no_more
autossa riittää 50hv. esim opel kadet 1,3 xD

Ton rajan vois tiputtaa 3L/100km. Ei ole autoteollisuudelle mahdottomuus.

Aika kinnerin saat rakentaa, että bensamoottorilla päästään perheautossa tuohon lukemaan.

5 L/100km tarkoittaa että auton pitää päästä eteenpäin P = 5 * 8,76 kWh/L : 1 h * X keskiteholla, jolloin:

X = 0.25 -> P = 11 kW
x = 0.38 -> P = 17 kW

Kolmella litralla vastaavat lukemat olisivat 7 ja 10 kW. Käytännössä kolmeen litraan ei päästä kuin puunhalaajan märissä unissa. Kyse on siitä, että tavallisen polttomoottorin hyötysuhde ei nouse vaikka siihen laittaa mitä hybridikotkotuksia ja auton aerodynamiikka sekä paino määräävät tehontarpeen.

Jo 5 litraa sataselle on muille kuin pienille kauppakassi-autoille melko absurdi tavoite. Käytännön kulutus nousee testikulutukseen verrattuna reilusti, kun alitehoisella moottorilla tapellaan tuulta, ylämäkiä ja moottoritien kiihdytysramppeja vastaan.

Onkos tuo Sokrates nyt ihan tosissaan?

Totta kai se kuuluu EU:lle millaisia autoja täällä myydään. Mitä vähemmän ne kuluttaa, sitä parempi. Ei siinä se ihmempää.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä35106
Veikko

Jo 5 litraa sataselle on muille kuin pienille kauppakassi-autoille melko absurdi tavoite. Käytännön kulutus nousee testikulutukseen verrattuna reilusti, kun alitehoisella moottorilla tapellaan tuulta, ylämäkiä ja moottoritien kiihdytysramppeja vastaan.

No pannaan autoon se 10 kW:n kone, joka on optimoitu hyötysuhteeltaan huipputeholle, niin homma hoituu. Teknisesti tai liikenteellisesti se ei ole minkäänlainen ongelma, kuorma-autoille tuollaiset ja pienemmätkin tehopainosuhteet ovat arkipäivää, mutta asenteet eivät tietysti tuollaista hyväksy, kun ihmiset ovat tottuneet tehokkaan auton mukavuuteen.

Ehkä on hyväksikin, että järkeä aletaan tuoda ylhäältäpäin. Tosin en usko, että tuollainen ehdotus menee läpi viiteenkymmeneen vuoteen. Autoteollisuuden edustaja antaa EU-poliitikoille ruskeat kirjekuoret kabinetin kätköissä niin se on siinä.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä35106
SOKRATES the Creeck

Ja mitä v...a se jollekin eurokomukoille kuuluu, millä autolla
minä ajan ja kuinka paljon hevosia ja bensaa palaa,
itse maksan!

Ongelma onkin lähinnä siinä, että miten tuottamasi pienhiukkaspäästöt hinnoitellaan. Jos niistä ei välitetä, niin kuin nykyään on tapana, ökyajamisesti tuottaa yhteiskunnalle ja sitä kautta muille ihmisille kohtuuttomat kustannukset. Se on vähän kuin terroria, yhtä hyvin voidaan kysyä mitä se muille kuuluu missä terroristi suihkuttelee ilmaan itse ostamaansa ja maksamaansa hermokaasua.

Jos taas hiukkashaitoille arvioidaan joku järkevä hinta, parhaimmillaan huomioonottaen taloudellisten lisäksi sairastumisien aiheuttamat inhimilliset kärsimykset (esimerkiksi perustamalla rahasto joka kerää maksuja saastuttajilta ja jakaa sairastuneille ja omaisille tuntuvia korvauksia), niin saattaa Sokrateenkin ajeluille tulla sellainen kilometrihinta että paksumpikin lompakko kirkuu punaisena.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat