Seuraa 
Viestejä45973

Minulla on ongelma. Minulla on kilometri matkaa bussille ja 2km matkaa bussin päätepysäkiltä työpaikalle. Päätepysäkillä täytyisi joka aamu odotella 15-20 min toista bussia. bussimatkat kestää yhteensä noin 40min

Mitkä ovat vaihtoehtoni, jos en halua kuluttaa tarpeettoman paljon aikaa työmatkoihin? Onko olemassa ratkaisu vai täytyykö keksiä uutta?

-En halua vaihtaa työpaikkaa.
-En halua ostaa autoa enkä muutakaan moottorikulkuneuvoa, koska haluan tukea julkistaliikennettä ja olen muutenkin puidenhalailija- tyyppiä.
-Pidän asuinpaikastani?

Olen miettinyt potkulaudan tyyppistä ratkaisua, mutta ylös alas pomppiminen on energian tuhlausta ja turhan raskasta varsinkin ylämäessä.

Ratkaisu voisi olla moottoroitu eikä pelkästään lihaskäyttöinen.

Jos joku keksii tälläisen ihmeellisen menopelin ja ei halua jakaa sitä täällä foorumilla, niin patentoi se äkkiä ja ilmoittele vaikka yksityisesti, että semmoinen on tulossa. Ratkaisu voisi olla myös busseihin integroitava teline johon mahdollisesti pyörä tai muu menopeli kiinnitetään matkustuksen ajaksi.

En keksinyt muutakaan paikkaa laittaa tämän tyyppistä idea pyyntöä.
Auttakaa edes siinä, että missä on parempi aivoriihi tällaisiin probleemoihin.

Sivut

Kommentit (33)

Käytä lihasvoimaa niin paljon kuin voit.
Polkupyörä on hieman liiankin helppo noille siirtymille, jos aika ei ole kriittinen Sillä siirryt kävelyyn verraten 1/2-1/4* aika. Säilytys tuottaa ongelmia, paitsi jos käytät kokoontaittuvaa, jonka saat ottaa bussiin mukaan.
Lue bussimatkalla jotain hyödyllistä, ehkä työhösi liittyvää. Siten se ei ole hukka-aikaa.

"Jos joku muu keksii..."
Hmmm. Tuo on maailman yleisin keino heivata muutoksen taakka muiden harteille. Muuta asennettasi, niin olet parempi ihminen ja elät aidommin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
AltaVati
Minulla on ongelma. Minulla on kilometri matkaa bussille ja 2km matkaa bussin päätepysäkiltä työpaikalle. Päätepysäkillä täytyisi joka aamu odotella 15-20 min toista bussia. bussimatkat kestää yhteensä noin 40min

Mitkä ovat vaihtoehtoni, jos en halua kuluttaa tarpeettoman paljon aikaa työmatkoihin? Onko olemassa ratkaisu vai täytyykö keksiä uutta?

-En halua vaihtaa työpaikkaa.
-En halua ostaa autoa enkä muutakaan moottorikulkuneuvoa, koska haluan tukea julkistaliikennettä ja olen muutenkin puidenhalailija- tyyppiä.
-Pidän asuinpaikastani?

Olen miettinyt potkulaudan tyyppistä ratkaisua, mutta ylös alas pomppiminen on energian tuhlausta ja turhan raskasta varsinkin ylämäessä.

Ratkaisu voisi olla moottoroitu eikä pelkästään lihaskäyttöinen.

Jos joku keksii tälläisen ihmeellisen menopelin ja ei halua jakaa sitä täällä foorumilla, niin patentoi se äkkiä ja ilmoittele vaikka yksityisesti, että semmoinen on tulossa. Ratkaisu voisi olla myös busseihin integroitava teline johon mahdollisesti pyörä tai muu menopeli kiinnitetään matkustuksen ajaksi.

En keksinyt muutakaan paikkaa laittaa tämän tyyppistä idea pyyntöä.
Auttakaa edes siinä, että missä on parempi aivoriihi tällaisiin probleemoihin.

Lukko ja konkeli bussipysäkin ja työpaikan välille. Ja jos kilsan kävely tuntuu liialta, niin myös kodin ja bussipysäkin välille. Poljet bussipysäkille, jätät fillarin lähistölle, ja päättäriltä poljet toisella pyörällä töihin ja takaisin.

Halpoja konkeleita saat vaikka kierrätyskeskuksesta. Ja hyvä lukko niin kukaan ei vaivaudu pöllimään. Pumppu ja paikkaustarvikkeet reppuun mukaan.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä36179
AltaVati

-En halua ostaa autoa enkä muutakaan moottorikulkuneuvoa, koska haluan tukea julkistaliikennettä ja olen muutenkin puidenhalailija- tyyppiä.

...

Ratkaisu voisi olla moottoroitu eikä pelkästään lihaskäyttöinen.

Mitä tähänkin sitten sanoisi, moottoroitu ajoneuvo joka ei ole moottoriajoneuvo.

Polkupyörää tuossa ehdoteltiin. Helsingissä sillä päihittää helposti bussit ruuhka-aikaan ja kunnon kohottua pienellä vaivannöllä milloin vain. Polkupyöriä on myös sähköavusteisia. Niissä on akkukäyttöinen sähkömoottori, joka toimii poljettaessa pienillä nopeuksilla. Kallis sähköfillari vaatii kuitenkin lukitun ja vartioidun säilytystilan. Se varastetaan pyörätelineiltä ja pyöräkellareista.

tietää

"Jos joku muu keksii..."
Hmmm. Tuo on maailman yleisin keino heivata muutoksen taakka muiden harteille. Muuta asennettasi, niin olet parempi ihminen ja elät aidommin.




Olen miettinyt ja pohtinut asiaa tässä monen kuukauden ajan, mutta en ole keksinyt mitään järkevää ratkaisua. Kuitenkin olen miettinyt voidaanko teknisesti kyvykkäämpiä tai muuten vain luovempia ihmisiä motivoida miettimään yhdessä ratkaisua johonkin triviaaliin(ei ehkä minulle) ongelmaan näillä foorumeilla. Siis onko olemassa tarvetta ja halua luoda tälläisiä Internetin ideapajoja. Ehkä tiede foorumi on väärä paikka ja ongelmakin on väärä, mutta eikö keksimisessä ole tärkeintä itse ongelman löytäminen? Minä yritin luoda ongelman

Kokoontaitettava pyörä on vähän turhan iso. Ehkä on vaatimukset turhan korkealla.

Neutroni
AltaVati

-En halua ostaa autoa enkä muutakaan moottorikulkuneuvoa, koska haluan tukea julkistaliikennettä ja olen muutenkin puidenhalailija- tyyppiä.

...

Ratkaisu voisi olla moottoroitu eikä pelkästään lihaskäyttöinen.




Mitä tähänkin sitten sanoisi, moottoroitu ajoneuvo joka ei ole moottoriajoneuvo.

Sano vaikka, että ymmärrän hänen poisulkeneen sellaiset skootteri- tyyppiset ehdotukset jotka, eivät mahdu bussiin.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä36179
AltaVati

Sano vaikka, että ymmärrän hänen poisulkeneen sellaiset skootteri- tyyppiset ehdotukset jotka, eivät mahdu bussiin.

Vaikeaksi menee kyllä. En minä tiedä tuollaisia kaupallisia sovelluksia, joitakin rikkaiden näyttelyleluja lukuunottamatta.

Ehkä noin kovilla vaatimuksilla kannattaa hommata metallityön oppikirja ja tehdä asiat itse. Tai tyytyä fillariin ja unohtaa bussit.

Olbe
Seuraa 
Viestejä1447

Mikä siinä Segwayssa nyt oli vikana? Kulkee sähköllä, mahtuu bussiin. Juuri sitä mitä ketjun aloittaja toivoi. Jos ei ns. epänormaali ratkaisu kelpaa, niin miksi edes aloitit ketjun aiheesta, johon tiesit ettet tule saamaan haluamaasi vastausta?

Tuo kahden fillarin ratkaisu vaikuttaisi ainoalta järkevältä vaihtoehdolta noilla ehdoilla.
Jos haluat kulkupelisi välttämättä bussiin mukaan, niin rullaluistimet ovat varmaan suurimmat mahdolliset.

Jos minun työmatkani olisi yhtä hankala, pitäisin henkilöautoa ainoana vaihtoehtona.

Ratkaisu voisi olla myös busseihin integroitava teline johon mahdollisesti pyörä tai muu menopeli kiinnitetään matkustuksen ajaksi.

Niinhän vielä-50-luvulla tehtiin. Ajettiin polkupyörällä bussipysäkille ja nostettiin fillari linja-auton takatelineeseen. Pois jäädessä sanottiin kuskille, että odotatko sen aikaa, että saan pyöräni pois. Kaikissa busseissa oli tuolloin polkupyörätelineet.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä36179
Olbe
Mikä siinä Segwayssa nyt oli vikana?



Hinta nyt ainakin. Kohtuullisen auton hinta tuollaisesta lelusta, joka tuskin kestää ensimmäistäkään talvea tosikäytössä on pöyristyttävä. 300 tuollaisesta voisi maksaa, jos se kestäisi muutaman vuoden.

Kulkee sähköllä, mahtuu bussiin. Juuri sitä mitä ketjun aloittaja toivoi.

Onko noista yhtään kokemusta ympärivuotisessa käytössä Suomessa? Mutta kyllähän se tosiaan nuo vaatimukset täyttää, jos se vain pelaa.

Juro Vonkaaja
Seuraa 
Viestejä274
AltaVati

Mitkä ovat vaihtoehtoni, jos en halua kuluttaa tarpeettoman paljon aikaa työmatkoihin? Onko olemassa ratkaisu vai täytyykö keksiä uutta?

Ratkaisu on olemassa: kävele.

Kokemuksesta tiedän (juuri samanlaiset työmatkakävelyt molemmissa päissä), että kolmen kilometrin kävely työmatkalla mennen tullen ylläpitää peruskuntoa hämmmästyttävän hyvin. Ajan tuhlautuminenkin on näennäistä, sillä sinun ei ole tarvis lähteä töiden jälkeen erikseen lenkille ja saat työmatkakävelyyn "tuhlatun" ajan takaisin. Lisäkuntoiluksi riittää lyhyt intervallityyppinen lenkkeily pari kertaa viikossa kun peruskunto on hyvä.

Juro vonkaaja kirjoitti:

Ratkaisu on olemassa: kävele.

Kokemuksesta tiedän (juuri samanlaiset työmatkakävelyt molemmissa päissä), että kolmen kilometrin kävely työmatkalla mennen tullen ylläpitää peruskuntoa hämmmästyttävän hyvin. Ajan tuhlautuminenkin on näennäistä, sillä sinun ei ole tarvis lähteä töiden jälkeen erikseen lenkille ja saat työmatkakävelyyn "tuhlatun" ajan takaisin.


Kyllähän työ itsessään kuntoilusta käy. Siis työ.

Olbe
Seuraa 
Viestejä1447
Neutroni
Olbe
Mikä siinä Segwayssa nyt oli vikana?



Hinta nyt ainakin. Kohtuullisen auton hinta tuollaisesta lelusta, joka tuskin kestää ensimmäistäkään talvea tosikäytössä on pöyristyttävä. 300 tuollaisesta voisi maksaa, jos se kestäisi muutaman vuoden.



Äläpäs tule vastaamaan ketjun aloittajan puolesta. Kaverihan käy töissä, vieläpä julkisilla -> rahamiehiä siis. Lisäksi itsensä puunhalaajksi määrittelevä heppu pitää työpaikastaan sekä asunnostaan, joten luulisi ettei hyvän liikkumisratkaisun hinta tulisi olemaan ongelma moiselle idealistille.

Neutroni
Kulkee sähköllä, mahtuu bussiin. Juuri sitä mitä ketjun aloittaja toivoi.



Onko noista yhtään kokemusta ympärivuotisessa käytössä Suomessa? Mutta kyllähän se tosiaan nuo vaatimukset täyttää, jos se vain pelaa.

Suomessa kuluttajansuojalaki edellyttää tuotteen toimimaan odotetulla tavalla, tahi muuten kuluttajalla on oikeus täysimittaiseen hyvitykseen. Eiköhän noihinkin ole nastarenkaat helppo asentaa.

Juro Vonkaaja
AltaVati

Mitkä ovat vaihtoehtoni, jos en halua kuluttaa tarpeettoman paljon aikaa työmatkoihin? Onko olemassa ratkaisu vai täytyykö keksiä uutta?



Ratkaisu on olemassa: kävele.

Kokemuksesta tiedän (juuri samanlaiset työmatkakävelyt molemmissa päissä), että kolmen kilometrin kävely työmatkalla mennen tullen ylläpitää peruskuntoa hämmmästyttävän hyvin. Ajan tuhlautuminenkin on näennäistä, sillä sinun ei ole tarvis lähteä töiden jälkeen erikseen lenkille ja saat työmatkakävelyyn "tuhlatun" ajan takaisin. Lisäkuntoiluksi riittää lyhyt intervallityyppinen lenkkeily pari kertaa viikossa kun peruskunto on hyvä.

Tähän mennessä olen monesti juossut ne muutamat kilsat, jos en ole jaksanut odotella bussia ja on ollut kylmä aamu. Olen perillä samaan aikaan kuin se bussi, mutta onhan se hikoileminen hyödyllisempää kuin norkoilu. Kävely on liian hidasta kaltaiselleni rauhattomalle pierulle ja muutenkin tulee päivittäin liikuttua ylenmäärin.

Onhan se naivia lähettää haaveileva viesti ja toivoa että joku tosissaan etsisi ratkaisua ongelmaasi. Olen vain turhautunut kun en itse keksinyt mitään järkevää.

Ehkä minä odotin jotain "Hei minulla on täällä piirustuspöydällä tälläinen polkupyörän, gyropyörän, potkulaudan ja rullaluistimien yhdistelmä. Siitä on hyötyä sinulle, ihmiskunnalle ja koko maapallolle" -tyyppistä vastausta

Ehkä minä investoin vähät rahani tuohon gyropyörään tai lukko/konkelisysteemiin. Kumpikohan on fiksumpi?

PeterH
Jos et uskalla jättää pyörääsi mäkeen, voit kokeilla vaikka Brompton -fillaria joka taittuu kokoon. Täältä löydät niiden Suomen maahantuojan. Näppärä peli kokoisekseen, siinä on jopa takaiskari.

On muuten pätevän näköinen. oikeesti. Olen aikasemmin nähnyt vain jotain ihmeellisiä vankuloita.

AltaVati
Juro Vonkaaja
AltaVati

Mitkä ovat vaihtoehtoni, jos en halua kuluttaa tarpeettoman paljon aikaa työmatkoihin? Onko olemassa ratkaisu vai täytyykö keksiä uutta?



Ratkaisu on olemassa: kävele.

Kokemuksesta tiedän (juuri samanlaiset työmatkakävelyt molemmissa päissä), että kolmen kilometrin kävely työmatkalla mennen tullen ylläpitää peruskuntoa hämmmästyttävän hyvin. Ajan tuhlautuminenkin on näennäistä, sillä sinun ei ole tarvis lähteä töiden jälkeen erikseen lenkille ja saat työmatkakävelyyn "tuhlatun" ajan takaisin. Lisäkuntoiluksi riittää lyhyt intervallityyppinen lenkkeily pari kertaa viikossa kun peruskunto on hyvä.




Tähän mennessä olen monesti juossut ne muutamat kilsat, jos en ole jaksanut odotella bussia ja on ollut kylmä aamu. Olen perillä samaan aikaan kuin se bussi, mutta onhan se hikoileminen hyödyllisempää kuin norkoilu. Kävely on liian hidasta kaltaiselleni rauhattomalle pierulle ja muutenkin tulee päivittäin liikuttua ylenmäärin.

Onhan se naivia lähettää haaveileva viesti ja toivoa että joku tosissaan etsisi ratkaisua ongelmaasi. Olen vain turhautunut kun en itse keksinyt mitään järkevää.

Ehkä minä odotin jotain "Hei minulla on täällä piirustuspöydällä tälläinen polkupyörän, gyropyörän, potkulaudan ja rullaluistimien yhdistelmä. Siitä on hyötyä sinulle, ihmiskunnalle ja koko maapallolle" -tyyppistä vastausta

Ehkä minä investoin vähät rahani tuohon gyropyörään tai lukko/konkelisysteemiin. Kumpikohan on fiksumpi?

Rullaluistimet joissa on leveät pyörät.

Jossain näin että semmoisia myytiin.

PeterH
Seuraa 
Viestejä2875
AltaVati
PeterH
Jos et uskalla jättää pyörääsi mäkeen, voit kokeilla vaikka Brompton -fillaria joka taittuu kokoon. Täältä löydät niiden Suomen maahantuojan. Näppärä peli kokoisekseen, siinä on jopa takaiskari.
On muuten pätevän näköinen. oikeesti. Olen aikasemmin nähnyt vain jotain ihmeellisiä vankuloita.

Taitaa muuten olla Se Ratkaisu ongelmaasi, ainakin myyntipuheen perusteella, "Brompton on kätevä liikkumisväline työmatkaliikenteessä, voit ajaa sillä kotoa pysäkille ja jälleen päätepysäkiltä työpaikalle."

Sen voi heidän mukaansa ottaa lisämaksutta mukaan bussiin.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä36179
Olbe
Suomessa kuluttajansuojalaki edellyttää tuotteen toimimaan odotetulla tavalla, tahi muuten kuluttajalla on oikeus täysimittaiseen hyvitykseen. Eiköhän noihinkin ole nastarenkaat helppo asentaa.

Siinä sitten käräjöit firman kanssa mikä on odotettua toimintaa ja mikä ei. Onnea matkaan. Tai hoituuhan se ehkä niinkin, että korjaavat sen "takuuseen" niin että se on aina talvet huollossa. Kyllä kuluttajankin paras ase huijareita vastaan on oma järki ja terve ennakkoluulo, hienot lait ovat vain sanahelinää herrojen papereissa ja niitä tulkitaan aina sen eduksi kenellä on eniten valtaa.

Nastarenkaita voi olla todella vaikea löytää tuollaiselle pyöräkoolle, jos ei tuon valmistaja ole itse teettänyt sopivia nastarenkaita. Lähinnä niitä on yleisimmille polkupyörän vanteille, 559 ja 622 millisille.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat