Stroh 60

Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Hmm. Tunteeko kukaan kyseistä likööriä tai mitä onkaan? Mihin sitä kannattaisi laittaa jotta sen saisi nieltyä.. typerä aihe mutta kukaan ei suostu kertomaan, kukaan ei osaa auttaa..

くそっ!

Sivut

Kommentit (18)

kytoann
Seuraa 
Viestejä1906
Liittynyt16.3.2005

Itävaltalaista rommia. Sitä on kai erivahvuista, 40-, 60- ja 80-prosenttista. Kaakaon kanssa olen sitä juonut, oikein hyvää kun ei liikaa kaada. Pakkasella mukavasti lämmittää.

Tyhmyydelle minä olen vihainen kuin rakkikoira; mutta viisaus ei ole kaikille suotu.

Vierailija

Olisiko parempi että jätät sen iskän rommipullon sinne kaappiin ja nautit vaikka siideriä yms miedompia juomia. Ei sitten kaduta jälkeenpäin niin paljoa. Ja muistatkin vielä jotakin..

Ja kovinhan tuo Stroh-rommi on väkevää noin nuorelle.. 60% ?! Herre gud ändoo!

Vierailija
Ronron
Hmm. Tunteeko kukaan kyseistä likööriä tai mitä onkaan? Mihin sitä kannattaisi laittaa jotta sen saisi nieltyä.. typerä aihe mutta kukaan ei suostu kertomaan, kukaan ei osaa auttaa..

Tsekkaappa täältä http://lyhytlinkki.net/?w5fwmfec On googlen hakusivu. Itavaltalainen likööri. Käytetään usein booleissa, ja juomasekoituksista.

Jos se on siis tämä, koska siitä käytetään suomessa pikkaisen poikkeaviakin nimiä http://lyhytlinkki.net/?hwbagpta
Tota saa Alkosta, mutta tällä nimellä Stroh 60 mainitaan Viron puolella.

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Onhan se väkevää.. en siksi pystykkään juomaan sitä kait minä sen takaisin vien.. sitäpaitsi se on äidin eikä iskän

No mutta joo.. siideriä tai kaljaa joisinki mielellään mutta sitä tarttee niin paljon..

くそっ!

Vierailija

Tämä on näitä liemiä, jotka alkavat vasta maistumaan tuossa puolentoistapromillen jälkeen ja sitten on muistipoisjamissäliejuttuja, joten varoen sen kanssa.

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005

Hyvää ainetta. Joskus nuorena oli tuollainen litran pullo tuollaista 80%:sta Strohia ja toinen pullollinen 55%:sta Smirnofia. Ei huomattu hankkia lantrinkeja, joten lantrattiin sitten Strohia tuolla Smirnofilla. Aika tujua tavaraa, mutta kyllä siitä hyvät pohjat sai.

Vierailija
Lassi
Itavaltalainen likööri.

Höpöhöpö. Stroh on itävaltalainen rommilla maustettu viina. Ihan niin jaloviina on viinalla jatkettua konjakkia. Stroh maistuu melko hirveältä.

Juro Vonkaaja
Seuraa 
Viestejä274
Liittynyt8.9.2006

Kuuma kaakaStroh on erinomainen talvijuoma.

Eeräretkille 80% Stroh om mitä mainiointa retkijuomaa, ei turhaan tartte kanniskella vettä. Ei se tartte muuta lantinkia kuin kuumaa vettä ja sokeria. Tuohon sinun äitisi 60% Strohhiin sopiva lantraus suhde on puolet kuumaa vettä ja sokeria maun mukaan. Nuotio räiskymään ja kipinöitä kattelemaan. Jo toisella Stroh kuksalla alkaa ajatus liitämään. Vaan aika pahan rapulan siitä saat jos tajun kankaalle juot. Saattaa aamulla pikkasen mahhaa poltella.

Eipä sitä siltään eikä minkään limujen kans juotavaksi ole tarkotettukaan vaan kylmän talvipäivän lämmikkeeksi oikeilla lämmikkeillä lantattuna. Menee se kahviin plöräytettynäkin.

Niin ja ei se mikään teinien juoma ole.

acedia

Höpöhöpö. Stroh on itävaltalainen rommilla maustettu viina. Ihan niin jaloviina on viinalla jatkettua konjakkia. Stroh maistuu melko hirveältä.

Höpötät omiasi. Hyvvää se on.

Vierailija
Juro Vonkaaja
Kuuma kaakaStroh on erinomainen talvijuoma.

Eeräretkille 80% Stroh om mitä mainiointa retkijuomaa, ei turhaan tartte kanniskella vettä. Ei se tartte muuta lantinkia kuin kuumaa vettä ja sokeria. Tuohon sinun äitisi 60% Strohhiin sopiva lantraus suhde on puolet kuumaa vettä ja sokeria maun mukaan. Nuotio räiskymään ja kipinöitä kattelemaan. Jo toisella Stroh kuksalla alkaa ajatus liitämään. Vaan aika pahan rapulan siitä saat jos tajun kankaalle juot. Saattaa aamulla pikkasen mahhaa poltella.

Eipä sitä siltään eikä minkään limujen kans juotavaksi ole tarkotettukaan vaan kylmän talvipäivän lämmikkeeksi oikeilla lämmikkeillä lantattuna. Menee se kahviin plöräytettynäkin.

Niin ja ei se mikään teinien juoma ole.

acedia

Jep! Hyvää on vaikka teehen sekoitettuna syyssateisessa maastossa. Kokeiltu Vaasan saaristossa pienimuotoisella vaelluksella. Ei sitä erkkikään kyllä juo isoja määriä paljaaltaan. Pienenä tujauksena se lämmittää mukavasti kyllä ilman lantraustakin.

Vierailija
Juro Vonkaaja

Jos pitää tujauksella rommia maustetusta väkiviinasta niin mikäs siinä. Itse laitan teehen/kaakaoon/drinkkiin mieluimmin sitä rommia itseään.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26848
Liittynyt16.3.2005
Ronron
Onhan se väkevää.. en siksi pystykkään juomaan sitä kait minä sen takaisin vien.. sitäpaitsi se on äidin eikä iskän

Ellet välttämättä halua toistaa edellisten sukupolvien typerimpiä mokia, unohda tuo toistaiseksi. Viinaa pitää opetella juomaan, ja usein näytöshaluinen teiniporukka on siihen vihoviimeinen kohde.

Mutta jos haluat oppia asiat kantapään ja sairaalareissun kautta, jatka viinaa vedellä. Vesi kelpaa lantringiksi ihan mihin vain viinaan, muita lantrinkeja ei tarvita. Ei siitä hyvää tule, mutta tuskinpa sellainen joka viinaa maun takia juo koskee pitkällä tikullakaan tuollaiseen rommi-jalluun. Varo ettet humaltuesasi vahvenna suhdetta ja aikaansa ikävää yllätystä (tämä on yksi tärkeä osa tuota viinan juonnin osaamista).

No mutta joo.. siideriä tai kaljaa joisinki mielellään mutta sitä tarttee niin paljon..

Ei sitä niin paljoa tarvita kuin luulet. Sosiaaliseen pöhnään, sellaiseen jossa kännäävässä kaveriporukassa on mukavaa, tulee varsin pienellä alkoholimäärällä. Kaikki minkä juo yli sen tuottaa vain murhetta.

OZ
Seuraa 
Viestejä126
Liittynyt4.11.2005

Kuten useat ovat jo tuossa edellä maininneet, kaakao on minunkin mielestäni paras kaveri tuolle. Alkon viinaksista kun noita väkäsiä ei tahdo löytyä, tuo on aina iloinen yllätys.

Hiihtoretkelle evääksi ei kannata ottaa kovin tujua. Mutta takkatulen edessä menee lopulta melkein raakana.

Ehkä tuo tavara on enemmän meidän varttuneempien makuun.

You may be an idiot but try not be stupid -Winston Groom

Vierailija

Strohia löytyy Alkosta myös kermaversio, ja mahtoiko olla vielä Jägertee tms? Paljon juojaystävällisempiä, kuin itse kelpo Stroh...

Vierailija
acedia

No höp. Laitappas ensi kerralla 1 annos storohia lämpimän mustaviinimarjamehun sekaan. Mehusta kannattaa sekoittaa kohtuullisen vahvaa. On ollut mulla yskänlääkereseptinä jo monta vuotta, maku on oikein hyvä ja sairastaminen paljon mukavampaa. Pullollinen 80-prosenttista strohia menee talvessa.

Petu
Seuraa 
Viestejä2287
Liittynyt17.3.2005
BR3K
acedia

No höp. Laitappas ensi kerralla 1 annos storohia lämpimän mustaviinimarjamehun sekaan. Mehusta kannattaa sekoittaa kohtuullisen vahvaa. On ollut mulla yskänlääkereseptinä jo monta vuotta, maku on oikein hyvä ja sairastaminen paljon mukavampaa. Pullollinen 80-prosenttista strohia menee talvessa.[/quote

Terse! Paras tapa on välttää moinen sekoitus ,kun ei koskaan sairastele . Tässä olen ennaltaehkäisevästi ottanut lekkerin Ouzoa .Lomalla ei parane sairastella .

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat