Sivut

Kommentit (56)

Petu
Seuraa 
Viestejä2289

Miten on sen ruotsalaisten moraalin kanssa . Olisi hyvä tietää ,mitä edustat . Toivon mukaan tiedät ketä olet . Kansalaisuuttaan ei tiedä monikaan Ruotsinsuomalainen . Ei ketään kestä , mitä milloinkin ja missä maassa- tyyppiä , psyykkisesti

Petu
Seuraa 
Viestejä2289
Moses Leone
Ayla
Petu
Oliko Aylal sanottavat täsä asias

Mitä vielä lisää? Puuttuuko jotain?

No voisihan siihen lisätä, että alkuperäinen kommentti tuli tyypiltä, joka tykkää hengailla ylipainoisen falloksen muotoista hiidenkiveä kanniskelevan miekkosen kanssa. Mitähän psykiatri sanoisi siitä...

Aha

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Petu
Miten on sen ruotsalaisten moraalin kanssa . Olisi hyvä tietää ,mitä edustat . Toivon mukaan tiedät ketä olet . Kansalaisuuttaan ei tiedä monikaan Ruotsinsuomalainen . Ei ketään kestä , mitä milloinkin ja missä maassa- tyyppiä , psyykkisesti

Jos tarkoitat minua, niin kieleltäni olen täysin suomenkielinen. Joku sanoi, että "ruotsalaisissa" on 20% "suomalaista". Tähän on hyvä todeta, että "suomalaisissa" on vähintään saman verran "ruotsalaista".

Petu

Ruotsalaisten moraali ei juuri eroa suomalaisen moraalista.
Ja minun moraali on minun moraali, ihan omani. Minä edustan kolmea eri kulttuuria, siis osia jokaisesta kolmesta kulttuurista, sellaisia osia mitkä sopii minulle.
Johan olen sanonut että olen sekakulttuurinen ja sekarotuinen. Onkos se mennyt ohi hilseesi?

Ja voisin tässä vaatia hieman tarkempaa määritelmää moraalista.

Karppi
OT:ta tulee:

On muuten hyvä huomioida, että suomalaisuuteen kuuluu ruotsalaisia piirteitä. Suomalaista kulttuuria ei voi siten eristää ruotsalaisista piirteistä vaan ne ovat olennainen osa sitä - vaikka jotkut muuta ehkä haluaisivatkin. Sen sijaan Ruotsiin ei kuulu yhtälailla suomalaisia piirteitä, vaikkakin suomalainen vaikutus heijastuu sinnekin.

Suomi ei olisi Suomi ilman kaksikielisiä kuulutuksia sekä ruotsinkielisiä katujen nimiä Helsingissä ja kaksikielisillä paikkakunnilla. Suomi ei olisi Suomi ilman ruotsista ammentavia murteita ja stadin slangia. Suomi ei olisi Suomi ilman ruotsalaisia kulttuurivaikutteita Lucia-neidosta lihapulliin. Suomalaisuuteen kuuluu myös Ruotsin suurten sisäisten uutisten seuraaminen ja mallin hakeminen.

Ennen kaikkea, Suomi ei olisi Suomi ilman ruotsin kielen virallista asemaa ja ruotsinkielistä vähemmistöä. Suomi ei olisi Suomi ilman kaunista ja ruotsalaisvaikutteista saaristoa. Ilman Ruotsia Suomi ei olisi... Suomi.

Ja lässyn lässyn. Ruotsinkielisyys ei ole millään tavalla oleellinen asia Suomelle.

Ayla
Petu

Ja minun moraali on minun moraali, ihan omani. Minä edustan kolmea eri kulttuuria, siis osia jokaisesta kolmesta kulttuurista, sellaisia osia mitkä sopii minulle.
Johan olen sanonut että olen sekakulttuurinen ja sekarotuinen. Onkos se mennyt ohi hilseesi?

Moraali on jokaisen ihmisen henkilökohtainen asia. Tarkoitan että jokaisella ihmisellä on oma moraali, joka poikkeaa muitten moraalista jollakin tavalla.
Toisilla on korkeampi moraali ja toisilla ei ollenkaan.

Sitten vielä se etttä Jotkut luulevat että virkamiehillä ja naisilla olisi korkeampi moraali kuin joillakin muilla työaloilla. Se oi pidä paikkaaansa.

Yksi asia vielä joka ei suoraan liity moraaliin vaan on sellainen että rikas henkilö saa parempaa palvelua kuin köyhä, olipa sitten kyse vaikkapa auton ostamisesta.
Ihmeellistä että rikkaita kunnioitetaan enemmän kaikkialla kuin köyhiä,
vaikka ihmisarvo ihmisenä on kaikilla sama.

Hurux
Ayla
Petu

Moraali on jokaisen ihmisen henkilökohtainen asia. Tarkoitan että jokaisella ihmisellä on oma moraali, joka poikkeaa muitten moraalista jollakin tavalla.
Toisilla on korkeampi moraali ja toisilla ei ollenkaan.

Sitten vielä se etttä Jotkut luulevat että virkamiehillä ja naisilla olisi korkeampi moraali kuin joillakin muilla työaloilla. Se oi pidä paikkaaansa.

Yksi asia vielä joka ei suoraan liity moraaliin vaan on sellainen että rikas henkilö saa parempaa palvelua kuin köyhä, olipa sitten kyse vaikkapa auton ostamisesta.
Ihmeellistä että rikkaita kunnioitetaan enemmän kaikkialla kuin köyhiä,
vaikka ihmisarvo ihmisenä on kaikilla sama.

Näinhän se on. Jokaisella on oma moraali. Jotta minun ei oikein ollut helppoa vastata millainen moraali minulla on. Moraalihan on iso asia. Moneen eri asiaan on oma moraalinen käsitys.

Petu
Seuraa 
Viestejä2289
Ayla
Petu

Elä jatka enää ,tuli selväksi .En ole roduista kiinnostunut . Kansalaisia kaikki tyynni Tämä ei kuitenkaan ole ilmeisesti rotu asia ,vaan historiikkia maiden välillä .

Tänään oli teeveesssä, että Ruotsin mukaan Venäjän uhka on suurentunut.

Ei ole kummakaan, että Ruotsi ei halua Suomen kanssa yhteistä puolustusta.

En ehtinyt lukea kovinkaan pitkälle, mutta moraalista ole kyse.

Sodassa on kysymys henkiinjäämisestä. Ruotsi on sotinut muinaisuudessa ja kaiken lisäksi lähinnä suomalaisten toimesta.

Jossakin aloituksessa jo huomattiin, että mitään Ruotsi-Suomea ei koskaan ole ollut olemassakaan, vaan on ollut RUOTSI.

Petu
Seuraa 
Viestejä2289
liis@
En ehtinyt lukea kovinkaan pitkälle, mutta moraalista ole kyse.

Sodassa on kysymys henkiinjäämisestä. Ruotsi on sotinut muinaisuudessa ja kaiken lisäksi lähinnä suomalaisten toimesta.

Jossakin aloituksessa jo huomattiin, että mitään Ruotsi-Suomea ei koskaan ole ollut olemassakaan, vaan on ollut RUOTSI.

Tälle huomautukselle oli oma keskuteluosionsa .

Petu
Seuraa 
Viestejä2289
liis@

Olisi yllättävä veto rystypuolelta .Ehkä se yhteispohjoismainen puolustus on sittenkin peruttu , toivottavasti .

liis@

Suomenkaan ei pidä haluta Ruotsin kanssa yhteistä puolustusta. Koko ajatus on naurettava.

Olisikohan jossain tilastoa siitä miten on esim. Somaleita tai nyt irakilaisia pakolaisia otettu vastaan... ja missä suhteessa väkilukuun verrattuna.

Arnold Goyakla
liis@

Suomenkaan ei pidä haluta Ruotsin kanssa yhteistä puolustusta. Koko ajatus on naurettava.

Mielestäni pohjoismailla pitäisi olla yhteinen puolustus- ja ulkopolitiikka.
Näin yhtenevässä maailmassa se olisi sopivampi soppa kuin EU.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat