EU vaatii 2012 kulutus max, 5 l / 100 km-älytöntä !

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

EU:n uudet määräykset vaativat 2012 CO2-päästöjä max. 130 g / km,
eli 5 l / 100 km bensiiniä. Tämä tarkoittaa sitä, että vain viiden vuo-
den päästä täällä saa ajaa vain turvattomilla japsien lastenvaunuilla,
jotka hajoavat, kun kerran kiukuissaan polkaisee kaasun pohjaan.

Älyttömyyden huippu ! Tarkoituksena lienee eurokommunisteilla
vain estää amerikkalaisten oikeiden autojen pääsy tänne !!!

Sivut

Kommentit (115)

Vierailija
tiäremiäs
Nyttekin vie diesel tuon verran jos ei sitten traktorilla ajele tai kuorma-autolla.

Tiiseli, joo, pakkasilla nokivasara tekee jalkamiehen kun
neste lurittaa erehdyksessä tankkiin kesälaatua ja jotta pärjäät
ilman turkiksia autossa, tarvitset bensalämmittimen. Ajo
kuin Belarus-traktorilla, jump-jump-jump. Sitäpaitsi, EU:n
uudet määräykset vaativat tiiseliltä vain 4,5 l/100 km kulu-
tuksen.

Vierailija

Nyt on EU oikealla asialla! Ehkäpä aikataulu on hieman nopeahko, mutta suunta on oikea.
Nyt autoteollisuus joutuu todella satsaamaan kulutuksen vähentämiseen. Hetken jo pelkäsinkin että Suomeen saapuu jenkeistä tuttu kilpavarustelu, jossa ihmiset ostavat toinen toistaan isompia autoja, tunteakseen olonsa turvalliseksi.

edit:
koskeeko sääntö kaikkia autoja, vai pelkästään uusia?

Vierailija

Mikäs tässä nyt on ongelma? Eikö päästöjen vähentäminen ole mielestäsi tarpeellista? Jos jenkkiautojen meriitiksi jää vain suuri kulutus, niin turha niiden perään on haikailla.

Pienkerrostalon kokoisilla, jenkkikoslilla ajeleminen tuntuu olevan monelle itseisarvo. Ei siitä sen enempää.

Vierailija

Kerta kaikkiaan mainiota!

Lopultakin jollekin on valjennut se, mikä on tiedetty jo vuosia. Autojen kulutus olisi nykyään mahdollistaa ihan helposti saada tuolle 5,1 l/100 km tasolle, mutta kun tekniikkaa ei hydöynnetä, vaan käytetään se uskomattomien hevosvoimien kiskomiseen moottorista, niin että kulutus ei pienene ikinä.

Vierailija

Bushmanin arvomaailmasta saa oivan kuvan huomioimalla että hänelle tärkeämpää on ajaa jenkkiautolla kuin järkevästi ja ympäristöystävällisesti. Ei siihen oikein voi mitään muuta enää lisätä.

Vierailija

Lisäksi esimerkiksi saksalaiset/ranskalaiset/italialaiset autot saadaan helposti kuluttamaan alle 5,1 litraa/100 km kunhan vain jätetään se mieletön hevosvoimien ympääminen perheautojen koneisiin pois tarpeettomana.

Siis oikeasti: nykyään eurooppalaisissa perheautoissa on toistasataa hevosvoimaa. Ei niitä tarvitse olla, vievät vain bensaa.

Itse ajelin ennen parikymmentä vuotta vanhalla ooppelilla. Hevosvoimia oli pari enemmän kuin nykyisessä autossa, mutta kulutus oli noin kaksinkertainen kaupunkiajossa!

Eli käytännössä nykyautojen kulutus voitaisiin esimerkin valossa puolittaa(se on melkein sama kuin 20 vuotta sitten) vähentämällä hevosvoimia järkeviin lukemiin.

Vierailija

Se on kyllä kumma juttu autobisneksessä miten henkilöautot, jotka on tarkoitettu yleisille kulkuväylille joissa suurinta sallittua nopeutta ajaa lähes millaisella kauppakassilla tahansa, pitää tunkea täyteen turhaa tekniikkaa. Ei suuritehoisia henkilöautoja tarvitse, ellei ole aktiivinen karavaanari. Kyseessä on vain statusvehje jolla pitää yrittää todistella jotain muille. Pienemmällä, tehottomammalla ja taloudellisemmalla pärjää aivan yhtä hyvin. Eivät iso jenkkiautot ole mitenkään tarveperusteltuja. Ne ovat kulttuurinuoleskelua.

EDIT: en pidä karavaanareista. Tukkivat liikenteen ja ovat muutenkin minusta vastenmielisiä.

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005
Syfilis
Nyt on EU oikealla asialla! Ehkäpä aikataulu on hieman nopeahko, mutta suunta on oikea.
Nyt autoteollisuus joutuu todella satsaamaan kulutuksen vähentämiseen. Hetken jo pelkäsinkin että Suomeen saapuu jenkeistä tuttu kilpavarustelu, jossa ihmiset ostavat toinen toistaan isompia autoja, tunteakseen olonsa turvalliseksi.

edit:
koskeeko sääntö kaikkia autoja, vai pelkästään uusia?

uusia koskee toki, vanhoja voi vakeeta olla säätää.

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005
A. Ankka
Se on kyllä kumma juttu autobisneksessä miten henkilöautot, jotka on tarkoitettu yleisille kulkuväylille joissa suurinta sallittua nopeutta ajaa lähes millaisella kauppakassilla tahansa, pitää tunkea täyteen turhaa tekniikkaa. Ei suuritehoisia henkilöautoja tarvitse, ellei ole aktiivinen karavaanari. Kyseessä on vain statusvehje jolla pitää yrittää todistella jotain muille. Pienemmällä, tehottomammalla ja taloudellisemmalla pärjää aivan yhtä hyvin. Eivät iso jenkkiautot ole mitenkään tarveperusteltuja. Ne ovat kulttuurinuoleskelua.

reilu 120 hevosvoimaa on munkin mielestä hyvässä autoassa aika maksimi.

Vierailija
SOKRATES the Creeck
Kaikki alle 200 heppaset on alitehoisia, aivan kuten
alle 100 kiloiset miehet aneemisia tai muita idunpurijoita.

Ja mitä v...a se jollekin eurokomukoille kuuluu, millä autolla
minä ajan ja kuinka paljon hevosia ja bensaa palaa,
itse maksan!

Hiilidioksidin vaikutus ilmaston läpenemiseen ( h..n hyvä asia
täällä, just ulkona hyytävä - 29 C ) on olematon,
koko hömppä on 100% huijausta ( mm. prof. Singer , sääsatel-
liittiohjelman johtaja, hiilidoksidin vaikutus 0,29 % ) .

Senkin komukka!

Vierailija
SOKRATES the Creeck
Kaikki alle 200 heppaset on alitehoisia, aivan kuten
alle 100 kiloiset miehet aneemisia tai muita idunpurijoita.

Ja mitä v...a se jollekin eurokomukoille kuuluu, millä autolla
minä ajan ja kuinka paljon hevosia ja bensaa palaa,
itse maksan!

Hiilidioksidin vaikutus ilmaston läpenemiseen ( h..n hyvä asia
täällä, just ulkona hyytävä - 29 C ) on olematon,
koko hömppä on 100% huijausta ( mm. prof. Singer , sääsatel-
liittiohjelman johtaja, hiilidoksidin vaikutus 0,29 % ) .

Isea on siinä että sinä voit ajaa 200hp ritsallasi vaikka maailman tappiin saakkam kun muut ajavat "halvalla" uusilla autoilla.

Vierailija

Saksalaiset autojätit kuulemma ovat jo alaoittaneet itkemisen, tasajalkaa hyppimisen, kovaäänisen ulisemisen ynnä muun lapsellisen kiukuttelun, kuten rakas Bushman-reinkarnaatiomme.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat