Spagetti

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Miten spagettiin tehdään se tunnelirakenne?

Tää on askarruttanut mua pitkään.

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

Mimmoista tunnelirakennetta oppinut ystävämme nyt hakee? Minä saan spagetista enämpi liikenneinsinöörin villin liittymäunelman.

Vierailija
Pubi
Miks spaketit on onttoi?

Jos haluu erimallisen ku lankan, nii sen ei sopisi olla umpio, kun keittämiseen menis tunti. Eikä se klimppi kypsyis kuiteskaa tasasesti.

Vierailija
Edu
Makaronia minäkin ihmettelen mutta spagetissa en ole huomannut mitään.

Mäkin päätin just ihmetellä makaroonii.

Taitaa olla liika vaikee kysymys tiedepalstalle.

Vierailija
Pubi

Poraamalla.

No ei vaisinkaan. Eiköhän spagettimössö puristeta jonkin sopivan muotoisen suuttimen läpi.

Vierailija
SAMAEL
Pubi
Miks spaketit on onttoi?

Jos haluu erimallisen ku lankan, nii sen ei sopisi olla umpio, kun keittämiseen menis tunti. Eikä se klimppi kypsyis kuiteskaa tasasesti.

Tässon myös anarkistien klimppisoppa haarukass.

asdf
Seuraa 
Viestejä11068
Liittynyt16.3.2005

No ensin semmoinen pieni spagettiporaaja ottaa poran käteensä ja kiskaisee sen käyntiin. Saattaa huutaa esimerkiksi "Here we go!". Sen jälkeen se etsii sopivan porauspisteen ja ottaa työkalupakis...

Ei vaan. Hyvin usein spagetissa (tai spaghetissa) ei ole reikää, eli se ei ole putki vaan tanko. Nämä putket kuitenkin tehdään niin, että pastataikina pyöritetään ohuen tangon (esim. sukkapuikko) ympärille ja pannaan veteen kiehumaan. Ei mitään sen kummallisempaa. Taikinan jauhoisuus ja keitinveden lievä öljyisyys estävät putken seinämien toisiinsa tarttumisen, joten lopputuloksena on spagetti, jossa on reikä.

Vierailija
asdf
No ensin semmoinen pieni spagettiporaaja ottaa poran käteensä ja kiskaisee sen käyntiin. Saattaa huutaa esimerkiksi "Here we go!". Sen jälkeen se etsii sopivan porauspisteen ja ottaa työkalupakis...

Ei vaan. Hyvin usein spagetissa (tai spaghetissa) ei ole reikää, eli se ei ole putki vaan tanko. Nämä putket kuitenkin tehdään niin, että pastataikina pyöritetään ohuen tangon (esim. sukkapuikko) ympärille ja pannaan veteen kiehumaan. Ei mitään sen kummallisempaa. Taikinan jauhoisuus ja keitinveden lievä öljyisyys estävät putken seinämien toisiinsa tarttumisen, joten lopputuloksena on spagetti, jossa on reikä.

Just tsekkasin mun spagetit ja niis on kaikissa reikä. Ja viel molemmissa päissä. Ostin kaupasta. Puketiss on öbaut 300 kpl kappaletta näit putkii. Niitten kanss sukkapuikoil joutuu duunaan kymmenen alihenkilöö obaut viis minuuttii per puketti. Näin tälle puketille tulee hintaa kahdeksan euron nokkaapäälle persliuskis tunti öh noin 7 euroo. Mä sain sen puketin mun kaupast alle euron.

Kuka maksaa erotuksen?

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005
Pubi

Spaghetti on pitkä umpinainen ja ohut pastan laji. Toinen vastaava on linguini, jonka poikkileukkas on nimensä mukaisesti "kielimäinen" eli ovaali.

Tarkoittanet kuitenkin putkimaista pastaa?

Vastaus:

Ne tehdään pursottamalla. Pastataikina pakoitetaan halutun muotoisen suuttimen läpi.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat